Wat eet je vanavond #3

Borrelplank voor 1: herfstbrood (noten, gedroogd fruit en anijs) met geitenkaas en vijgenjam, focaccia met chili-aioli, vegetarische dim sum en truffelchips. Beetje van alles bijeen gegooid dus maar wel allemaal lekker :thumbsup:

9 likes

Ben benieuwd :blush:

Knetter brak, dus een XL kapsalon

1 like

Gegratineerde pastaschelpen met pompoensaus en een tomatenslaatje

4 likes

Ik had er iets meer van verwacht! Het was een prima stoofpotje, maar best mild van smaak. Ik houd zelf van wat kruidiger/voller. Dus voor ruim 6 euro zou ik het niet opnieuw kopen.

2 likes

Hutspot met stoofvlees

1 like

Ik ga bestellen maar ik twijfel tussen:

• Wok met noodles en garnalen
  • Sushi

0 stemmers

1 like

Ik probeer altijd dingen te bestellen die ik niet zo snel zelf maak, dus daarom zou ik voor sushi gaan.

1 like

Hahah smakelijk!

@Sundance ja goeie! Ben voor sushi gegaan uiteindelijk :nerd_face:

2 likes

Ik heb me vanavond gewaagd aan de 100 tenen knoflook curry van Meera! Was best lekker, maar, toch vrij intens. Had hem denk ik lekkerder gevonden als bijgerecht. Nu hadden we hem alleen met zelfgemaakte naan erbij. En in het recept stond dat de knoflook doorzichtig moest worden, maar dat is nooit gebeurd, terwijl ze wel heel zacht werden.

Excuus voor de wederom zeer onappetijtelijke foto. Snap nu ook waarom er bij het recept geen foto stond

11 likes
2 likes

Bbq one pot pasta

Heb je een receptje? Ik moet nog iets bedenken voor vanavond

Oeh die staat ook nog op mijn lijstje. Goed om te weten dat het als bijgerecht beter is. Dat knapperige bloemkool recept dat je als bijgerecht serveert kan je ook als hoofdgerecht eten. Zou ik ook niet doen als ik jou was. Dat was nogal heftig, haha

Geen zin om te koken en dingen in huis te halen, want ga morgen op een weekje weg

met extra groente er door

2 likes

Het is weer tijd voor erwtensoep :drooling_face:.

2 likes

Pasta carbonara

Sorry zie je berichtje nu pas dus hier heb je waarschijnlijk helemaal niks meer aan maargoed misschien voor een andere keer.

Ingrediënten (voor 4 personen ongeveer)

• 500 gram rundergehakt of vega gehakt
  • 1 pakje gezeefde tomaten
  • 1 ui
  • 1 of 2 tenen knoflook
  • 2 theelepels gerookte paprika poeder of een bbq rub met een smoky smaak
  • ongeveer 320 gram pasta (bijv. Fusili of penne)
  • 50 ml bbq saus
  • 250 ml cola
  • 100 ml sterke runder- of groentebouillon
  • 1 eetlepel worcestersaus
  • 1 eetlepel tomatenpuree
  • 1 eetlepel paprikapuree (kun je ook weg laten)
  • 2 eetlepels balsamicoazijn
  • peper en zout naar smaak

Officieel maak je de pasta in een dutch oven op de bbq, maar het kan natuurlijk ook gewoon in een wok/grote pan. Het principe blijft hetzelfde alleen o0 de bbq duurt het wat langer:

Gehakt rullen/aanbakken en ondertussen de ui en knoflook fijnsnipperen. Als het gehakt bruin begint te worden de knoflook en ui erbij doen en meebakken tot deze glazig zijn.
Vervolgens de tomatenpuree en paprikapuree erbij en ook even kort laten meebakken zodat de tomatenpuree wat zoeter wordt.
Daarna alle ingrediënten erbij toevoegen, behalve de pasta. Alles aan de kook brengen en een keer hoed doorroeren.
Tot slot het vuur lager zetten en de pasta toevoegen en mee laten pruttelen tot deze gaar is. Wel af en toe even roeren, vooral goed op de bodem, anders bakt de pasta aan.

Het ligt een beetje aan de pasta hoeveel vocht erbij moet. Ik begin altijd met bovenstaande hoeveelheden en als ik zie dat de pasta teveel vocht “verbruikt” en er dus te weinig saus overblijft doe ik er gewoon wat water bij. Mocht het later dan ietwat te slap zijn qua smaak doe ik er nog wat extra gerookte paprikapoeder of bbq saus bij.

Als je het pittiger wil kun je wat extra tabasco toevoegen en verder kun je in principe alle groenten toevoegen die je wil. Ik gebruik dit meestal als basisrecept dat ik invries en tijdens het opwarmen gooi ik er nog bijvoorbeeld stukjes paprika, tomaat of wat dan ook bij.

3 likes

Ik moet nog boodschappen doen voor avondeten dus precies op tijd! Thanks!

1 like