Wat eet je vanavond #3

Dit heb ik ook vaak bij recepten van Ottolenghi. Wij weten met zijn tweeën makkelijk de hoeveelheid voor vier personen op. Misschien komt het doordat de meeste gerechten voornamelijk uit groente bestaan

1 like

Ja misschien wel! Ik ben helemaal geen grote eter dus ik vind het gek

Raspatat speciaal met ui met

image

13 likes

Mala kari met pompoen van Meera Sodha uit Azië. Daarbij rijst.

3 likes

Pokebowl met warm gerookte zalm, avocado, sojaboontjes, zoetzure komkommer/radijs en geroosterde sesamdressing :drooling_face:

6 likes

Pad thai met garnalen

1 like

Een agv-tje met deze jongen:

Uit de oven vond ik ‘m een beetje zacht, dus vandaag gaat hij in de pan in de hoop op meer crunch.

1 like

Rijst gekookt in bouillon met groenten erbij. Daarnaast een lekkere dhaal van gele linzen.

2 likes

Ik vind bij bijna alle vleesvervangers dat je toch wel ruim wat minuten bij de bereidingstijd op moet tellen om het lekker krokant te krijgen😅

2 likes

Ja dat klopt wel idd! Goed punt, zal het nu ook in de gaten houden.

1 like

Stamppot andijvie met vega rookworst van Unox. Best prima met heel veel mosterd

1 like

Soms ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik houd wel van écht krokant

Ik ook :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

:facepunch::see_no_evil:

Sowieso wil ik graag alles krokant, oven aardappeltjes boven gewone aardappeltjes, pannenkoeken graag met een donker krokant randje en brood met een lekkere krokante korst

Houd daarom niet zo van pasta of rijst gerechten

2 likes

Groenterösti met ketjapgehakt en pinda’s

2 likes

De beroemde forum tomatenrisotto met burrata :drooling_face:

Mag alleen gegeten worden met en bereid worden door forummers ook, @En_17_Anderen @Claro ik wacht op jullieee!!

3 likes

Ik dacht ik ga dingen uit simpel koken die ik niet ken dus ik had

• avocado tuinboon puree omdat @Gaston zei dat het een van haar faves was, en was idd echt lekker en amper werk

• gebakken spitskool met rode peper en knoflook en bosui. Heel lekker en binnen 10 minuten klaar.

En m’n old fave de kokosvisticks maar ze waren helemaal door het rooster gezakt :weary: dus korstje was niet krokant maar het was alnog gewoon lekker maar wel jammer.

8 likes

Jaa ik was een keer op een feestje waar iemand dit gemaakt had, ik vond 'm ook heel lekker!

Ik at m’n overgebleven pompoen-wortelsoep van gisteren. Hij was goed gelukt trouwens, met o.a. curryblad, mosterdzaad en kardemom :blush:

4 likes

Ik vind tuinbonen ontvellen ook echt therapeutisch, maar dat is dus wel even een dingetje dat je moet doen, de rest is een kwestie van de keukenmachine dus top.

1 like

Enchiladas met gehakt, mais, paprika, tomaat en zwarte bonen. Met avocado en zure room en kaas

1 like