Wat eet je vanavond #3

De aspergeboer is weer open, dusss lekker asperges met witte wijn saus, gekookt eitje en krieltjes.

3 likes

Ik ga vanavond maar weer eens ovenpasta ham/kaas maken. :drooling_face: :heart:

Vanavond gnocchi met courgette, paprika, tomaatjes en pesto. Met burrata :heart:

3 likes

https://www.ah.nl/r/1192221

Ipv courgettespaghetti (doe eeeeeven normaal) gewoon rijst

3 likes

Leuk! Ik ga dit vanavond ook eten uit m’n HF-box haha

1 like

Zelfgemaakte pizza quattro formaggi :cheese: zoooo’n zin in!

1 like

Ook zo’n lekkere Hollandse rauwkostmix erbij met doperwten (?)

1 like

Restjes van afgelopen dagen; dahl met zilvervliesrijst/linzen

Andijvie stamppot met rookworst. Al te lang niet meer gegeten had er enorm zin in!

1 like

Haha nee want stond niet bij de ingrediƫnten. Lijken wel stukjes paprika trio :joy: Echt fusion

oohhh heb je hier een recept van?

Ja, supersimpel allemaal!

Voor de kip maak ik deze saus met agavesiroop in plaats van honing, klein snufje zout en soms iets minder gochujang afhankelijk van wie er komt eten:

Vervolgens Vivera krokante kipschnitzels goed bruin bakken, in reepjes snijden, terug de pan in, saus erbij, nog even goed verhitten en er sesamzaadjes doorheen roeren.

Voor de kimchi fried rice: rijst koken (nog beter als je nog oude rijst hebt!), met een zeef het vocht uit je kimchi duwen en opvangen (ik gebruik meestal ƩƩn zo’n klein blikje voor 2 personen), kimchi wat fijner hakken, paddestoelen in reepjes. Knoflook fruiten in olie, paddestoelen bakken tot ze mooi zijn. Vervolgens een goeie snuf zout, wat chilivlokken en een lepel gochujang erbij, even meebakken, kimchi even meebakken en dan de rijst + het kimchivocht erbij. Nog even goed aanbakken en serveren met lenteuitjes en eventueel sesamzaad. Kan ook nog een beetje sesamolie door als je dat lekker vindt!

De kip hoort eigenlijk met ingelegde rettich, verkopen ze bij de Oriental maar van de week was het op bij mijn filiaal helaas. Je zou het zelf kunnen maken maar daar was ik te laat voor, dus gewoon m’n eigen komkommer gebruikt (rijstazijn verhitten met suiker en een snuf zout, iets af laten koelen, over julienne/plakjes/blokjes komkommer gieten en in de koelkast bewaren), werkte er ook prima bij.

9 likes

Zelfgemaakte vegetarische bobotie (met sperziebonen & bloemkool o.a.)

1 like

Pannenkoeken

1 like

Gebakken gnocchi met tomatensaus met aubergine en cashewcreme ter vervanging van ricotta :blush:

1 like

Courgetti met de TikTok feta tomaten pastasaus

Platbrood met ras el hanout pompoen, yoghurt, pistache en granaatappelpitten

2 likes

Paella volgens dit recept.Paƫlla -

Niet zoals in Spanje, wel lekker.

Sperziebonen, zalm uit oven met oestersaus&sojasaus, aardappelpartjes met kruiden uit oven

2 likes

Asperges! Met zalm, aardappeltjes uit de oven, ei en hollandaisesaus :heart:

5 likes