Wat eet je vanavond #3

Ik vroeg het en toen verwachtte ik een briljant geheim recept van oma ofzo, maar het is deze haha:

2 likes

Top dankjewel, hopelijk ga ik nu niet dood :hot_face:

Haha nee dit is echt beter dat pure chilipoeder! Toevallig gisteren ook weer deze chili gemaakt in de instant pot :drooling_face:

1 like

Truffelrisotto met extra veel knoflook :garlic:

Mais en kidneybonen quesadillas met tomatensalsa (gewoon met mais uit een blikje en ik gebruikte geitenkaas ipv feta)

Corn and kidney bean quesadillas with tomato salsa | Australian Women’s Weekly Food (womensweeklyfood.com.au)

2 likes

Ik gebruik dat apparaat echt nog veel te weinig, vind het nog steeds spannend als ik dat ding gebruik :joy:

Broodje Vivera kroketburger met sla en agave-mosterdsausje, met aardappeltjes uit de oven

4 likes

Maar 1/15e van deze mix is chili, waarom heet dit chili powder eigenlijk? Ik doe altijd echt peper als ergens chili powder staat :thinking:

1 like

Geen idee, is iets Amerikaans dat ze met chilipowder geen pure chilipoeder bedoelen, maar een mix.

2 likes

Geloof me, die hoeveelheid pure chilipoeder was heftig :joy:

1 like

In Engelse of Nederlandse recepten is Chilipoeder ook gewoon pure chilipoeder. Maar in veel Amerikaanse/ Tex Mex recepten is chilipoeder een kruidenmix om chili mee te maken. Als je die hoeveelheden pure chilipoeder gebruikt is gewoon echt niet lekker, heet en te weinig andere kruiden.

3 likes

Ik denk dat ik een verklaring heb voor een paar van mijn mindere kookresultaten :joy:

7 likes

Dim Sum uit de vriezer van de AH, 6/10. Is te doen, maar niet voor herhaling vatbaar.

1 like

Soba noodles met oesterzwammen, tempeh, aubergine, soja en mirin

1 like

Ja, maar dat waren de enige die meer/veel smaak hadden vergeleken met de rest.

Zo geen zin in koken, dus het wordt heel makkelijk boekweitgrutten met stroop en boter.

Pannenkoeken :heart_eyes:

3 likes

Maar dan uit de pan en zonder paprika, want die ben ik vergeten. Met ovenfrietjes en een Griekse salade

1 like

image

4 likes

Empanada

25 likes