Wat eet je vanavond #3

Vega hapjes en patatjes uit de airfryer. Zin an

1 like

Riso met spekjes, erwtjes, room en parmezaan. Random experimentje

Asperges met gekookt eitje en aardappels uit de oven. Was een beetje karig maar wel heel lekker

Bedoel je die van Daily Sushi in de AH? Die is vieslekker ja. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Brood met scrambled tofu, geroosterde kikkererwten en tomaat, en een “coleslaw” van aardpeer komkommer en augurk

Leuk om een keer aardpeer gegeten te hebben, heeft wel wat, beetje knapperig! Alleen niet de beste keuze voor een coleslaw qua smaak vond ik

2 likes

Knoflooknoedelssss

3 likes

Krokante kip met mangosaus, gebakken rijst en bimi

4 likes

Gisteren en eergisteren uitgebreid Mexicaans, met zelfgemaakte (blauwe en witte) maistortillas, refried zwarte bonen, jackfruit chilorio, chorizo van tofu, tempeh en linzen, chipotle zoete aardappel, zelfgemaakte salsa verde, salsa valentina, verse guac en maïs van de barbecue met mayonaise/kokos/tajin :blush:

Vanavond boerenkool uit de vriezer :+1:t2:

25 likes

Pasta (penne) met pesto, ananas en vega kipstukjes :smiling_face_with_three_hearts:

Heftig! Dumit durf je zeker niet in Italie hardop te zeggen?
:crazy_face:

1 like

Javaanse bami met sambalboontjes en zoetzure komkommer.

3 likes

Ik vind zelf vega kip en zwarte bonen er altijd lekker bij, maar weet dat veel mensen geen fan zijn van bonen.
En ja, tering veel kaas natuurlijk.

3 likes

Refried beans. Als ik lui ben die bayo beans met chipotle van La morena, opwarmen met hot sauce en wat zure room.

En als ik dat niet in huis heb en zin heb om het zelf te maken, gebruik ik vaak deze: Black Bean Dip - Once Upon a Chef

Laagje nachos, kaas, refried beans, pickled jalapeños en ui, etc etc. Met avocado en extra hot sauce.

5 likes

Haha ik heb het van een italiaanse vriendin :joy: Zij maakt het wel met kip.

1 like

Surinaams besteld want zes jaar verkerings

3 likes
2 likes

Ik heb sinds twee weken een tortillapers!! Is echt ideaal, het deeg is gewoon masa harina met water, beetje zout en een scheutje olie en het komt echt in twee minuten together en je hoeft verder niet te kneden want maismeel heeft toch geen gluten. 10/10 would recommend, ben er helemaal in m’n nopjes mee

14 likes

Raad dit ook 100% aan.
Voor de prijs van 10 van die pakken
gore kartonnen “wraps” heb je een pers.
Ik maak ze in bulk en vries ze in.

Oh wat chill! Vries je ze dan gebakken of ongebakken in?

Ongebakken, tussen laagjes bakpapier, net zoals je pizzadeeg of bladerdeeg zou invriezen.
Als ze goed bevroren zijn kan je ze eventueel los in een ziplock zakje doen en er een paar uithalen voor gebruik. Ze ontdooien in een paar minuten.

Kan me voorstellen dat voorgebakken ook prima kan, maar dat moet ik eens uitproberen.