Wat eet je vanavond #3

Als je de chipotle bayo beans versie hier van neemt is het nog lekkerder! Heel smaakvol, ziet wel in eerste instantie er uit als kattenvoer.

Edit: bonustip voor vega’s. Ik heb dat recept ook gemaakt met kipstuckjes, en toen gewoon voor 4 personen 2 bakjes gebruikt want geld groeit me niet op de rug. Gewoon salade erbij en avocado/ guac gemaakt.

3 likes

Deze geprobeerd en het recept gevolgd. Heel erg lekker👌

3 likes

Maaltijdsalade van wat restjes

Deze: Fresh Black Bean Burrito Bowl Recipe - Cookie and Kate

Maar dan met een refried black beans uit blik. En nog tomaatjes en feta. En iets teveel jalapeno :fire:

1 like

Cookie&Kate, altijd goed :blush:

Ik at vanavond volkorenspaghetti met tomatensaus (met ui, knoflook, courgette enz enz) en geraspte kaas.

1 like

Een of ander recept wat ik tegenkwam in een kooktijdschrift. Spicy spaghetti with broadbean pesto, aka tuinbonenpesto. Ik heb casarecce gebruikt ipv spaghetti en dubbele hoeveelheid saus want yolo. Het kwam uit een magazine dat Easy Food heette, nu was het dat ook, maar 400 gram tuinbonen nog een x doppen is echt een bitch.

Met soort krokante mozzarella dingetjes die ik ietsje te lang in de airfryer gedaan heb, want ze moesten op.

12 likes

Eerst een paar bakjes chips, toen toch maar dit recept uit m’n Women’s Weekly kookboek:

(niet met barley maar met hele tarwekorrels)

Het ruikt goddelijk dus hoop dat het lekker is

1 like

Koop jij ingelegde radijs of maak je het?

(Ik wil het graag kopen haha maar ben het nog niet tegen gekomen)

Ik koop het bij de Oriental! Die op de asw heeft het sowieso (op de kop met Japans spul) maar ga er vanuit dat de nieuwe op hc het ook wel heeft

2 likes

Oeh dit klinkt lekker! Was dat het ook?

Ja! Geroosterde groenten zijn altijd lekker vind ik, en deze combi - met plakjes knoflook en op het eind nog halloumi erbij gooien - was heerlijk!

1 like

Ik ga uit eten :two_hearts:
Dus ik krijg het dilemma pasta of pizza zometeen

6 likes
1 like

Met gebakken aardappeltjes en broccoli uit de oven

2 likes

soba noodles met gebakken oesterzwammen, spinazie, komkommer, soja-mirin sausje en nori

7 likes

Spring rolls met restjes. Ik heb allerlei groente die op moet en er redelijk bij past (wortel, avocado, taugé, paprika) + omelet en een nog te bedenken sausje

2 likes

Off topic maar weet iemand nog lekkere recepten voor maaltijdsalades? Liefst iets met bonen en/of blikje tonijn of andere vis erbij maar het hoeft niet. Normaal flans ik wat in elkaar maar ik heb echt geen inspiratie nu.

Vegetarische chili met kidneybonen- en borlotti bonen plus black eyed bonen, met rijst en cornbread (zure room, avocado en cheddar als topping).

Cornbread was echt verslavend lekker.

23 likes

Het werd uiteindelijk Ottolenghi’s kikkererwtensalade met za’atar

4 likes