Uit welk boek komt dit? Ziet er lekker uit!
Uit flavour maar het recept is ook wel online te vinden als je het eens wil proberen. Ik ga het nu voor de eerste keer maken dus ben benieuwd.
Tjap Tjoy met rijst, kroepoek en een gebakken ei
Hartige taart met broccoli, rode ui gesmoord in balsamico azijn & walnoten en een witlof salade. 
Summer pot pie met cheese-herb drop biscuits. Was een succesđ€€
Tagliatelle met pittige bulgurballetjes in knoflook-tomatensaus
Spinazie/feta quiche staat op het menu vanavond
Penne met knoflook, rode pesto, cherry tomaatjes, pijnboompitten, parmezaanse kaas en rucola.
Vega Sloppy Joeâs met gebakken aardappeltjes.
Quiche met broccoli, cashewnoten en brie. Yoghurt ipv slagroom
Broodje vega burger en zoete aardappelfriet
Pokebowl met komkommer, mais, avocado, edamame en tempeh. Daarbij een beetje cassave
desembrood met âvirginia steaksâ van seitan, zelfgemaakt knoflooksausje, salade van paprika, komkommer en ingelegde aubergines
bulgurballetjes klinkt interessant! hoe maak je die?
Na enkele dagen ziek zijn eindelijk weer wat echt voedsel: Vega crispy kip en gebakken rijst met champignons, spinazie, wortel en erwtjes
Recept
Voor 6-8 personen (voor circa 45 gehaktballetjes):
- 500 g lamsgehakt (geen mager gehakt)
- 100 g ongekookte bulgur
- 1 grote ui, fijngesnipperd
- 1 el oregano
- 1 el knoflookgranulaat
- 1 tl kurkuma
- 1 tl paprikapoeder
- zeezoutvlokken en versgemalen zwarte peper naar smaak
- gekookte tagliatelle gemend met wat boter voor erbij
Voor de saus
- 3-4 el olijfolie
- 1 flinke bol knoflook, tenen losgehaald en in dunne plakjes gesneden
- 2 blikken tomatenblokjes Ă 400 g
1/2 - 1 tl chilivlokken naar smaak - 500 ml koud water
Doe alle hoofdingrediënten behalve de tagliatelle in een grote kom en kneed er met je handen in een paar minuten een gelijkmatig geheel van. Rol er balletjes van, druk goed aan.
Zet voor de saus een grote pan op middelhoog vuur en schenk de olijfolie erin. Bak de knoflook een paar minuten tot de plakjes glazig, maar nog niet bruin zijn. Voeg de tomatenblokjes, chilivlokken, het water en royaal zeezoutvlokken en peper toe.
Breng de saus zachtjes aan de kook, leg de gehaktballetjes erin en roer om ze met de saus te bedekken. Laat het circa 1 uur zachtjes pruttelen met een deksel schuin op de pan, tot de gehaktballetjes gaar zijn. De vloeistof moet indikken tot een rijke, dikke saus, dus haal het deksel er na 30 minuten af als de saus er te waterig uitziet. Eventueel nog extra peper en zout toevoegen, serveren met tagliatelle.
Ik heb gemengd gehakt gebruikt trouwens, kan evt ook vega gehakt natuurlijk! Het was heel lekker, had er ook nog yoghurt met geroosterde paprika, pistache en dille bij voor ernaast. Echt top.
Mijn eerste Sabrina Ghayour probeersel, bedankt voor het tippen @grace (sinds je haar genoemd hebt, heb ik steeds getwijfeld over haar kookboeken haha en nu dus eindelijk gekocht) en @Marquez. 
Sperziebonen en een chorizoworstje
Ik vind die van de AH (meest basic verpakking) juist wel lekker! Anders vegetarische slager. Heel veel andere vind ik te echt, dat zijn de vega gehakt die er in de verpakking al uit zien als echt gehakt. Zoân roze, wormerig blok. Die zijn vaak ook wat zoetig, roept bij mij de herinnering op aan Deens varkensgehakt haha.
Helaas met kant en klaar pannenkoeken, want heb geen tijd om die te bakken đ„Č
Edit: Ennnn ook deze was lekker! Tot nu toe wel fan van Sabrina Ghayour (uit boek Simply)
noodles met bimi, courgette, wortel, gember, knoflook, sojasaus en chili