Ik denk dat er 4 porties uit kunnen!
Echt een bericht met een baard dit, maar ik heb beide boeken (de snelle en de groene bakplaat). Ook al koken we er wekelijks uit en hebben we inmiddels een paar recepten die we vaker maken, ik weet niet of ik het boek per se zou aanraden, zeker als je al wat ervaring hebt in de keuken. Het zijn makkelijke recepten, maar soms wel heel… simpel. Mn vriend maakte bijvoorbeeld laatst een recept voor gnocchi met paprika en tomaat, en dat was ook gewoon precies gnocchi met paprika en tomaat. En soms vind ik er wel heel veel vet in zitten (zowel olijfolie, kaas, 2 bekers cremefraiche als spekjes bijvoorbeeld)
Anyway on topic, we aten panzanella met blauwe kaas, pastinaak en radijs uit de groene bakplaat en dat is wel echt super lekker. Ik had er nog druiven en geroosterde walnoten door gedaan, was top.
Jollof rice met bakbanaan
Vega kip kerrie met rijst en boontjes
Fattoush
‘Griekse bowl’ volgens Pauline uit haar keuken.
Kip gemarineerd in citroen, knoflook en oregano met geroosterde kikkererwten, salade, rijst en tzatziki.
Deze ga ik binnenkort ook proberen!
Parelcouscous met geroosterde bieten, artisjok, mozarella en pancetta
Hey ik ook parelcouscous, maar dan deze:
Parelcouscoussalade met groenten en feta Parelcouscoussalade met groenten en feta recept - Allerhande | Albert Heijn
Zuurkoolstrudel
Eiercurry met gekarameliseerde ui en kokos (Meera Sodha)
Echt zo’n zin in
Pasta met venkel in tomatensaus
Carpaccio pastasalade
Linzensoep met focaccia is het plan
En brownies als toetje
Texaanse chili zonder bonen met rijst en nachos
Beef bulgogi in slawraps met zelfgemaakte ssamjang
Turkse linzensoep & focaccia it iss (wou eigenlijk zelf maken maar had ik geen zin meer in dus is gewoon die van de AH). Soep was echt lekker geworden!!
Mn vriend had het restje niet zo geslaagde venkelpasta van gisteren al op, dus ik kon mooi poke bowl bestellen. Echt zo lekker!
Ik heb donderdag deze pasta gemaakt en die is zo lekker dat ik m nog een x ga maken. Ook met alleen dingen uit de voorraadkast.