Wat eet je vanavond #4

Ik heb vakantie en ik ga zo bij m’n oma van 87 eten. Ze maakt andijviestamppot want vroeger toen ik daar tussen de middag kwam eten maakte ze dit ook altijd. Het is zo schattig :pleading_face: En speciaal voor mij wilde ze ‘s avonds warm eten ipv ‘s middags (wat zij normaal altijd doet). Zin in!

26 likes

Ik vond 'm best wel goed! Heel chill qua textuur vooral, wat steviger dan die van Garden Gourmet, en ook iets sterker gekruid (die van GG kruid ik zelf altijd nog bij). Niet mega chorizo-achtig maar wel gewoon lekker!

Heb zo’n zwak voor lieve verhalen over opa’s/oma’s, wat mega cute dit van haar. Eet smakelijk samen! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Dit maar dan met kipgehakt en gepekelde wortels

3 likes

Heb je deze eerder gemaakt?

Nee, net op. Dit recept ga ik zeker vaker maken. Het is echt een uitkomst wanneer het heet is en je geen zin hebt in warm eten of een pastasalade.

Wortels heb ik wel een dag van te voren gepekeld

Gepekelde wortels recept (heb ik wel gehalveerd):

3 likes

Lekker :heart_eyes:

2 likes

Haha het was wel een beetje tot smurrie gekookt omdat ze de kookplaat zachtjes aan had staan terwijl we aan het kletsen waren. Het was dus een soort behanglijm geworden, heb maar gezegd dat het heeeel lekker was :smiling_face_with_tear:

5 likes

Wow dat ziet er heel nice uit. Welke app/website gebruik je?

Ik at vorige week noedelsalade met nuoc cham saus erbij als dressing. Dan ben je met limoensap en vissaus ook al en eind op weg.

5 likes

Caesar pastasalade met kip, sla, ei, komkommer en parmezaanse kaas

Congee met pork floss, ei, lenteui en chiliolie, met gestoomde preidumplings en geroerbakte paksoi ernaast en douhua als toetje

6 likes

Parelcouscous met courgette, aubergine, puntpaprika, olijven en feta

1 like

Ik wil zo graag mee eten nu hahaha.

Wat was je andere keus uiteindelijk geweest?

2 likes

Ja ik ben zelf ook excited haha, eerste keer congee dus hoop dat het goed lukt :grimacing: Andere optie was misosoep geweest!

Soto ajam

1 like

Sorry lekker dubbelop maar ik wil het ook nog even showen want het was echt goed gelukt :sparkles:

34 likes

Misschien voor een volgende keer, maar hier is een pinda dressing ook heel lekker bij! Dan kun je een beetje pindakaas als basis gebruiken en dan aanlengen met wat sesamolie, limoensap en wat kokosmelk en water. Eventueel nog een rode peper erdoor.

4 likes

Flatbread oesterzwamgyros met van alles en nog wat wat nog op moet erop

6 likes

Oker met kalfsvlees en rijst

@kali @Dazed

7 likes