Wat eet je vanavond #4

Neen, heb alles uit de losse pols gedaan.

Kip, daar Griekse yoghurt bij gedaan, olijfolie, kruiden (gerookte paprika, kipkruidenmix van bij de Turkse supermarkt, look, lemon pepper)
De groenten heb ik uit het recept van Ottolenghi “broccoli met boerenkool en knoflook” de boerenkool door paksoi vervangen.

Kip 40 minuten in de oven en het was klaar.

5 likes

Ziet er heerlijk uit!

3 likes

Sushi!

3 likes

Gepofte gevulde aardappel met oa kip

De (koel)kast leegkoken: verse tomatensoep, garnalencocktail, salade caprese en een snelle variant van tiramisu na.

2 likes

Ramen van paddenstoelen/misobouillon, koningoesterzwammen, shiitake, gemarineerde tempeh, paksoi en sojascheuten

19 likes

Zelf vegan kapsalon gemaakt met falafel.

5 likes

Hier ook vegan kapsalon! Maar dan met shoarma :blush:

3 likes

Vegan worstenbroodjes en een salade met venkel en appel

2 likes

Hoe smaakte de tempeh?

Zuurkoolovenschotel met ananas en rookworst.

Enige warme maaltijd waarin ik warm fruit (ook nog eens uit blik) eet, want jeugdsentiment en gewoon vieslekker met dit koude weer.

4 likes

Was de eerste keer dat ik het maakte, ik had gerookte tempeh gekocht en gemarineerd.in o.a. sojasaus, maple syrup, sesamolie, knoflook en gember. En toen krokant gebakken, opzich lekker maar ik vond het niet ‘wauw’ dus misschien eens eens een andere marinade of merk proberen. Ofwel is tempeh niets voor mij, but I tried. :sweat_smile:

Ik vind tempeh zelf het lekkerst als ik het eerst krokant bak/frituur en daarna pas in de marinade doe. Als ik het eerst marineer en dan bak heb ik eerlijk gezegd onofficiële nooit echt lekker gekregen (maar als iemand tips heeft hoor ik het graag want vind dit wel veel werk haha)

5 likes

Ik ben er ook niet weg van, en heb al vanalles geprobeerd qua marinade. De enige tempeh die ik lekker vindt is sambal goreng tempeh maar dan is de tempeh gefrituurd. En ik wil tempeh lekker vinden op een iets gezondere manier.

3 likes

Witlof uit de slowcooker met een vega kaas schnitzel

1 like

Deze, helemaal zin in I love soep

6 likes

Denk dat het hier ook bij één keer blijft (ok, misschien nog een tweede kans), dan vind ik tofu toch beter om te bewerken.

Vanavond puree met gestoofde prei en zure room, gekaramelliseerde spruitjes in balsamico en vega schnitzel

6 likes

Vinden jullie de textuur of de smaak van de tempeh niet fijn?

Ik vond de smaak niet zo top, totdat ik deze van de toko probeerde. (Daarvoor van ah en jumbo)

Ipv frituren kan je ook in wat olie husselen en dan in de oven, dat is minder vet dan frituren denk ik. Ik heb ooit gelezen dat je het eerst moet stomen en daarna pas marineren/bakken, dat het dan de smaken beter opneemt, maar dat vind ik zelf ook teveel gedoe!

Tofu for the win iig :grimacing:

2 likes

Ik vond het bitter en zuur zelf heel erg gemarineerd en gebakken

2 likes

Nou laat ik die toevallig net in de koelkast hebben liggen! Ik ga van de week de ovenmethode proberen. Tempeh van de ah vind ik niet lekker qua nasmaak.

Vanavond eet ik orechiette met snijbiet, groene peper, mais, ricotta en basilicum uit een kookboek van Anna Jones. Ben benieuwd, vind vooral de mais erin eens een keer iets anders.