Pita falafel met watermeloen salade en gefrituurde maïs.
Salade met falafel, tzatziki, extra komkommer, julienne wortel, avocado, kiemgroente en couscous met feta, zongedroogde tomaatjes meegebakken met wat cherrytomaten.
Echt een: wat heb ik nog in de koelkast/voorraad liggen en kan ik bij elkaar gooien maaltijd.
Ribollita
Geïnspireerd door @Dazed en @Tjiftjaf
Was erg lekker! Ik had al heel lang gedroogde cannelinibonen in m’n voorraadkast, dus die kon ik mooi gebruiken.
Shoarma van kip met bloemkool
Beetje random samenstelling maar aardappels uit de oven met knoflook en rozemarijn, soep van geroosterde tomaat en geroosterde paprika en een slaatje.
@FrauHelga @TanteBetje thanks for jullie suggesties!
Dit is vast voor een hoop mensen underwhelming as fuck, maar ik heb vanavond voor het eerst sinds 16 jaar een frikandel speciaal gegeten. Maar dan dus vega(n).
Met verse frietjes erbij natuurlijk
En ik zag laatst een poll of speciaal met curry of ketchup is - in mijn geval met ketchup!!1
Vegan miso ramen met knoflookoesterzwammen, beetje chinese kool en sojascheuten
Mangocurry met krokante kip en jasmijnrijst
Pilav met rundervinken
Echte carbonara, nuet de tatta versie.
Kipstukjes van DVS, broccoli, taugé, kastanjechampignons en ui gewokt in een kerriesaus met jasmijnrijst erbij
Pasta puttanesca, want lekker, snel en de vuna was al een maand over datum
Lukt het eigenlijk een beetje om snellere recepten te vinden en te maken tov Ottolenghi? Ik heb zelf het idee dat best veel kookboeken vol staan met recepten die bewerkelijk zijn, niet alleen die van hem.
Xiao long bao
Vega bibimbap
Chili met Beyond gehakt en rijst
Spruiten curry met een soort kruidenolie zonder smaak. Je moest hete olie over kruiden gieten maar ik denk dat ik het te lang heb laten koken? Had het namelijk het bij de olie op het vuur gedaan met kruiden erin, want san maak ik niet 2 bakjes vies haha
Frietjes van de frituur dus voor mij een minipak met stoofvleessaus, joppie en kippets.
Eet bij een vriendin: borani banjan en kofte met korma + afghaanse palau met rozenwater, goji bessen en pistache.