Wat eet je vanavond #4

Vegan vlaamse stoof met aardappelpuree

1 like

omg heerlijk

2 likes

Tom yum noodle soep, aangevuld met shimeji en baby paksoi

Zuurkoolstrudel

1 like

Weer uit Ottolenghi Simple gekookt. Een stoofpotje met linzen, aubergine en tomaat met wat creme fraiche en chilivlokken + lam en pistache patties met een sumac-yoghurtsausje.

Niet meest fotogenieke gerechten maar ok wel heel lekker

14 likes

Garlic Mushroom Pasta • Salt & Lavender :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Niet vanavond maar vanmiddag gegeten:

We hadden op een random industrieterrein morielje (hoop ik) gevonden :heart_eyes:

11 likes

Hoe vind jij dit boek? Ik kwam hem vandaag tegen in de boekhandel en mijn man is Koerdisch Irakees dus leek me wel leuk om een Irakees kookboek aan te schaffen. Heb je er veel uit gemaakt?

Lasagne

1 like

Ik ook!

1 like

Ik had nog heel veel cherrytomaatjes dus ik maak tomatensoep met cashewcreme. En een manouche voor er bij.

2 likes

Lemon za’atar chicken

Sweet potato met tahin yoghurt, herb oil & pijnboombittjes en granaatappelpitjes

Met wat pilav ernaast. Pfff vooral die met zoete aardappel was echt een hele goede combinatie van smaken! Komt uit Flavours. En de kip uit Falastin.

Sorry hoor dat ik dit hele topic onder spam lol.

21 likes

Please blijf spammen. Ik geniet echt van je creaties. En overweeg aandelen te nemen in aubergine :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik denk dat ik wel in de top 1% aubergine consumeerder van dit forum sta ja

1 like

Ik leef nog! Dus denk dat het morielje waren :grin:

3 likes

Ik heb lasagne gemaakt en de helft ingevroren en dat wil ik dinsdag weer eten.

Hoe warmen jullie al eerder gemaakte lasagne op? De binnenkant blijft bij mij vaak koud als ik de magnetron gebruik.

En als ik het in de oven doe is de binnenkant ook vaak koud en wordt de bovenlaag keihard. Met zilverfolie erover blijft het ook nog koud vanbinnen.

Deze, was erg lekker!

4 likes

Eerst 1 a 2 uurtjes op kamertemperatuur en dan in de koekenpan met een beetje olie en dan de deksel erop. Ik keer het wel meerdere keren om en ik vind dit sneller dan opwarmen in de oven

2 likes

Eerst ontdooien in de microgolfoven en dan in de oven met een beetje water in en bedekt met zilverfolie.

1 like

Doe je de lasagne bevroren in de magnetron of oven? Ik haal zelf altijd de avond van te voren voordat ik naar bed ga de lasagne uit de vriezer en doe het in de koelkast. Dan is het helemaal ontdooid als ik het wil eten. Ik warm het op in de oven op 180 graden meestal… tijd weet ik even niet… maar max 15 min. Heb nooit een koude binnenkant of harde bovenkant.

1 like