Ah wat zonde! Maar dan ga ik niet eens kijken haha. Z’n nieuwe boek lijkt me wel wat, met one pan meals
Oké ik heb geen idee hoe authentiek dit recept is. Ik volgde voorheen altijd recepten van foodbloggers enzo, nu doe ik altijd maar wat met wat ik in huis heb. Maar dit is ongeveer de basis die ik aanhoudt:
Recept voor ong 4/5 rollen
250gr sushi rijst (+ rijstazijn)
2 medium wortelen (julienne gesneden)
250gr verse spinazie (grof gesneden)
1/2 komkommer (julienne gesneden)
Danmuji (ingelegde radijs) (in repen)
3 eieren
Zout
Peper
Uien poeder
Knoflook poeder
Sesamolie
Ca. 4/5 nori vellen
-
Rijst koken volgens verpakking, af laten koelen en marineren volgens verpakking (rijstazijn en zout)
-
Ca. 1 el sesamolie in pan verhitten
-
Wortel en 1/2 tl zout voor ong. 3 minuten fruiten, totdat het wat zachter is en dan uit de pan
-
In dezelfde pan spinazie fruiten tot het geslonken is, uit de pan halen (zoveel mogelijk vocht uitpersen) en marineren met wat zout
-
Eieren kloppen, kruiden met zout, peper, knoflook- en uien poeder
-
Pan op laag vuur, ei in de pan en voorzichtig omrollen zodat je een gerold omelet hebt
-
Nori vel met gladde zijde naar onder
-
Rijst op het vel verdelen, laat ong 1cm aan de bovenkant over
-
Ietsjes onder het midden van de rijst de ingrediënten op/naast elkaar leggen
-
Nori rollen
-
Als alles gerold is, een klein beetje sesamolie over de rollen wrijven
-
Eten
Salade met geroosterde pruimen en geitenkaas dus. Ik ben benieuwd.
Edit: ik vond dit echt fantastisch. Ik had pijnboompitten vervangen door amandel en geitenkaas gebruikt.
Heb je ook het groentenpakket of nu alleen toevallig dit recept? Als je het pakket ook hebt, ben ik heel benieuwd hoe het bevalt! Klinkt heel chill.
Oh nee, wij hebben een pruimenboom in de tuin en daarom zocht ik op een salade met pruimen!
Vroeger hadden we altijd een Odin groentepakket, was wel leuk maar soms kwamen de ‘vergeten groenten’ me als kind de neus uit haha
ohh mn droom
Weer Vietnamese noedelsalade! Alleen niet met rijstnoedels maar gewoon met een van de vele noedelsoorten die ik nog in de kast heb
Met een vriendin gegeten vandaag, lekker de tijd genomen om samen te koken
Gevulde spitskoolbladeren met vegan gehakt, paddestoelen, kool en lente ui met knoflook, gember, venkelzaad en sojasaus en gochujang enzo, zelfgemaakte chiliolie en koude sesam-pindanoedels met komkommer
Idea for… One Pan BROCCOLI kaas
Genieten echt
Spaghetti bolognese
Gebakken aardappeltjes, een salade en vissticks
Ja ik vond het echt heel lekker zelf ook haha Wij hebben geen specifiek recept gevolgd, maar als je zoekt op stuffed cabbage of cabbage rolls vind je wel vanalles, op het eerste gezicht komt dit aardig in de buurt van hoe ik het gedaan heb:
Wij hebben in ieder geval eerst de bladeren voorzichtig van de kool afgehaald totdat we bij het midden kwamen en de bladeren niet meer groot genoeg waren om te vullen, de overgebleven kool fijngesneden en door de vulling gedaan, en de bladeren even geblancheerd in gezouten water tot ze flexibel genoeg waren om mee te vouwen. De gevulde bladeren hebben wij gestoomd maar volgens mij worden ze ook wel eens gebakken. In principe kan je de vulling ook gaarstomen maar omdat we niet zeker wisten hoe dat ging met van dat vegetarische ‘rauwe’ gehakt hebben wij de vulling eerst aangebakken in de pan en dat ging ook prima!
Gevulde puntpaprika’s met mediteraanse rijst
Chipolataworstjes, erwtjes en gebakken aardappeltjes. Als toetje heb ik vanilleyoghurt.
Misosoep met paksoi, spinaziedumplings, rijst, lente-ui en komkommer
@pastelzwart leuk, eet smakelijk alvast!
Salade van rauwe courgette, cherrytomaatjes, semigedroogde tomaatjes, venkel, brood en yoghurt (panzanella was de inspiratie)
Risotto met courgette en scampi’s.