Wat eet je vanavond #4

Specifiek voor de oven tips:

In het boek ‘De groene bakplaat’ staan enkel vega(n) ovengerechten waarvan best een groot aantal heel makkelijk en snel is. In dezelfde serie heb je ook de snelle bakplaat en de makkelijke bakplaat. Heb geen van beide, maar vind de bakplaat boeken die ik wel heb heel chill.

Maar kan me voorstellen dat een kookboek kopen en erbij pakken en een recept volgen ook weer een drempel is. Als wij iets makkelijks eten uit de oven dan is dat vaak aardappels - groenten - vega burger. Aardappels kan je gewoon voorgesneden kopen, ik halveer meestal krieltjes. Groenten kan je ook voorgesneden kopen, meeste supermarkten hebben wel een ovenmix. Maar broccoli en spruitjes zijn ook heel lekker uit de oven, of boontjes. Het chille aan een vegaburger vind ik dat je dat echt alleen op hoeft te warmen en niet ziek wordt als je dat niet goed doet (daarnaast eet ik zelf ook vega).

Ovenschotels, twee ideeën zonder extra stap:

5 likes

Traybake gnocchi https://www.jumbo.com/recepten/traybake-gnocchi-505514?utm_source=jumbo_app&utm_medium=referral&utm_campaign=deeplink

Wij eten dit heel vaak. Gesneden pompoenblokjes, gnocchi, rode ui, honing, olijfolie, walnoten, geitenkaas, zout en peper. Je hoeft alleen de walnoten en rode ui te snijden.

Edit: wij skippen dus eigenlijk de sla, doen de helft van de pompoen en geen pesto

7 likes

Met zelfgemaakte broodjes

2 likes

Zelfgemaakte Gazpacho en spaghetti aglio e olio💛 heel content met deze keuze.

5 likes

Koreaanse kip, zoete aardappelfriet

1 like

In de diepvries bij de supermarkt hebben ze ook zakken groenten die je alleen hoeft op te bakken. Beetje pasta erbij koken, of rijst, en beetje op smaak maken met zout,peper, suiker, eventueel iets van chilisaus. Sommigen zijn al gekruid. Misschien is dat iets?

5 likes

Pasta pesto

Curry madras met rijst

1 like

o jongens dankjulliewel! even te veel om te taggen. als ik jullie suggesties zie denk ik ja DUH hoezo kwam ik daar zelf niet op?? maar ik sla alles op! kinderbrein een handje helpen haha. thanks!!

10 likes

Ongevraagde tip, maar ik heb momenteel weinig energie en ben niet fit maar wil wel enigzins gezond eten. Dus ik heb online van die groenten slowjuice sappen besteld. Neem er nu een aantal weken elke dag 1 zodat ik iig wat groenten en vitaminen binnenkrijg. Ik bestel ook steeds met flinke korting waardoor de prijs ook oke is.

2 likes

Ik heb de snelle bakplaat en vind dat echt een aanrader! Alles heb je in tien minuten in de oven staan en behalve je bakplaat heb je geen afwas.

1 like

Ik kwam een weekmenu tegen met 7 recepten uit de snelle bakplaat. Misschien kan je er wat mee.

4 likes

Volkoren pasta met pesto, avocado, zongedroogde tomaatjes en rucola.

Kip pilav met abrikozen ipv perzik met rijst (sorry fruit-in-avondeten-haters)

3 likes

Pizza :pizza:

1 like

Bio kip piri piri, aziatische salade en friet

3 likes

Japanse wokgroenten met wokgarnalen, mihoen en ik bak er nog een stukje kabeljauw bij

Ik ben voor t eerst in mijn leven lasagna aan het maken :crazy_face: ben benieuwd

3 likes

Echt vieslekker en zo snel en makkelijk

8 likes

:sushi:

3 likes