Klinkt lekker! Of is het toch nog best zoet? Heb je een recept?
Nee dat zoete valt best mee, door de chili en de curry zelf is het minder zoet dan je in eerste instantie misschien denkt. Ik vond het eigenlijk een prima balans al kun je hem natuurlijk zelf zo pittig maken als je wil door extra chili of cayenne toe te voegen
Er komen vrienden eten dus even m’n best doen herfsteditie: stoofvlees, stoofpeertjes, geplette aardappels uit de oven, knolselderijpuree, pompoen-saliekoekjes, gebakken paddestoelen en kastanjes, in boter gekarameliseerde spruitjes, en tarte tatin met appel
Tomatencremesoep uit de slowcooker met vers gebakken broodjes waarvan ik hoop dat ze lukken want ze zijn een beetje plat uitgevallen
Oeh klinkt vet lekker
Ik snap echt niet hoe je dit planning-technisch voor elkaar krijgt. Vind dat zo knap! Ik weet gewoon dat ik dat nooit zou kunnen als je meerdere dingen tegelijk warm en gaar moet hebben.
Haha de hele dag de tijd hebben helpt! Stoofvlees, stoofpeertjes, puree en tarte tatin heb ik vanochtend en vanmiddag al gemaakt, alle groenten ook van tevoren gesneden en de aardappels gekookt, dus ik hoef zo alleen nog maar wat dingen door te warmen, de oven aan te zetten en de groenten en pompoenkoekjes te bakken. Maar als ik niet vanochtend al had kunnen beginnen denk ik niet dat het goed was gekomen hahaha
Edit: dramatisch licht maar alles was wel echt goed gelukt dus ik doe toch even een foto
Ziet er fantastisch uit!
Heb je toevallig een recept van de pompoen-saliekoekjes?
Varkenshaasje in salie/peterselie/cashewnotenkorst met zoete aardappel, broccoli en courgette uit de oven
Heel simpel! Pompoen schillen en raspen, beetje zout erover, even laten staan en wat vocht eruit knijpen. Dan ei, bloem, verse salieblaadjes (verscheurd of fijngesneden) en meer zout (ze kunnen aardig wat zout hebben) erbij, mengen en er koekjes van bakken in een laagje olie. Ik had 2 eieren en ik denk ongeveer 2/3 cup bloem op 1 grote flespompoen. Het hoeft geen echt beslag te worden, maar wel een mengsel dat een beetje samenhangend is.
Ik was uit eten dus had: tomatensoep, frietjes met biefstuk en peperroomsaus en als toetje Jägercoupe oftewel roomijs met slagroom en dan daar weer een miniflesje Jägermeister op de kop in zodat dat uitloopt in het ijs. Echt het beste dessert dat ik sinds tijden heb gehad
Je hebt ook de Colonel, weet nu niet of dat typisch Brussels/Belgisch is, twee bollen citroensorbet met een shotje vodka.
Ja ik denk dat het ook heel goed kan met bijvoorbeeld limoncello, flügel als je van zoet houdt, malibu, rum, of zoals @Daelyss al zei; wodka (al had ik daar nog nooit van gehoord, maargoed met Jägermeister eigenlijk ook niet haha).
Doordat de drank zich met het ijs vermengt is het ook wat minder sterk qua smaak dus het is ook niet meteen zo van bam dit is alcohol
Orzo in geroosterde paprika-tomatensaus met mascarpone en krokant broodkruim
gebakken tempeh met kimchi, avocado en tomaat op brood
Kikkererwten/aubergine curry met rijst en pappadums
Voor het eerst de TikTok feta pasta en ik vind m heel lekker! Zou er volgende keer nog wel iets met een bite erbij willen maar de smaak was echt lekkerder dan ik dacht
Trofie alla ligure! Pasta met pesto, aardappels en sperzieboontjes.
Waar koop jij trofie? Of zelfgemaakt? Ik kan het nooit ergens vinden maar kom ook veel te weinig aan zelf maken toe
die van vanavond komt uit italie, maar ik zag het laatst bij de lidl tijdens de italiaanse weken!
Oh dan ga ik daar binnenkort even langs, thanks! En eet smakelijk alvast