Wat eet je vanavond #5

Ik eet een salade van botersla, koolmix (witte kool, paarse spitskool en wortel), mango, avocado, pijnboompitten en zonnebloempitten.

Moet alleen nog even een dressing erbij halen. Wat is jullie favoriete kant-en-klaar dressing uit de supermarkt? (Tips/recepten hebben geen zin bij mij, ondanks alle voornemens doe ik dat gewoon niet haha.)

4 likes

Shakshuka

2 likes

Net bami met kipfilet en groente gemaakt. Iets teveel peper in gedaan. Heb ik genoeg pit voor de avondvierdaagse vanavond.

4 likes

Ik vind de yoghurt dressing van remia altijd lekker

2 likes

Ik ga pasta met geroosterde asperges en ricotta maken.

4 likes

Bulgur met gegrilde groenten en verse geitenkaas. Ben blij dat ik He.llo Fr.esh weer aangezet heb.

2 likes

Broccoli quiche met gerookte zalm en dille
En een glas rode Bordeaux

5 likes

En hoe laat was het?

@Bunnyslippers ik zag in een heel oude post in dit topic dat jij die pindatomaatpasta van veggilaine hebt gegeten. Ze post er echt meerdere keren per maand over dat het zo’n geweldig fantastisch recept is, maar ik vond het een van de meest smerige dingen die ik de afgelopen maanden gegeten heb, en ik ben nu al een paar dagen benieuwd naar wat jij ervan vond. Dus ik vraag het nu toch maar haha, DUS, wat vond je ervan??

3 likes

Frittata met groene asperges, semi-gedroogde tomaat en feta

4 likes

Uit eten geweest! Dit allemaal:

9 likes

Was je op texel?

Ik heb die pinda tomaat pasta ook gegeten en vond het juist lekker!

1 like

Nee in Utrecht haha! Bij Heimat was dit.

1 like

Laten we zeggen, het was niet mijn ding. Smerig zou ik het ook niet noemen, daar had het te weinig smaak voor. Dacht eigenlijk dat het aan mij lag (ik weet dat ik van sterke smaken houd/ dingen die hoog op smaak zijn), want vriendinnen zijn fan.

4 likes

Ja ik vond de smaak van tomaat in combinatie met dat weeïg zoetige van de zoete aardappel+pindakaas (en waar dan niet genoeg pittigs tegenover staat) echt een beetje misselijkmakend bijna, was echt teleurgesteld (en heb het account direct ontvolgd, dat zal haar leren!!!)

2 likes

Ja ik denk dus idd dat het door de zoete aardappel kwam plus teveel kokosmelk en te weinig kruiden/ pit (ik had nl sowieso al 10x zoveel knoflook en chili gedaan want dat doe ik altijd). Toen had ik ook nog de fout gemaakt om de boerenkool in de winkel te vergeten en erwtjes te subben en dat maakte voor het warme wortel met erwten effect. Te zoet.

Ik vind het verder wel echt een heel leuk account om te volgen en denk toch dat ik nog een keer een ander recept wil proberen.

1 like

Ik vind de meeste recepten die ik van haar heb geprobeerd wel geslaagd (al pas ik vaak wel wat dingetjes aan qua meer kruiden oid maar dat hou je altijd wel denk ik). Ik heb die pindapasta nooit geprobeerd - als ik daar zin in heb maak ik deze, maar daar gaat ook wel echt veeeel meer pindakaas en smaakmakers in haha De Vegan Lekkerbek 🌱 on Instagram: "RECENSIE CHEZ NINA, AMSTERDAM 👍 Alleen al de bucatini met cavolo nero en pindasaus is een bezoek aan Chez Nina waard, vonden Samuel en Jigal. Hier het recept dat we kregen van @nourish_atelier, eigenaar en culinair brein achter het restaurant in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt. . Voor 4 personen . Ingrediënten . 2 sjalotjes, ragfijn gehakt 2 grote tenen knoflook, geraspt of geperst extra vergine olijfolie 275 g pindakaas 3-4 el tamari (of sojasaus) sap van 2 limoenen (50 ml) rasp van 1 limoen 250 ml kokosmelk 1 rode chilipeper, fijngehakt 25 g verse gember, fijngehakt 7 limoenbladeren, steeltjes verwijderd en fijngehakt 30 g bruine basterdsuiker 1 theelepel agavesiroop 400 g bucatini (of een soortgelijke pastasoort) 300 g cavolo nero (of boerenkool), fijngehakt snuf pul biber . 1. Doe de sjalotjes en knoflook in een bakje en roer er zoveel olijfolie door dat een vloeibare saus ontstaat. Zet apart in de ijskast. . 2. Mix voor de pindasaus mix de pindakaas, tamari, limoenrasp, het limoensap, de kokosmelk, chilipeper, gember, limoenblaadjes, basterd suiker en agavesiroop met de staafmixer helemaal glad. Bewaar in de ijskast (dit is meer dan je nodig hebt. Je kan de pindasaus zeker een week bewaren). . 3. Kook de bucatini in goed gezouten water volgens de verpakking net niet beetgaar. Verhit ondertussen het sjalot-knoflookmengsel in een pan totdat het goudbruin kleurt. Voeg de cavolo nero toe en een klein scheutje kookwater van de bucatini en laat het 1 minuut pruttelen op laag vuur. . 4. Giet de bucatini af als nog net niet al dente zijn en voeg, met een wat aanhangend kookvocht toe aan het sjalot-knoflookmengsel. Meng gedurende een paar minuten goed door elkaar op middelhoog vuur totdat het overtollige water verdampt is en zich onder in de pan een gebonden saus heeft gevormd. Voeg de pindasaus toe en roer een paar keer goed totdat een romige saus is ontstaan. . 5. Verdeel de pasta over vier diepe borden en garneer met pul biber."

help waarom wordt deze link zo lang?? Excuses

2 likes
1 like

Shoarma :heart:

1 like

Ik maak gnocchi in een roomsaus met citroen. Met groene asperges, courgette, doperwten en pistachenootjes.

13 likes