Wat eet je vanavond #5

Orzo met citroen, spinazie en kip

6 likes

Thai Tom Yum (de bouillon zit eronder verborgen)

27 likes

Sushi

Ik at mac & cheese van zo’n nieuw restaurantje in Utrecht. Was ok.

Kip tandoori en zelf garlic naan gemaakt

6 likes

Inktvispasta met inktvis, reuzegarnalen en tomaten.

23 likes

Wij aten zo’n japanse pannenkoek met spek, spitskool en bosui. Was verrassend lekker. Oja en salade met komkommer en radijs.

Dat van hierboven omg :heart_eyes: heb je een recept? @Daelyss

3 likes

Dus eerst garnalen kuisen en de schalen met wat water aan de kook brengen. Kan je intussen tomaten halveren en in een andere pan water koken voor je inktvis. De inktvis een minuut in kokend gezouten water doen en afgieten
In een grillpan je garnalen en inktvis grillen, daarna je tomaten met een chilipeper. Look voeg je toe op het einde zodat het zeker niet verbrandt.
Om je pasta te koken heb je twee opties:

• Je hebt een pot die groot genoeg is om je droge pasta in te doen en beetje bij beetje je visbouillon te gebruiken om zo te koken. Techniek heet risotare, zoals je een risotto maakt.
  • Je hebt geen pot die groot genoeg is: neem je pot, breng water aan de kook. Doe er de pasta in en giet het meeste van het water weg van zodra je pasta de bodem heeft bereikt en dus wat zachter is. En dan kun je weer de visbouillon beetje bij beetje toevoegen.

Is je pasta gaar? Voeg dan je tomaten en vis toe aan de pasta en in je borden moet je enkel nog peterselie en citroensap toevoegen voor het serveren.

Het helpt wel om een Italiaanse man te hebben want ik had geen clue in het begin :sweat_smile:

7 likes

Penne met tomaat-mascarponesaus, grana padano en basilicum

Ooh ik hoopte stiekem op een relatief simpel recept met groots effect hahaha :sweat_smile::joy: die italiaanse man qua looks is aanwezig maar helaas met absoluut geen kook skills laat staan italiaanse kook skills :rofl:

1 like

Dumpen!

2 likes

Heb je er geen nonna bij gekregen die de heerlijkste recepten met je kan delen?

Helaas :sob:

1 like

Pizza shoarma

2 likes

Ik had gasten en had uit mezcla gemaakt:

Bonen in geroosterde uien aioli
Knoflookyoghurt met knapperige kruiden
Tartaar van gegrilde rode paprika met gemberdressing
Pittige dip met tomaat, sesam en gember

En m’n vriend had zuurdesembrood gemaakt voor erbij en als hoofdgerecht koshari met cherrytomaatjes en kaneel uit één pan, plaat, planeet

Haha voel mij wel een goeie gastvrouw

39 likes

Ziet er heerlijk uit allemaal!! Koshari heb ik voor het laatst gegeten in Cairo dus leuk om daar weer eens aan herinnerd te worden. Hoe was het recept van Anna Jones?

1 like

Vanavond weet ik nog niet maar gisteren Vietnamees wezen eten, ik had bún chả giò :two_hearts: (rijstnoedelsalade met loempia’s)

6 likes

Ik vond het super lekker! Maar ik ben verder niet echt bekend met de Egyptische keuken/heb dit gerecht nooit eerder gegeten dus geen idee hoe het “hoort” te smaken of hoe het zich tot het authentieke gerecht verhoudt. Ze zegt er wel iets over, uit m’n hoofd dat ze bijvoorbeeld linzen gebruikt ipv macaroni (?)

Ben melanzane aan het maken. Ruikt zoooo lekker

2 likes

Als ik dit nu zo zie geneer ik mij wel echt voor m’n collectie xenos serveerschalen van 10 jaar oud :joy: misschien is het tijd iets mooiers

Vanavond eet ik restjes van gisteren