Malai Kari met pompoen. Recept van Meera Sodha. Ik had een hele fles pompoen dus heb die zacht laten worden in de oven en door de curry geroerd. Zó lekker. Met erbij naan en rijst.
Bao buns met teriyaki aubergine, ingelegde winterpeen en komkommer. Lekker en makkelijk voor de maandag ![]()
Ik moest koken dus ik eet Burger King. Veggie big king, friet, vega nuggets, brownie en cola. Thuisbezorgd levert dit gewoon warm af!
Soort bowl met groentela restjes. Sperziebonen, geroosterde spruiten, rode kool geraspt en mango. Met sticky tofu en een soort pindadressing.
Met haverrijst, dus super
healthy ![]()
Is dit het recept? Heb volgens mij alles in huis dus ga het morgen denk ik ook maken
Butter chicken met naan
Ja dit was m! Ik had er zelf nog wat edamame boontjes door gedaan voor wat extra groente.
Pasta met snijbonen, knoflook, ui, chili, olijfolie en parmezaan
Prei kerrie soep
Paddenstoelenstoofpot met rijst en gremolata
Dit klinkt echt lekker! Heb je een recept dat je volgt?
Het was lekker inderdaad, ik heb dit recept (van AH) als basis gebruikt.
Ik heb er alleen extra look, extra kruiden (tijm, rozemarijn, oregana, gerookte paprika), paddenstoelenbouillon en persilade bijgedaan, en bij de gremolata olijfolie, zout en beetje citroensap gedaan.
Wow meatless Monday hier vandaag.
Ik had linzensoep en sla maar dat was niet vullend genoeg, dus nu stop ik mezelf vol met crackers met kaas.
hier is elke dag meatless monday ![]()
Ik heb ook vega gegeten haha. Restjes maar had ook kikkererwten in de airfryer met veel kruiden, heel lekker.
Dat doe ik inderdaad, een groot deel pureren met water (of bouillon ) en dan even terug in de pan, daarna de pasta erbij!
Hierbij het recept! Ik hoop dat de verwachtingen niet te hoog zijn zodat het nu tegenvalt, haha. Het is simpel maar heerlijk in z’n eenvoud.
Bb met r
Samenvatting
Ingrediënten
2 vleestomaten (want die zijn groot en lekker sappig)
1 grote ui
knoflook, zoveel je lekker vindt
AH Terra Plantaardige kipstukjes
black soy (want die is heel anders en dikker dan de andere soja) https://www.ah.nl/producten/product/wi199110/flowerbrand-black-soy-sauce-no-1?clickref=1100lBTq5YqK&utm_medium=affiliate&utm_source=kiesproduct-shoparize&utm_content=1011l107596&utm_campaign=
Ketjap manis https://www.ah.nl/producten/product/wi242674/a-trade-mark-ketjap-manis?clickref=1110lNNFwvU&utm_medium=affiliate&utm_source=kiesproduct-shoparize&utm_content=1011l107596&utm_campaign=
Zwarte peper
zout
5 spice, persoonlijk vind ik deze de lekkerste: https://www.ah.nl/producten/product/wi199027/mee-chun-vijf-kruidenpoeder?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NL%2FNL%20-%20AO%20-%20Shopping%20-%20pMax%20-%20NB%20-%20COP%20-%20Medium%20-%20Champions%20%26%20Promisers&utm_id=20794709249&gad_source=1&gad_campaignid=20794710701&gbraid=0AAAAACxMM_WycowLSz8NDjQPCAEbc1OHi&gclid=CjwKCAiA95fLBhBPEiwATXUsxMbOEYe2ME7kXHWB6j7bXDLuX6NoZsvyYeaRK8kJNXEVGly2JUun1hoCnycQAvD_BwE
1 grote pot bruine bonen
Ik snij altijd eerst de ui en knoflook en zet dat apart in een schaaltje
Daarna snij ik de tomaat, die zet ik ook apart in een schaaltje
Vervolgens snij ik waar ik het nodig vind de plantaardige kipstukjes nog een keer door de lengte zodat ik dunne stukjes heb.
Ik doe daar flink wat zout overheen, flink wat zwarte peper zodat het ‘vlees’ echt zwart ziet, en dan ook flink van 5 spice zodat het ‘vlees’ ook weer flink bruin ziet zeg maar. Dat is wel de geheime tip, echt alles genoeg kruiden. Vervolgens bak ik dat goed aan in de wokpan in zonnebloemolie. Als het goed gaar is doe ik de ui en knoflook erbij, even meebakken. Vervolgens de tomaten erbij, zet nu het vuur laag. Je moet die tomaten even goed laten pruttelen, ik doe er ook een deksel op. Dan moet je alleen nog hele zachte platgedrukte tomaatjes overhouden, je moet de tomaat niet meer kunnen decreteren, dan is het goed. Vervolgens doe je er de bruine bonen bij, inclusief het vocht uit de pot! Dat heb je ook echt nodig voor de smaak. Daarna wat black soy en ketjap manis, dat is een beetje op gevoel.
Zure komkommer kan je inkoken maar ik ga voor de makkelijke manier: je kunt het raspen of met er met de kaasschaaf dunne plakjes vanaf snijden. Daarna doe je er witte natuurazijn overheen tot de komkommer er helemaal onder zit, een beetje aanvullen met water. Zout en peper erbij en dan is het klaar.
Ik serveer het met rijst, ik doe altijd basmatirijst maar het is natuurlijk net wat je lekker vindt. En met sambal on the side, soms nog wat kroepoek erbij.
Tacotaart ![]()
Hee dankjewel, klinkt goed en niet te moeilijk.
Ik zie dat ik al die smaakmakers te weinig of helemaal niet gebruik, vandaar dat mijn bonen mwaa zijn.
Dat zou het heel goed kunnen zijn ja!