Wat eet je vanavond #5

Homemade dumplings met

• veggie gehakt, chinese kool, gember, chinese bieslook
  • zelfde maar met varkensgehakt
  • kimchi
  • silken tofu met chinese kool en lente ui
  • shimeji met paksoi, gember en look

Met een dipsausje obv crispy chili olie en sojasaus etc

14 likes

Bij mij is dit altijd wat droog, meer qua mondgevoel door de pasta icm kikkererwten. Heb je een tip (of een recept)?

Een van mijn lievelingsgerechten, Thaise Larb salade. Heb dit keer een mix van Oriental gehaald voor de saus maar ga de volgende keer zelf rijstpoeder maken en vissaus toevoegen. :relaxed:

3 likes

Ja snap ik wel, ik vind de gekarameliseerde uien daar wel goed voor werken (echt goed lang laten karameliseren zodat het bijna jam wordt zeg maar) + goed veel olijfolie en best wat pastawater!

2 likes

Andijviestamppot met appel

4 likes

https://www.volkskrant.nl/volkskrant-magazine/het-vult-goed-het-voedt-goed-deze-polentina-is-precies-wat-u-in-deze-weken-zoekt~bd76ad26/

Polenta soep met boerenkool en parmezaankorst

Dit is echt comfort in een kommetje :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

En supersnel klaar, had zelf boerenkool want geen zin om met -17 op zoek te gaan naar cavolo nero.

23 likes

Dat lijkt me wel echt lekker idd met gekarameliseerde ui! Ik kwam ook net toevallig een tip tegen om de helft van de kikkererwten te pureren zodat het creamy wordt en om de pasta daar in te laten koken. Ik ga het nog eens proberen, dankje!

2 likes

Ohh dat kan ik me ook voorstellen ja, dat je echt een wat meer gebonden saus hebt. Ga ik ook nog wel een keer proberen!

1 like

Kikkererwtencurry met rijst.

3 likes

De curry aubergine van Jamie Oliver, met rijst.

En vanaf volgende week waarschijnlijk elke dag aardappelen, want ik heb een zak van tien kilo gekocht net :sweat_smile:

5 likes

Pompoenrisotto en zelfgebakken bierbrood met tijm

7 likes

Lasagne :heart_eyes:

6 likes

Mafaldine met tomatensaus van geroosterde verse tomaten en een blik gepelde tomaten, balsamicoazijn, parmezaanse kaas, buratta en basilicum

7 likes

Uiensoep met toast van het brood van gister :heart_eyes:

10 likes

Orzo met citroen-roomsaus en zalm

10 likes

vegan chili, echt een beetje basic en saai maar vind dat alsnog zo’n lekkere comfort meal als het koud is

10 likes

Soba noedels, met tomaten en citroengras. Van Meera!

9 likes

Zoete aardappel salade met feta, volgens mij ben ik in mijn salade era :joy:

6 likes

Gevulde puntpaprika met couscous, aubergine, feta, rode ui en pijnboompitten

7 likes

Gnocchi met zo’n feta tomaten toestand uit de oven

5 likes