Wat eet je vanavond #5

Ik improviseer een beetje op basis van verschillende recepten:

• blik young jackfruit
  • doosje oesterzwammen
  • optioneel: vegan steak stukjes
  • wortel
  • ui
    -2 teentjes knoflook
    -laurier en tijm
  • groentebouillon
  • optioneel: een scheut bier naar keuze (ik gebruik Chimay Bleu of Westmalle. Rode wijn kan ook trouwens)
  • bloem om een beetje over de groentes te strooien tijdens het aanbakken
  • 1 snee donker brood met een laagje mosterd op. Dit kun je ook vervangen door ontbijtkoek maar ik vind dat te zoet)
4 likes

Verspakket kip piri piri maar dan met halloumi ipv kip.

2 likes

Pasta met zelfgemaakte pesto en burrata, want dat moest op

5 likes

Thanks!

1 like

Traybake; zalm, groenten en krieltjes

3 likes

Die viral tiktok döner, maar dan met plantaardig gehakt

2 likes

Taco’s met oesterzammen, avocado, granaatappelpitjes, feta en koriander. Oh en na de foto deed ik er nog wat chipotlemayo op. Recept van Veggilaine

17 likes

eindelijk de bruine bonen met rijst van @ZusjevanJoost

7 likes

Noodles met zalm en edamame

5 likes

Pasta ceci & cavolo nero met pecorino

2 likes

Deze old fav. Trouwens een tip als je een lekker vegan pastagerecht zoekt! Ik gebruik wel minder olie trouwens want dat vind ik vaak in Otto recepten echt over the top

6 likes

Ik wilde de comfort polenta van Yvette van Boven uit de Volkskrant maken, maar dat recept kan ik niet zien. En toen ontdekte ik een ander recept van haar in een kookboek: gegratineerde romige polenta met paddestoelen en boerenkool en dat lijkt me ook echt heerlijk.

3 likes

Voor het geval dat

Samenvatting

5 likes

(Vegan) bibimbap

1 like

Groentesoep en wit bolletje met vega rookworst met rode kool, mosterd en gebakken uitjes.

3 likes

Nul zin om moeite te doen dus rijst met maggi, bonen in tomatensaus, doperwtjes en een vega kipworstje

En gisteren had ik een geroosterde japanse zoete aardappel, stukje op de huid gebakken zalm en avocado

3 likes

Gebakken flatbreads met feta vulling met een griekse salade

5 likes

Chinese tomatensoep uit de slowcooker met stokbrood

2 likes

Rijst met Oosters gekruid gehakt (kom maar door :joy:), sperzieboontjes en gebakken uitjes

1 like

Frietjes met andalouse saus en bicky chickless nuggets

2 likes