Wat eet je vanavond #5

Ramen met tofu, paksoi en edamame. Daarna ijsje gehaald: double chocolate en kiwi :heart_eyes:

4 likes

Een soep die niet voor herhaling vatbaar was, maar daarbij farinata wat ik wel een aanrader vind! Soort hartige koek van kikkererwtenmeel, heel simpel en echt lekker. Denk dat ik het deze zomer vaker ga maken als bijgerecht bij salades. Ik heb dit receptje gebruikt:

12 likes

Butter paneer curry uit de oven met daarbij thoran met groene asperges en cashewnoten. Heeel erg lekker, Meera Sodha allebei.

4 likes

Oh dit is echt mn lievelings! Heel makkelijk en je kan er echt alle kanten mee op!

Oh en avondmaaltijd: bosui olie noedels uit shanghai (mega goed geluktl), crispy gojujang tofu en wat broccoli met sesamolie

3 likes

Heb je nog tips qua welke kanten jij ermee op gaat?

Ik doe vaak gehalveerde cherrytomaten, tijm en wat grof zout!

Maar olijven en zatar is ook mega lekker! Ik eet het wel echt als borrelsnack trouwens.

2 likes

Oeh klinkt lekker, bak je dat dan mee of doe je het na het bakken erop? Ja, als snack bij de borrel vonden wij het ook wel wat idd. We worstelen altijd een beetje met voldoende peulvruchten eten dus echt een goede aanvulling op ons repertoire dit.

1 like

Ik doe het er tijdens het bakken al op!

1 like

Asperges :heart: (met krieltjes, een eitje, geklaarde boter en vega ham)

1 like

Paddestoelenpilaf met granaatappelpitten en een komkommer salade. En dat ik pas eet om 23:00 kan alleen maar betekenen dat het recept van ottolengi was (klopt!)

3 likes

Zalm/spinaziequiche

2 likes

Cilbir met wat brood (ik hoop dat ik de Turken niet beledig door dit als avondeten te eten)

19 likes

Ik verhuis volgende week naar een andere stad dus nog even een keer een frietje curry en een kroket bij m’n vaste snackbar in de straat :two_hearts:

10 likes

Welke stad ga je verhuizen? (Als je dat wil delen uiteraard). Zo een afscheid is altijd bitterzoet, maar wel ook weer leuk om op je nieuwe stek een favo plekje te vinden!

4 likes

Spitskoolstamppot met krokante tofu in ketjapsaus en een spiegelei

3 likes

Arnhem! En ja precies dat inderdaad, vind weg uit Utrecht heel jammer maar heb ook heel veel zin om alle nieuwe fijne plekken te gaan vinden. Tips zijn welkom trouwens mocht je ze hebben :grin:

9 likes

Ben stiekem ook heel benieuwd welke snackbar in Utrecht deze eer verdient! :yum:

3 likes

:star_struck:

4 likes

Cafetaria Edison! Volgens veel mensen de beste Griekse snackbar in Utrecht en omstreken, hoorde toen ik er deze week was nog mensen die 10 jaar nadat ze buiten de stad zijn gaan wonen nog steeds regelmatig terugkomen voor de p.atat gyros

5 likes

Ohhh goede, ik ga hier snel heen! :drooling_face: foto’s op maps zien er goed uit

1 like