Ramen met tofu, paksoi en edamame. Daarna ijsje gehaald: double chocolate en kiwi ![]()
Een soep die niet voor herhaling vatbaar was, maar daarbij farinata wat ik wel een aanrader vind! Soort hartige koek van kikkererwtenmeel, heel simpel en echt lekker. Denk dat ik het deze zomer vaker ga maken als bijgerecht bij salades. Ik heb dit receptje gebruikt:
Butter paneer curry uit de oven met daarbij thoran met groene asperges en cashewnoten. Heeel erg lekker, Meera Sodha allebei.
Oh dit is echt mn lievelings! Heel makkelijk en je kan er echt alle kanten mee op!
Oh en avondmaaltijd: bosui olie noedels uit shanghai (mega goed geluktl), crispy gojujang tofu en wat broccoli met sesamolie
Heb je nog tips qua welke kanten jij ermee op gaat?
Ik doe vaak gehalveerde cherrytomaten, tijm en wat grof zout!
Maar olijven en zatar is ook mega lekker! Ik eet het wel echt als borrelsnack trouwens.
Oeh klinkt lekker, bak je dat dan mee of doe je het na het bakken erop? Ja, als snack bij de borrel vonden wij het ook wel wat idd. We worstelen altijd een beetje met voldoende peulvruchten eten dus echt een goede aanvulling op ons repertoire dit.
Ik doe het er tijdens het bakken al op!
Asperges
(met krieltjes, een eitje, geklaarde boter en vega ham)
Paddestoelenpilaf met granaatappelpitten en een komkommer salade. En dat ik pas eet om 23:00 kan alleen maar betekenen dat het recept van ottolengi was (klopt!)
Zalm/spinaziequiche
Ik verhuis volgende week naar een andere stad dus nog even een keer een frietje curry en een kroket bij m’n vaste snackbar in de straat ![]()
Welke stad ga je verhuizen? (Als je dat wil delen uiteraard). Zo een afscheid is altijd bitterzoet, maar wel ook weer leuk om op je nieuwe stek een favo plekje te vinden!
Spitskoolstamppot met krokante tofu in ketjapsaus en een spiegelei
Arnhem! En ja precies dat inderdaad, vind weg uit Utrecht heel jammer maar heb ook heel veel zin om alle nieuwe fijne plekken te gaan vinden. Tips zijn welkom trouwens mocht je ze hebben ![]()
Ben stiekem ook heel benieuwd welke snackbar in Utrecht deze eer verdient! ![]()
![]()
Cafetaria Edison! Volgens veel mensen de beste Griekse snackbar in Utrecht en omstreken, hoorde toen ik er deze week was nog mensen die 10 jaar nadat ze buiten de stad zijn gaan wonen nog steeds regelmatig terugkomen voor de p.atat gyros
Ohhh goede, ik ga hier snel heen!
foto’s op maps zien er goed uit