Wat eet je vanavond #5

Ohh ja ik hoor heel graag de update straks (:

Rijst met bruine bonen

3 likes

Rösti rondjes met zoetzure bietjes en een spinazie geitenkaas omelet.

2 likes

Miso pasta, sperzieboontjes met crispy chili olie en gyoza!

1 like

Het was echt heel lekker! Ik heb de zalm heel kort aangeschroeid, daarna verder laten garen in de stoofpot. Fijne structuur ook!

1 like

Ohh klinkt goed! Ik ga er binnenkort ook eens wat mee proberen dan

2 likes

Spitskoolovenschotel met een soort van indonesische gehaktballetjes in ketjapsaus

6 likes

Pasta met nduja en burrata

2 likes

Heb je hier een recept van?

1 like

Ja hoor. Dit recept heb ik gebruikt voor de ovenschotel maar dan zonder het gehakt:
https://www.jumbo.com/recepten/indonesische-ovenschotel-met-spitskool-en-gehakt-1366865-7

En dan voor de gehaktballetjes:

• 300 gram gehakt
  • 1 eetlepel ketjap
  • 1 ei
  • een mespunt nootmuskaat
  • 1 theelepel uienpoeder
  • 1 theelepel knoflookpoeder
  • ongeveer 3 eetlepels paneermeel of panko
  • 1 a 2 theelepels sambal naar smaak
  • zout & peper

Alle ingrediënten met elkaar mengen, goed doorkneden en er gehaktballetjes ter grootte van een pingpongbal van draaien. Kort aanbakken tot ze bruin zijn (hoeft nog niet volledig gaar te zijn) en vervolgens de balletjes uit de pan halen en even apart zetten.

Voor de saus:

• 2 sjalotten, fijngesnipperd
  • 2 tenen knoflook, fijngesnipperd
  • sambal naar smaak
  • 5 eetlepels ketjap manis
  • 2 eetlepels ketjap asin
  • 4 eetlepels tomatenketchup
  • 1 theelepel djahe
  • 1 eetlepel gula djawa of donkere basterdsuiker
  • 200 ml water groentebouillon
  • ongeveer 2 eetlepels maïzena + water

De fijngesnipperde sjalotten en knoflook aanfruiten in dezelfde pan waar de gehaktballetjes in gebakken zijn. Sambal, ketjap, djahe, ketchup en gula djawa erbij en afblussen met de bouillon. Goed doorroeren. Even laten doorkoken en dan indikken met een maïzena papje tot een dikkere, maar wel nog vloeibare saus. Tot slot de gehaktballetjes toevoegen en op laag vuur, met de deksel op de pan, verder laten pruttelen tot deze gaar zijn. Eventueel nog wat extra water toevoegen als de saus de dik of stroperig wordt.

5 likes

Ik heb gister dit gegeten en het was zó lekker:

Wel minder sambal (ong. een kwart theelepel) en dubbele hoeveelheid saus want anders was het echt schier. In de pan gemaakt ipv de slowcooker.

7 likes

Beef noedels met hoisin en broccoli

3 likes

Pizza, waarschijnlijk heel gore van domino’s want m’n vader is jarig

Lijkt me ook lekker, maar moest stiekem wel lachen om je kwart theelepel sambal badjak haha.

9 likes

:pancakes:

3 likes

Ja ik weet het :flushed:, ik trek superpittig niet. Te vaak de vergissing gemaakt en 3 uur later nog met een brandende mond gezeten :flushed:

3 likes

Ik ga samen met een vriendin uit eten bij een koreaans bbq restaurant, dus een combinatie van dat, sushi en korean fried chicken want dat hebben ze blijkbaar ook allemaal

2 likes

Ik ga toevallig ook naar een koreaanse bbq
Of naar de mexicaan, moet nog even kiezen

1 like

Burgers van de bbq

1 like

Een soort salade niçoise, met extra veel sperziebonen

4 likes