Wat eet je vanavond #5

Sambal goreng kool, vega ketjapballetjes en sambal goreng kentang kering met rijst

6 likes

Maiskolven, mac & cheese en erwtjes.

3 likes

Voor: haring
Hoofd: fettucine met boter, parmezaan en peper
Na: haring (en perziken)

En dit alles buiten in de zon :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Dominos pizza

Is de haring zoet of is het hartig nagerecht?

2 likes

Haha nee nu lijkt het alsof die perziken erbij horen maar dat lijkt me goor
Nee het is gewoon een Hollandse nieuwe die ik zo aan de staart opeet dus die voor en na was ook meer een grapje

Ik keek een keer een kookvideo van Koetlife waarin pasta met stukjes knakworst, perzik uit blik en een halve pot mayonaise werd gemaakt, dus het zou me niks verbazen als er ergens een Nederlander is die dit eet.

1 like

Kennen jullie tonijn-perzik niet?

5 likes

Asperges :heart_eyes:

5 likes

Nee maar ik heb deze anekdote voldoende uitgebuit om de boel recht te trekken

1 like

Echt mijn favoriete video ooit, ook met die kipsate in het tosti-apparaat :heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Ik dacht dat je een grapje maakte, maar

https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/17896/perzik-met-tonijn

Belgen laten zich niet onder doen voor Nederlanders.

1 like

Vlak de klassieke tong Picasso niet uit. :drooling_face:

2 likes

Bunny, dat is niet normaal lekker. Perfecte combinatie van zoet en hartig. Je moet dat eens maken.

3 likes

Ik weet dat ik jou op dit gebied moet vertrouwen ook al heb ik nog nooit perziken op blik gekocht.

Dat wordt dus komende week wel ergens perziken uit blik halen. Moet ik verder nog wat bijzonders doen met de tonijn of volg ik gewoon deze van Libelle?

1 like

Met die kinderen die hun vingers aflikken nadat ze de rauwe kip op een stokje hebben geregen :yum:

1 like

Denk dat dit recept goed is inderdaad. Belgisch culinair erfgoed wel, ik vind dat ook echt wel lekken. Net zoals gehaktballetjes met krieken (kersen), weet niet of dit in Nederland gekend is eigenlijk?

3 likes

OMG ik kende dit niet. Ik hou ook niet van influencers die hun kinderen inzetten, maar men ik heb 5 min gezien en het lijkt wel een persiflage. De hel ook met 5 kinderen en dan een relatief kleine leefruimte.

Verder wil ik die tonijn met perziken wel een keer proberen. Ik ben niet per se anti fruit in mijn eten. Ben wel team anti pizza Hawai.

Vanavond eten we trouwens bieten, aardappels en worst. AGV, maar ik hou van bieten en ik heb een tatta kleuter.

Oh dat klinkt ook lekker! Zoiets als dit recept of anders?

https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/16025/gehaktballetjes-met-krieken

2 likes

yep!

2 likes