Wat eet je vanavond #5

Wraps met huttenkase, paprika, cherrytomaat, komkommer, falafel en tzatziki

1 like

Pastasalade met gerookte kip, wortel, biet, paprika, tomaatjes. Honing mosterd dressing en voor mij nog extra geitenkaas eroverheen.

1 like

Tteokbokki, koreaanse kip en kimchi

4 likes

Vegaburger en wijn lekker op een terras :heart_hands:

4 likes

Morgen pas, maar nu al zin in! Bolognese (recept van sorted food). Nu nog 2 uur pruttelen

11 likes

Burrata, stokbrood, groentespiesjes, amandelen met zeezout en olijfolie, gemarineerde champignons. Oja en nog een artisjok waar iets mee moet

10 likes

Geïmproviseerde maaltijd: courgette-linzensoep en een vegan HEMA-hotdog uit zo’n pakket

3 likes

Polenta met gebakken paddenstoelen en salade

2 likes

Curry met naan uit Made in India

5 likes

Tapas avondje!! Samen met mn vriend koken, sangria drinken en foute Spaanse muziek luisteren.
Gerechten:

• Vega albondigas
  • Geroosterde kikkererwten
  • Patatas bravas met een aioli sausje
  • Empanadas met gekruid vega gehakt, cashew noten, kaneel, edamame, koriander en rode peper
8 likes

Oh zo lekker maar zoooo veel werk waardoor ik het dus hooguit eens per jaar maak. En dan een enorme schaal, met de gedachte dat ik porties ga invriezen, maar uiteindelijk eten we het binnen de kortste keren op omdat het gewoon zo hemels is.

1 like

Als je de aubergine met olijfolien in de oven gaart scheelt het in ieder geval die stap. Dan valt het best wel mee qua hoeveelheid werk. Voor mij in ieder geval genoeg om het bijna wekelijks te maken :sweat_smile:

3 likes

Vertel me meer. Welke stand, hoeveel olijfolie, hoe lang etc. Mis je niet de ‘grillsmaak’?

1 like

Min of meer hetzelfde als @grace alleen dan gooi ik het voor 20-30 minuutjes in de oven op zo’n 180 graden. Hoe lang ze precies moeten is beetje afhankelijk van hoe dik de plakken zijn, dus ik blijf zelf altijd een beetje in de buurt en check af en toe

2 likes

Orzo met room, citroen, gegrilde kip en spinazie

https://www.taste.com.au/recipes/udon-noodle-peking-duck-soup-bowl/f3fd08de-76e3-4e91-93f3-b5c383ecb813

De eendenborst was in promo

1 like

Goulash

1 like

Volkoren couscous met koriander, kikkererwten, courgette, tomaat, spinazie en ui, en pittige falafel.

4 likes

Quesadilla’s

Rauwe chinese kool met lekkere dressing en knolselderijsteaks met cafe paris saus.

1 like