Wat eet je vanavond #5

Ja ik denk het wel! Al was het volgens mij toen een story op instagram oid. Het scheelt sowieso al om het met gewone pasta te maken zodat je die oventijd niet hebt.

Goedkoper maken kan met minder gedroogde paddenstoelen (volgens mij staat er 60 gram, ik deed altijd twee zakjes van 15 gr ongeveer) en 1 soort kaas ipv 3.

2 likes

5/10, beetje saai

Italiaanse hamburger uit een oud Sonja Bakker boek. đŸ«  Achja, het smaakt er niet minder om!

image

1 like

Waarom maak je een hamburger uit een kookboek?
Gewoon benieuwd haha, is nog nooit in mij opgekomen.
Of is het recept om de burger zelf te maken?

Haha, in een ver ver verleden volgde ik het dieet van Sonja Bakker. Ik bladerde bij het terugvinden van haar boek ergens onderin de kast het even door en dacht ooohhhh die burger was zo lekker toen. :sweat_smile: Daarom ga ik 'm nog een keer volgens haar boek maken. Normaal pleur ik ook gewoon mn eigen hamburger in elkaar :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ik heb pizza vooruit besteld, lekker makkelijk eten de dag voor ik wegga :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Bulgur met tomaat, aubergine en Citroen yoghurt uit simpel

5 likes

Koude kimchi noodles met gerookte tofu

3 likes

Oh, lekker!! Heb nog aubergines, deze komt voor morgen op het menu.

2 likes

Pastasalade met penne/pesto/tomaat/buffel mozza/pijnboompitten

Wraps met spinazie, champignons en halloumi

4 likes

Stamppot ijsbergsla

Is dat niet gewoon aardappel gestampt met water dan? Blijft daar iets van over? Nog nooit van gehoord haha

1 like

Nee gelukkig niet dat lijkt me niks :joy: Je kan het op heel veel manieren maken! Wat ik heb gedaan is aardappelen koken en dan de iets van laatste 3 minuten wat ijsbergsla mee koken afgieten, olijfolie + cream freche + mosterd + peper + zout stampen en dan rauwe ijsbergsla erdoor heen mengen. Erbij een gekookt ei en wat pinda’s maar je kan ook hamblokjes doen. Ik vind met appel en augurk erbij ook lekker. En qua kruiden is dit natuurlijk niet zo spectaculair al kan je er alle kanten mee op. Zelf vind ik het wel een lekkere frisse combinatie!

Ijsbergsla kan je ook goed roerbakken en dan met doperwtjes is heel lekker als bijgerecht bij wat dan ook.

2 likes

is dit niet exact hetzelfde als de gewone gekookte rode bieten die ook vacuĂŒm verpakt worden verkocht? Misschien is deze wat meer gedroogd maar dat zou je zelf ook wel kunnen doen lijkt me

Vakantie en vervelen = uitgebreid koken, rode bieten risotto in de maak!

12 likes

Dat is mijn favoriet!

1 like

Men favoriete bloemkool steaks Cauliflower Steaks and Purée With Walnut-Caper Salsa Recipe | Bon Appétit

1 like

Surinaamse bami met gegrilde kip en een gebakken ei

4 likes

One-pot Spanish chorizo, shrimp and rice pilaf uit het kookboek Super Simple van Half Baked Harvest.

Ik ben niet per se dol op garnaal, maar mijn moeder maak ik er heel blij mee en ik ga bij mijn ouders koken :cook:

2 likes