Gepofte aardappel met yoghurt knoflooksaus, mangochutney, zalmflakes en bimi. Allemaal van de bbq
Bibimbap
Gepofte aardappel met tonijnsaus en gekookt ei van Ottolenghi met extra spekbonen (soort dikke sperziebonen) voor de groenten.
Erg lekker.
Heb geen boodschappen gedaan en heb een echo in de koelkast, dus “girl dinner”.
Twee puntjes spinazie/geitenkaas quiche, drie mini vega gehaktballetjes, komkommer met feta en dille en twee happen aardappel salade.
Ik had gisteren pissaladiere met heel lekkere ansjovis die ik uit Spanje had meegenomen
En vanavond aardappeltjes in schil uit de oven, coleslaw, mais en vega kipschnitzel om m’n nieuwe hot sauces te kunnen testen
Ik had ineens zin in stoofvlees, wel pas rond 12 uur vanavond klaar maar het is het waard
Begin maar vast een crowdfunding voor je uitvaart.
Pita shoarma, met zelfgemaakte ingelegde ui en tzatziki
Alles vegan zoals gewoonlijk.
Niet helemaal het goede topic maar ik wist ook niet goed waar wel: ik heb rice cakes gekocht bij Amazing Oriental, aangestoken door alle berichten over tteokbokki hier, maar ik had even niet bedacht dat tteokbokki echt nog niet kan qua jong kind dat pittig nog niet trekt en waarvoor ik ook met weinig/geen zout en suiker kook. En ik heb eigenlijk geen fut om twee maaltijden te koken. Dus wat zou ik nog meer met rice cakes kunnen maken? Googlen levert vooral veel tteokbokki-recepten op maar misschien gebruik ik niet de goede zoektermen
https://vm.tiktok.com/ZIJWRmYfX/
Als je in de zoete kant gaat kan ik wel meerdere dingen vinden
Vaak met kaneelsuiker
https://vm.tiktok.com/ZIJWRGRkv/
Of meer in deze trant
Makkelijke manier om ze te gebruiken is in wokgerechten, gewoon wat je lekker vindt/normaal ook zou doen en dan de rice cakes erdoor ipv rijst of noedels
Verder ook lekker in soep
En door ramen (dit recept gaat kimchi door maar kan door elke soort noedelsoep natuurlijk)
En met een kind lijkt sotteok me ook heel leuk als snack als je de saus een beetje aanpast
En als snack kun je ze ook in de oven of pan bakken en met honing eten, of met zeewier als je hartig wil
En als je verder wil googlen: ‘ways to use tteok’ levert wel veel op!
Woowww thanks! Ik hoopte al dat jij zou reageren haha. Hier ga ik me even lekker in verdiepen.
Jij ook bedankt @Mette12!
Trofie pesto met aardappel en sperzieboontjes
Vega kapsalon
De eiercurry uit het kookboek Made in India van Meera Sodha
Moink balls met gepofte aardappel en gegrilde paprika-tomaat-peper salsa
Indische gehakt balletjes met een zoetpittige ketjapsaus, kentang blado en sajoerboontjes
Spaghetti bolognese die al uren staat te pruttelen
Geroosterde spitskool met misoboter uit het nieuwe kookboek van Ottolenghi