Wat eet je vanavond #5

Gepofte aardappel met yoghurt knoflooksaus, mangochutney, zalmflakes en bimi. Allemaal van de bbq

4 likes

Bibimbap

1 like

Gepofte aardappel met tonijnsaus en gekookt ei van Ottolenghi met extra spekbonen (soort dikke sperziebonen) voor de groenten.

Erg lekker.

6 likes

Heb geen boodschappen gedaan en heb een echo in de koelkast, dus “girl dinner”.
Twee puntjes spinazie/geitenkaas quiche, drie mini vega gehaktballetjes, komkommer met feta en dille en twee happen aardappel salade.

7 likes

Ik had gisteren pissaladiere met heel lekkere ansjovis die ik uit Spanje had meegenomen :two_hearts:

En vanavond aardappeltjes in schil uit de oven, coleslaw, mais en vega kipschnitzel om m’n nieuwe hot sauces te kunnen testen

2 likes

Ik had ineens zin in stoofvlees, wel pas rond 12 uur vanavond klaar maar het is het waard :pray:

2 likes

Een ah verse pizza met kip, twee dagen over datum.

8 likes

Begin maar vast een crowdfunding voor je uitvaart.

2 likes

Pita shoarma, met zelfgemaakte ingelegde ui en tzatziki :heart_eyes:

Alles vegan zoals gewoonlijk.

4 likes

Niet helemaal het goede topic maar ik wist ook niet goed waar wel: ik heb rice cakes gekocht bij Amazing Oriental, aangestoken door alle berichten over tteokbokki hier, maar ik had even niet bedacht dat tteokbokki echt nog niet kan qua jong kind dat pittig nog niet trekt en waarvoor ik ook met weinig/geen zout en suiker kook. En ik heb eigenlijk geen fut om twee maaltijden te koken. Dus :sweat_smile: wat zou ik nog meer met rice cakes kunnen maken? Googlen levert vooral veel tteokbokki-recepten op maar misschien gebruik ik niet de goede zoektermen

https://vm.tiktok.com/ZIJWRmYfX/
Als je in de zoete kant gaat kan ik wel meerdere dingen vinden
Vaak met kaneelsuiker

https://vm.tiktok.com/ZIJWRGRkv/
Of meer in deze trant

1 like

Makkelijke manier om ze te gebruiken is in wokgerechten, gewoon wat je lekker vindt/normaal ook zou doen en dan de rice cakes erdoor ipv rijst of noedels

Verder ook lekker in soep

En door ramen (dit recept gaat kimchi door maar kan door elke soort noedelsoep natuurlijk)

En met een kind lijkt sotteok me ook heel leuk als snack als je de saus een beetje aanpast

En als snack kun je ze ook in de oven of pan bakken en met honing eten, of met zeewier als je hartig wil

En als je verder wil googlen: ‘ways to use tteok’ levert wel veel op!

8 likes

Woowww thanks! Ik hoopte al dat jij zou reageren haha. Hier ga ik me even lekker in verdiepen.

Jij ook bedankt @Mette12!

2 likes

Trofie pesto met aardappel en sperzieboontjes

1 like

Vega kapsalon

6 likes

De eiercurry uit het kookboek Made in India van Meera Sodha

2 likes

Moink balls met gepofte aardappel en gegrilde paprika-tomaat-peper salsa

2 likes

Indische gehakt balletjes met een zoetpittige ketjapsaus, kentang blado en sajoerboontjes

7 likes

Spaghetti bolognese die al uren staat te pruttelen :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Geroosterde spitskool met misoboter uit het nieuwe kookboek van Ottolenghi

6 likes