Wat eet je vanavond #5

Ik haal altijd als eerste een shroom burger als ik ergens ben met een Shake Shack. Echt goddelijk. En de frietjes met kaassaus.

Wij hadden een overstap in Singapore en dachten dat de Shake Shack bij de gates was maar helaas! Uiteindelijk alsnog heerlijk gegeten bij een food court waarin allerlei Aziatische landen werden gerepresenteerd, ook wel een aanrader als je tijd hebt na het inchecken!

1 like

Rijst met bruine bonen, gebakken uien en een speklapje

Heel culinair, maar vind dit zo lekker en mijn man lust dit niet en is niet thuis, dus ik neem het er lekker van, haha.

7 likes

Ik heb dit nooit gegeten maar het klinkt als heerlijk comfort food!

Ik eet lasagne.

3 likes

Wij aten vroeger wel eens bruine bonen met uitgebakken spek, stroop en zilveruitjes. Krijg er helemaal trek in.

3 likes

Dat is het ook echt! Het is voor mij echt een maaltijd dat als ik een kutdag had en dan niet weet wat ik wil eten, maak ik dit en dan voel ik me daarna weer zo blij, haha. En ook zonder kutdag, het maakt me altijd blij als ik dit eet, haha.

2 likes

Tomatensoep van de chinees en de atjar uit de babi pangang van mijn vriend.

Zuurkool met appel, kaneel, bruine suiker en vega spekjes

1 like

We aten tomaat aardappel soep met stokbrood met smeersels

2 likes

Udon misosoep met vegan kipfilet gefrituurd in hoisinbeslag en panko, mix van shimeji en shiitake en een zachtgekookt eitje met chili oil crisp.

10 likes

Curry noodles met tempura garnalen en chili-limoen kroepoek

Mini pizza’s via Crisp (lekker makkelijk). Helaas niet te hachelen. Echt droog en karig belegd.

1 like

Cajun kip met rijst (en ui, peper, tomaat, paprika en kaas)

5 likes

Djuvec rijst met gevulde paprika’s in tomatensaus uit de oven met een komkommersalade en yoghurt.

Duurde alleen iets langer dan gedacht dat het gehakt in de paprika’s gaar was, en ik was al te laat begonnen met koken, dus nu is mijn kleuter te laat naar bed en helemaal over de zeik. (Gelukkig brengt mijn vriend m naar bed :grimacing:).

4 likes

Ik heb vandaag een kookworkshop gedaan met mijn familie. Het was echt heel leuk!

Het voorgerecht was een licht gebonden soep van zwarte knoflook met bietenwafel en knoflook croutons.

Het tussengerecht was spirulina tagliatelle met gebakken wilde eendenborst, gekonfijte paprika en een romige saus met (voor mij zonder) paddenstoelen.

Vervolgens als hoofdgerecht gebakken hertenfilet met kastanjepuree, gebakken kastanjes, spruitjes, gefrituurde knolselderij en een saus van cranberry en speculaaskruiden.

Als afsluiter warme chocoladetaart, met kersen gemarmerd witte chocoladeijs en een passievruchtensabayon.

37 likes

Wat een leuk idee! Alhoewel dit bij mij familie wss meer een aflevering oorlog in de keuken wordt

Fungee en pepperpot met zelfgemaakte seitan! Met een vriend gekookt die bezig is om het nationale gerecht van ieder land te maken, dit was Antigua en Barbuda. Was echt heel lekker!

27 likes

O wat een leuk project, ik had dit een x van iemand gevolgd op insta of TikTok (zowel hartig eten als taarten) en vind dat echt leuk haha

3 likes

Ja ik heb het ook wel eens online gezien! Echt heel leuk inderdaad. De laatste keer dat we het samen deden was Algerije, toen hebben we couscous from scratch gemaakt. Zijn dus wel vaak wat tijdrovendere recepten, ook vanwege ingrediënten vinden enzo en alles veganizen is ook niet altijd even makkelijk, dus gaat nog wel even duren. Nu een half jaar bezig en nog steeds bij de A :sweat_smile:

7 likes

Polpette al sugo met ciabatta. Ik maak die zelf maar ik heb verkeerde bloem gekocht, het wordt volkoren ciabatta.

6 likes

Had een kutdag dus ik ging mezelf opvrolijken met verse pasta maken

Een kut-idee uiteraard, was er na 3 minuten al helemaal klaar mee en stond mezelf extra te vervloeken dat ik mijn tagliatelle opzetstuk kwijt ben en zelf die klote repen moest snijden

Anyway toch doorgezet bon appetit hoop dat mijn gezin straks geniet van een woedend gemaakte pasta pesto

16 likes