Parelcouscous met romescosaus, gegrilde courgette, gemarineerd tofugehakt en vega kip, kikkererwten, kerstomaten en rucola (en een drizzle granaatappelmolasse)
Chinese tomatensoep uit de slowcooker en zelfgemaakte loempia’s
Franse stoof (paprika, tomaat, sjalot, spekjes, kip) met rijst. Zelfs peuter vond het lekker
Tatta pasta (vlinder pasta en dan zo’n honing maaltijdmix macaroni stroganoff) ik moet dat gewoon soms eten. Met veel kaas erop ofc.
Hachee Eén van de eerste gerechten die mijn moeder heeft leren koken van mijn oma vroeger. Zo heerlijk. Wel code rood morgen in Rotterdam, want heb denk ik 50 kilo ui gegeten.
Zojuist de curry met 100 knoflooktenen van Meera Sodha gemaakt, maar had er wel meer van verwacht. Zou het ook niet meer als hoofdgerecht eten, eerder voor erbij. Er mist ook wat, maar weet niet helemaal wat.
EDIT: Had alleen gedroogd curryblad gevonden en helaas geen verse, dat zal sowieso wel veel uitmaken haha
Ja, die smaak is idd onvergelijkbaar. Tipje, je kan verse currybladeren heel goed invriezen. Ik kan ze krijgen bij een Indiase supermarkt en soms ook bij de Chinese toko. Maakt zo een groot verschil in je gerechten.
Maak nooit haar recepten dus mss is dat recept idd een flauwe bende, maar een goed recept met curry leafs en je wil bijna nooit meer zonder haha.
Thaïse pompoensoep met stokbrood.
Stoofvlees met spätzle, ruikt al de hele dag heerlijk
De tiktok pasta. Echt alltime favoriet.
Met cherrytomaten, paprika, knoflook. En dan aftoppen met pesto, burrata en pijnboompitjes
Dan dan noodles
Heb je dat uit haar kookboek? Zo ja, is dat een aanrader?
Butterchicken met zelfgemaakte pita’s
Ravioli met spinazie, champignon roomsausje en pijnbomen
Yes bij Meera aan tafel, echt een aanrader.
Heb er nu denk ik… 8 dingen uit gemaakt en waren allemaal lekker, zelfs een gerecht met daarin bleekselderij terwijl ik bleekselderij haat.
En ze maakt het allemaal veel simpeler dan Otto. En alles is vega, scheelt ook.
Stamppot andijvie met vegaballetjes
Udon noodles met oesterzwammen, bimi en tahin/miso/soja saus
Die gaat op de lijst
Ik at gisteren gekaramelliseerde uien pasta. Vond het wel echt lekker!