Wat eet je vanavond #5

Pulled mushroom/coleslaw burger met zoete aardappelfriet

2 likes

Spaghetti bolognese uit de slowcooker (recept van Miljuschka)

1 like

Is het toch gelukt? haha

1 like

Hahaha ja gelukkig wel!

1 like

We zijn er :heart_eyes:

11 likes

Dit vanavond gegeten, maar ik heb de champignons vervangen door paksoi. Erg lekker! đŸ„č

1 like

Ik had vandaag echt even een ‘gooi mij maar in een kist’-dag. Hooikoortsaanval die nog steeds niet is gezakt, bijna aangereden door een politieauto of all things op mijn wandeling en gewoon algemene tyferitus.

Maar ik had gisteren al echt shit gegeten, dus vandaag toch besloten om dan maar iets enigszins gezonds te eten. Had nog dashi zakjes liggen uit Japan, dus Oyakodon gemaakt en had de rijst ook gestoomd in beetje dashi. Ging wat mis hier en daar, maar alsnog echt lekker, precies wat ik nodig had.

Dashizakjes waren ook top, katten sloegen wel op hol toen ik de bouillon trok.

Echt weer een lulverhaal, maar echt een tip dus voor als je wel wil koken, maar ook geen moeite wil doen.

Tldr; oyakodon

8 likes

Doe het heel zelden ( want best aan de prijs) maar heb chinees gehaald. En dan echt old skool hollands chinees.

Babi pangang
ku lo yuk
Foo yong hai
Nasi goreng met zo’n typisch plastic eitje en plak ham erop

Echt zo HEERLIJK goor.

16 likes

Vanavond mijn verjaardag gevierd met Chinees fine dining bij Waipo in Stockholm. Hadden een vegan proeverij van 8 gerechtjes en een dessert :heart_eyes:

Dimsum (links = aubergine, sperziebonen en wortel, rechts = bospaddestoelen met truffelolie)

Tartaar van tomaat, avocado, rijst puffs, geroosterde uien ponzu en vegan truffelmayonaise, en een soort van 'kreeft’taco’s met ingelegde ui en citroenmayo

Spring rolls en gefrituurde silken tofu met dashisaus

Gewokte ‘kipstukjes’ met pinda, wortel, paprika, szechuanpeper, komkommer, chili en bosui, gewokte aubergine met sivri pepers en kikkererwten, gewokte ‘garnaal’, paksoi en boomoortjes

Gefrituurde banaan met mangosorbet, fruit en siroop

38 likes

Jouw culinaire ervaring met de Chinese keuken stelt echt geweldig af tegen die van mij, haha.

Ziet er heerlijk en mooi uit, en van harte gefeliciteerd!

6 likes

Haha we hebben ook lekker tegelijk gepost zie ik :joy:

Dankjewel!

1 like

Ik had boodschappen voor orzo in huis maar daar had ik geen zin in dus Vietnamees besteld :two_hearts: BĂșn cháșŁ rĂĄm (rijstnoedelsalade met loempia’s), een halve bahn mi en chĂš báșŻp (maĂŻspudding)

8 likes

Vegan saucijzenbroodje met een restje coleslaw en een salade van spinazie/zwartoogbonen/chili/citroen/sumak/granaatappelmolasse

2 likes

Geen tijd om te koken want deadline dus tomatensoep uit zak met vieslekker afbak-kruidenboterstokbrood

6 likes

Ik at rijst en garam masala curry met garnalen! Lekker.

3 likes

Gebakken rijst, kip met zoetzure saus, boontjes en vers gebakken sambal goreng kentang kering

3 likes

Terug naar de harde werkelijkheid met sperziebonen, aardappelpuree en Zweedse gehaktballetjes van DVS

3 likes

We hadden loaded fries met guacamole en salsa.

3 likes

Mijn chicken tikka massala zit al in de slowcooker, ik ben benieuwd vanavond. Ik maak er denk ik nog een komkommersalade bij en basmati.
Ik voel me helemaal een goede huisvrouw zo. De rest van het huis is nog wel een teringzooi, maar ik lig lekker in de :sunny:

8 likes

Een simpele avg van gekookte aardappels, haricot verts en cordon blue. Normaal maak je me hier niet heel blij mee, maar sinds mn zwangerschap eet ik het liefst iedere dag avg, haha.

2 likes