Wat eet je vanavond #5

Orzo met citroendressing en groene asperges en basilicum en knoflookpanko en burrata. Zo simpel en snel klaar (vijftien minuten met inductie) maar echt heel lekker.

7 likes

Kip kerrie met rijst en bimi

5 likes

Heb je hier een recept van toevallig? Heb al die groenten nog in de koelkast liggen en ben zeer ongeïnspireerd met koken tegenwoordig

Je vroeg het niet aan mij maar dat heeft me nog nooit tegengehouden: deze peanut noodles (tweede recept op de pagina) vind ik echt perfect:

7 likes

Oh het was ook een samenvoegsel van allerlei recepten die ik tegen was gekomen op het internet. Saus was iig twee eetlepels naturel pindakaas, sojasaus, sriracha en water. Verder groenten fijngesneden en met sobanoedels en edamame aangemaakt

2 likes

Pizza pittig gehakt met knoflooksaus.

1 like

Heb je hier een soort recept van?

nacho’s

4 likes

Het komt grotendeels van NYT Cooking, maar even snel uit mijn hoofd:

Orzo koken zoals op de verpakking, wel met gezouten water, laatste twee minuten asperges erin. Ik snijd het in stukjes van twee centimeter, kan ook kleiner, of heel laten. Topjes laat ik altijd apart want die hoeven amper te koken, die gooi ik er bij het mengen door.
In een anti-aanbakpannetje wat olijfolie en dan de panko erbij tot het bruin wordt, dan van het vuur en een teentje knoflook erbij en even snel omschudden.
Ondertussen ‘dressing’ maken met citroensap, zeste en een gelijk deel goede olijfolie. Ik heb maar wat gedaan, ik had een halve grote citroen gebruikt. Dan alles door elkaar husselen.
Serveren met flink wat basilicum, parmezaanse kaas en burrata.

3 likes

Vegetarische Chili en gepofte aardappel met zure room

Thanks! Klinkt heerlijk, ik ga eens experimenteren!

1 like

Dim sum

1 like

Soep met brood

2 likes

Ik ook!

1 like

Big mac taco’s

4 likes

Zelfgemaakte pasta met zelfgemaakte pesto en salade

2 likes

Rijst met miso aubergine, spinazie en broccoli met sesamolie, ingelegde komkommer en wortel

4 likes

Ik eet vandaag: Gyozasalade met smashed komkommer van Veggilaine #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1201242

Echt heel lekker!

7 likes

We aten ceasar salad (voor mn vriend met pasta) voor mezelf zonder.

Peuter at havermout pannenkoeken met appelstroop haha

2 likes

Kaasfondue, want is het blijkbaar ineens herfst.

4 likes