Broodje shoarma, zo een zin in
Ik had al een paar dagen enorm veel zin in dosa’s, dus dit weekend voor het eerst geprobeerd. Het bakken viel tegen dus ze zijn helaas niet zo krokant/dun. Heb er sambar, aloo masala en koriander/kokos chutney bijgemaakt. En het was zo tering lekker omgg
Deze Maleisische dahl van Meera Sodha Meera Sodha’s vegan recipe for Malaysian dal curry | Malaysian food and drink | The Guardian
Echt niet normaal lekker!
Bami met i.p.v saté’s (kon ik vega niet vinden) balletjes aan een spies met zelfgemaakte satésaus, gebakken ei en ingelegde komkommer
Soto ajam met versgebakken sambal goreng kentang
Aspergesss! Met aardappels, gekookt eitje en kaassaus.
Ronde courgettes gevuld met vega gehakt, tomaat, mozzarella, pijnboompitten en daarbij tagliatelle met kerstomaten, look, rucola
Udon noedels met runderreepjes, sesam, spitskool en gebakken ei. Met zoetzure komkommer
Venkelrisotto
Wraps
Thaise curry!
Weer een mystery brick uit de vriezer. Soto zo blijkt
Orzotto met broccoli, courgette en gerookte zalm
Aardappel spinaziecurry van Meera
A banger, mijn hele familie maakt hem inmiddels
Een bij elkaar geraapt zooitje van dingen die ik nog in huis had omdat ik geen tijd had om boodschappen te doen.
Spruitjes uit de oven met ricotta-mosterddip, gebakken paprika, ui en champignons met spekjes en wat frietjes uit de airfryer.
- Oosterse zalm uit de oven (knoflook, sesamolie, sojasaus en maple syrup)
- Salade van zeewier, kool/wortelmix, zwarte sesamzaadjes en komkommer (dressing van sojasaus en limoen)
- Frietjes haha
varenyky (oekraiense dumplings) met oekrainse komkommersalade
Heb je hier een recept van?
Nee sorry, ik improviseer het altijd gewoon. Denk dat ik ooit de basis uit een YouTube filmpje heb gekeken of op een blog gelezen, maar in principe bak ik de kip altijd even los en de rest gaat gewoon in de tajine en dan lang wachten haha. Je kan in principe gewoon alles wat je lekker vindt combineren en ff opzoeken wat de kooktijd is met een tajine.