Wat eet je vanavond

Verse pizza met 2 soorten ham, mozzarella, spek en rucola. Ben benieuwd.

Pannenkoeken :pancakes::drooling_face:

3 likes

Heeee, hier ook!

1 like

Rijst met furikake (japanse rijst kruiden) en zachte tofu in een soya/sesam dressing. Husband is uiteten me zn werk dus even snel wat gemaakt wat hij normaal gesproken niet lust :stuck_out_tongue_winking_eye:

7

10 likes

Is er nog een verschil met gewone gado gado op het servies na? :stuck_out_tongue:

Haha nee ik eet het ook gewoon van een bord! Het recept is van Chickslovefood en daar noemen ze het zo :crazy_face:.

2 likes

Bami!

Hoe maak jij die tofu klaar? Ik hou van tofu, maar weet niet goed hoe met zachte tofu te werken.

2 likes

Salade met volkoren couscous, tomaatjes, avocado, fetablokjes, gerookte kip, ui en slamelange met rucola

1 like

Heel makkelijk eigenlijk!

De zachte tofu is in principe al gaar dus je hoeft deze alleen maar op te warmen. Ik laat de verpakking dan dicht, en zet deze in een pannetje met water. Het water gewoon rustig heet laten worden totdat de tofu zelf ook warm is geworden.

Daar maak ik dna vervolgens een sausje/dressing bij die je erna over de tofu heengiet en het liefst even laat intrekken.
Sausje maak je met 1 el sesamolie, 2 el soyasaus, 1 el honing, teentje knoflook en bosui. Eventueel kan je naar smaak meer van het een dan het ander doen, ligt er mar net aan waar je zin in hebt op dat moment.

Als je googlet op silken tofu sauce vindt je vaak dit soort sausjes voor erbij! Good luck! Let me know als je het wat vindt :smiling_face_with_three_hearts:

Oh en voor vanavond op het menu is een luxe Italiaans dinerbuffet vanuit mijn werk omdat we een vergadering hebben. YAY.

2 likes

Ik ga voor aspergesoep van het verspakket van de ah. Ben benieuwd

3 likes

wraps met falafel, sla, tomaat, komkommer, avocado en knoflooksaus

2 likes

Dit keer heel vaak.
Tegelijk in mond en lekker door proppen. Afwisselend dropjes en eitjes erbij toevoegen

4 likes

Bloemkool ovenschotel

Burritooooo’s :heart_eyes:

500 gram paaseitjes en een lege droppot later

Gatverdamme ben zo misselijk niet oké

4 likes

Wild zwijnstoofpotje
Courgette uit de oven
Aardappelkroketten

Dagje in de keuken staan, vanavond eters :blush:

2 likes

https://www.grieksegids.nl/gerechten/soupa-avgolemono.php

Mijn favoriete soep :heart_eyes: (maar dan op mijn moeders manier, met gehaktballetjes en extra citroen)

1 like

Paella

Lekkerbekjes en gebakken aardappeltjes :yum: