Wat eet je vanavond

Salade met proscuitto crudo, tomaatjes, buffelmozzarella, gregrilde aspergetips, bosuitje en balsamicodressing.

2 likes

(Vegan) satéschnitzel! Echt zo’n vies lekker ding wat mijn ouders nooit hadden maar wat ik dan soms wel eens kreeg als ik bij vriendinnetjes bleef eten vroeger (de niet vegan-versie dan). Met van die diepvries gekruide aardappelpartjes voor in de oven en zo’n salademix met ijsbergsla en wortel om de ervaring compleet te maken

3 likes

Bietenrisotto met feta!

2 likes

Salade van rucola mix, roma tomaten, olijven, rode ui, walnoten en feta met crema balsamico.

1 like

AVG’tje: aardappelen (zoete ;p), groente en vega: mc2 burger van de vegetarische slager.

2 likes

Ik had een restje lasagne van gisteren, was lekker. :drooling_face:

Een van mijn favo diepvriespizza’s (Wagner senzatione ofzo met kip vind ik ook top)

Ik at ovenschotel met gnocchi, aubergine, courgette, tomatenblokjes, mozzarella en broodkruim van gwesse

1 like

Spitskool"koekjes" met vega kip schnitzel

Smokey chicken kippenpootjes, snijboontjes en zoete aardappelfrietjes met truffelmayo

Heb je een recept van de spitskool koekjes? Ik ben heel benieuwd!

Eigenlijk is het heel simpel. Je maakt spitskool stamppot en laat die afkoelen. Dan doe je daar een ei door en een eetlepel bloem. Dit kneed je door elkaar totdat alles goed is opgenomen. De stamppot moet een beetje de structuur van playdoh krijgen en blijven plakken dus als het te nat is doe je er nog wat bloem bij maar maak het ook niet te droog want dan valt het straks uit elkaar. Dus afhankelijk van de hoeveelheid stamppot eigenlijk een beetje kijken wat er mist.
Vervolgens schep je steeds een opgehoopte eetlepel stamppot in je hand en rol je er balletjes van ter grootte van een pingpong balletje ongeveer. Deze druk je plat zoals een koekje maar let er wel op dat het niet te dun wordt want dan kun je ze in de pan amper omdraaien zonder dat ze breken.
Verhit een koekenpan met een flinke klont boter of scheut olie. Bestrooi de koekjes net voor het bakken aan beide kanten met een beetje bloem (of als je iets meer knapperig wil met paneermeel of panko). Als het goed is blijft dit vanzelf plakken anders druk je het er een beetje in. Bak de “koekjes” aan beide zijden goudbruin.

Dit kan trouwens met vrijwel iedere stamppot, maar ook met bijvoorbeeld aardappelpuree en kruiden of geraspte kaas. Zuurkoolstamppot + rozijnen is hier favoriet, net als aardappelpuree, kerrie en geraspte kaas.

2 likes

Beetje kleurloos maaltje haha; volkoren penne, pesto, kipstuckjes, tomaatjes en feta kaas. Leftovers gaan morgen mee als lunch!

7 likes

Lasagne met gegrilde groente.
Doe er normaal “gewone” groente in dus ben benieuwd of dit lekker wordt, ik verwacht het wel :heart_eyes:

1 like


Alweer pasta🥳 met tomatensalade

6 likes

Wat zijn ‘‘gewone’’ groenten? :stuck_out_tongue:

Paprika, champignons en ui gebakken in een pan :stuck_out_tongue:

Dit was wel lekkerder, alleen de courgette was een beetje slijmerig.

1 like

Je zou de bodem eerst even kort in de oven kunnen doen, dan beleggen en dan weer in de oven. Dan wordt hij wel wat krokanter. Al blijft een bloemkoolpizza bij mij ook slapper dan een gewone van echt pizzadeeg.

1 like

Heb ik gedaan, de bodem namelijk zelf gemaakt :see_no_evil:

Oooh ok. Goed bezig! Zie nu inderdaad de foto in het andere topic. Wel stom dat de bodem zo slap was dan, de pizza ziet er wel heel lekker uit

1 like