Wat eet je vanavond

Die spekreepjes heb ik vanavond ook voor het eerst gegeten, vond jij ze ook lekker?

1 like

Ik ben Dazed niet, maar mijn vriend en ik vonden ze erg lekker! Zelfs mijn niet-vega(n) moeder was er zeer over te spreken.

2 likes

Ik had vanavond tomatenrisotto met chorizo en spinazie. Receptje van ah, lekker en simpel

Ja ik vond ze ook superlekker, en mā€™n vriend ook, die vond de smaak ā€˜bijna engā€™. Ze hadden alleen met het bakken best veel vocht en de vulling opgenomen waardoor ze weer een beetje glibberig waren dus volgende keer ga ik kijken of ik ze nog wat harder kan bakken. Hoe heb jij ze gebruikt?

1 like
In de stamppot andijvie!


OkƩ je ziet de spekjes amper op deze foto, maar toch.

Heel anders dan hoe jij ze gebruikt had, maar ik had ze goed aangebakken tot ze redelijk droog waren en dat maakte ze heel lekker!

(Hoewel ik denk dat omdat ze zo zout zijn ze Ć¼berhaupt snel vocht opnemen, iets met osmose (middelbare school biologie) ofzo?)

1 like

Ohh dat lijkt me ook heel lekker! Ja ik denk dat ik ze sowieso wel wat droger had kunnen bakken, ga ik volgende keer op letten. En volgens mij trekt zout wel vocht aan ja! Denk ook dat ik ze voor door een pastasaus oid gewoon los zou bakken en pas op mā€™n bord over mā€™n pasta strooien, in plaats van ze bij de saus in de pan te doen.

1 like

Een soort van ajam pangang uit de slowcooker, bloemkool rijst en gegrilde ananas

Risotto met kastanjechampignons!

Belegen kaas, tuinkruiden kaas, cabecou, chaumes, calvados, gorgonzola, camembert, epoisses, viking blue en blue 'd auvergne met toast, dille mosterd en gekarameliseerde pecannootjes :heart_eyes: gewoon omdat het kan

3 likes

Ik kreeg een gekke eetbui waarbij ik chocolade pasta met een lepel at die lepels steeds eerst nog in de pindakaas doopteā€¦
Bah ben echt een vieze meid

Vanzelfsprekend daarna ook geen honger meer in iets normaals :persevere:

Oh dit wil ik maken, is het deze:
https://ikbenirisniet.nl/2014/10/27/recept-de-beste-groentepaella-ooit/ ?

Ja dit is 'm :slight_smile: sla zelf altijd de sherry en saffraan over en ook dan is het heerlijk!

1 like

Heb alles gekocht om een salade te maken met blauwe kaas en aardbeien. Nu al zin in!

2 likes

Oh deze ziet er lekker uit, ga ik binnenkort ook proberen!

1 like

Waarschijnlijk dit:

Omdat ik nog verse spinazie over heb en dat op moet Ć©n ik volgens mij vrijwel alles al in huis heb.

1 like

Vistacoā€™s met peach salsa en zwarte bonendip. Ben benieuwd.

1 like

Dit klinkt heel lekker! Heb je een recept?


Ik eet vanavond vegaballetjes uit de slowcooker met pindasaus, javaanse bami en bimi

Bloemkoolrijst met gambas ( met zwarte peper en knoflook) avocado en sojabonen. Gebakken eitje erbij en daarover zelfgemaakte dukkah(notenmengsel).

1 like

Zelfgemaakte tomatensoep + stokbrood met kruidenboter :heart_eyes:

1 like

Vega kipschnitzel met broccoli en frietjes uit de oven

1 like