Grieks besteld
Ik had tonijntartaar met avocadocrème, ingelegde kool en harissadressing. Olijvencrackertjes om het mee te âscoopenâ en daarnaast een simpele venkelsalade.
Om mezelf even te quoten:
Kan met of zonder paksoi en zowel in de slowcooker als in de pan. In de slowcooker wel eerst de balletjes aanbakken in de pan zodat ze al een beetje bruin zijn (gaar hoeft nog niet).
Er staat trouwens ook nog een nieuw recept van rendangballetjes op zag ik van de week. Dat moet ik nog proberen, maar volgens mij komt het grotendeels wel overeen.
Salade met aardappel, sperciebonen, olijven, gegrilde paprika, kappertjes en een zachtgekookt eitje.
Pizza Tutti Frutti!
Mân Italiaanse collega liep overigens bijna weg van tafel toen mân pizza met banaan, ananas en kiwi arriveerde en heeft me resoluut de rest van de avond genegeerd.
Makkelijke visovenschotel
Paprika, prei, courgette, tilapiafilet gesneden in de ovenschaal en dan aardappeltjes en een creme fraisch-oregano-knoflook-water gemixt sausje er overheen.
Truffellasagne met kastanjechampignons, courgette, lente-ui, mozzarella en tijm. Met een vieze weeĂŻge gelei achtige truffelpastasaus van GrandâItalia. Het was geen succes.
Fattoush, oftewel lekker frisse Libanese broodsalade
Nibbit en ijskoffie
Ketjap krieltjes, bloemkool met pindasaus en vega krokante âkipâ schnitzel
Poffertjes want, ik eet alleen ⌠saai
Vooraf: unox tomatensoep
Hoofd: ristorante pizza
Na: creme brulee
af en toe toch best satisfying
Mijn schoonloeder komt eten vanavond en heb de boodschappen al gedaan.
Aardappels in de schil uit de oven, bloemkool broccoli gratin en gambas met rode peper en knoflook.
Toetje: aardbeiengebakje met citroenroomkaas.
Een prutje van spinazie, cherry tomaten, knoflook, pepertjes en een beetje room over tagliatelle.
Heb echt geen klote meer in huis, maar toch weer gelukt.
Salade met aardappel, sperciebonen, gegrilde paprika, rode ui, kappertjes, dressing (mosterd, azijn, gebakken knoflook), beetje edelgist, pompoen- en zonnebloempitten en een zacht gekookt eitje.
Zelfgemaakte frietjes met een kaassoufle
âVerseâ pizza van de Albert Heijn
Kokos linzensoep
Vegan shoarma pizza van nyp. Ik vind die echt lekker als niet vega(n) persoon!