Tacos met nep kip, pintobonen, avocado en gegrilde paprika (pot)
Verzopen in zure room en hot sauce
Asperges met krieltjes, saus, ei en warmgerookte zalmmoot
Ik ben over 10 minuten eindeliijjkk thuis en dan ga ik nachoâs met zelfgemaakte refried beans eten
Jaa natuurlijk! Hierbij het recept:
Samenvatting
⢠bruine rijst (1 pak voor 4 man)
⢠garnalen (ik had 3 pakjes voor 4 man)
⢠komkommer (halve komkommer)
⢠mango (1 hele mango)
⢠1 paprika
⢠pepertje
⢠chili mango ananas saus
⢠optioneel sesamzaad
⢠optioneel rucola en waterkers
Bruine rijst koken. Garnalen wassen en in een grote bak doen. Komkommer, mango, paprika en peper (naar eigen smaak) snijden in blokjes en in de bak doen. Sesamzaad in de pan gooien en licht grillen zodat ze een beetje bruin worden. Hierna de sesamzaad, de sla en de gekookte rijst in je bak doen. Alles goed mengen en de mango ananas saus er over heen gooien en weer goed mengen.
Deze salade kun je zo eten of in de koelkast zetten totdat de rijst is afgekoeld en dan heerlijk koud opeten. Ik zet nog altijd de saus op tafel zodat iedereen nog wat erover kan doen.
Ovenschotel met krieltjes, vega gehakt, paprika, soort van tomatensaus en geraspte kaas
Simpel broodje falafel met sla en komkommer
Soort van zelfgemaakte poke bowl.
Groentetaart
Aziatische biefstuksalade met mango
Couscoussalade met 'nepâspekjes, asperges en allerlei andere groente.
Spareribs, zalm, garnalen en kipspiesjes van de bbq. Oh en pastasalade.
Heb je een recept?
Pizzabroodjes, fetakaas, olijven, radijzen. Random snackdingetjes bij elkaar gegooid!
Grieks besteld
Ik had tonijntartaar met avocadocrème, ingelegde kool en harissadressing. Olijvencrackertjes om het mee te âscoopenâ en daarnaast een simpele venkelsalade.
Om mezelf even te quoten:
Kan met of zonder paksoi en zowel in de slowcooker als in de pan. In de slowcooker wel eerst de balletjes aanbakken in de pan zodat ze al een beetje bruin zijn (gaar hoeft nog niet).
Er staat trouwens ook nog een nieuw recept van rendangballetjes op zag ik van de week. Dat moet ik nog proberen, maar volgens mij komt het grotendeels wel overeen.
Salade met aardappel, sperciebonen, olijven, gegrilde paprika, kappertjes en een zachtgekookt eitje.
Pizza Tutti Frutti!
Mân Italiaanse collega liep overigens bijna weg van tafel toen mân pizza met banaan, ananas en kiwi arriveerde en heeft me resoluut de rest van de avond genegeerd.