Wat eet je vanavond

Jaa natuurlijk! :blush: Hierbij het recept:

Samenvatting

• bruine rijst (1 pak voor 4 man)
• garnalen (ik had 3 pakjes voor 4 man)
• komkommer (halve komkommer)
• mango (1 hele mango)
• 1 paprika
• pepertje
• chili mango ananas saus
• optioneel sesamzaad
• optioneel rucola en waterkers

Bruine rijst koken. Garnalen wassen en in een grote bak doen. Komkommer, mango, paprika en peper (naar eigen smaak) snijden in blokjes en in de bak doen. Sesamzaad in de pan gooien en licht grillen zodat ze een beetje bruin worden. Hierna de sesamzaad, de sla en de gekookte rijst in je bak doen. Alles goed mengen en de mango ananas saus er over heen gooien en weer goed mengen.

Deze salade kun je zo eten of in de koelkast zetten totdat de rijst is afgekoeld en dan heerlijk koud opeten. Ik zet nog altijd de saus op tafel zodat iedereen nog wat erover kan doen.

1 like

Ovenschotel met krieltjes, vega gehakt, paprika, soort van tomatensaus en geraspte kaas

Simpel broodje falafel met sla en komkommer

Soort van zelfgemaakte poke bowl.

Groentetaart

1 like

Aziatische biefstuksalade met mango

1 like

Couscoussalade met 'nep’spekjes, asperges en allerlei andere groente.

1 like

Spareribs, zalm, garnalen en kipspiesjes van de bbq. Oh en pastasalade.

2 likes

Heb je een recept? :biggrin:

Pizzabroodjes, fetakaas, olijven, radijzen. Random snackdingetjes bij elkaar gegooid!

Grieks besteld

Heerlijke clubsandwich gegeten aan het water.

3 likes

Ik had tonijntartaar met avocadocrème, ingelegde kool en harissadressing. Olijvencrackertjes om het mee te ‘scoopen’ en daarnaast een simpele venkelsalade.

4 likes

Om mezelf even te quoten:

Kan met of zonder paksoi en zowel in de slowcooker als in de pan. In de slowcooker wel eerst de balletjes aanbakken in de pan zodat ze al een beetje bruin zijn (gaar hoeft nog niet).
Er staat trouwens ook nog een nieuw recept van rendangballetjes op zag ik van de week. Dat moet ik nog proberen, maar volgens mij komt het grotendeels wel overeen.

1 like

Salade met aardappel, sperciebonen, olijven, gegrilde paprika, kappertjes en een zachtgekookt eitje.

Pizza Tutti Frutti!

M’n Italiaanse collega liep overigens bijna weg van tafel toen m’n pizza met banaan, ananas en kiwi arriveerde en heeft me resoluut de rest van de avond genegeerd.

6 likes

Makkelijke visovenschotel

Paprika, prei, courgette, tilapiafilet gesneden in de ovenschaal en dan aardappeltjes en een creme fraisch-oregano-knoflook-water gemixt sausje er overheen.

1 like

Truffellasagne met kastanjechampignons, courgette, lente-ui, mozzarella en tijm. Met een vieze weeïge gelei achtige truffelpastasaus van Grand’Italia. Het was geen succes.

Fattoush, oftewel lekker frisse Libanese broodsalade

2 likes