Hartige pannenkoeken met ui, gebakken champignons en spruitjes uit de oven
Langs de toko gefietst: Rendang, terong belado en nasi kunning.
Met gratis twee stokjes yakitori en een eitje.
Voor 7,50 kan ik twee dagen lui eten.
Kip in roomsaus met wortels en aardappels uit de oven
Wereldgerecht burritos, enige wereldgerecht dat ik soms nog koop
Recept? Klinkt heel goed.
Geroosterde tomatensoep met vegetarische saucijzenbroodjes
Magioni pizza met vega gehakt, tomaatjes, mozzarella, paprika en wat ik nog meer in de koelkast heb voor op een pizza
Sure, was heel simpel! Spruitjes schoonmaken en met wat olijfolie en zout roosteren in de oven. Pannenkoekenbeslag maken zonder suiker (in mijn geval vegan, dus bloem + amandelmelk + zout), en daar een gesnipperd uitje door mengen. Van het beslag dikke pannenkoeken bakken, en ondertussen in een andere pan kastanjechampignons en een grof gesneden ui bakken met wat peper en zout en eventueel knoflook. Als de pannenkoeken (bijna) klaar zijn de spruitjes mengen met de champignons, en als je ze eet gewoon wat van het mengsel over de pannenkoeken verdelen. Ik at ze met stroop (was erg lekker) en mijn vriend met mosterd.
Sidenote trouwens, zonder ei zijn de pannenkoeken net iets minder soepel/flexibel dan met, maar ik vond ze daardoor juist meer op pannenkoekenhuis-pannenkoeken lijken en heel geschikt om op deze manier te eten
Omg klinkt lekker zeg, dit ga ik van de week een keer maken.
Ik eet vanavond rode linzencurry met cashewnoten, met daarbij naanbrood, rijst, sojayoghurt en komkommer in een soort vinaigrette. En als toetje vegan B&J en wat (warme) blauwe bessen. Er komt een vriendin eten die net een baan heeft dus dat moet gevierd worden, heb er ook een lekkere fles prosecco bij gehaald
Leuk! Jouw eten klinkt ook erg goed
Is amandelmelk een betere keuze voor pannenkoeken in plaats van sojamelk? Ik gebruik normaal altijd sojamelk, maar daarmee worden ze best wel stug (ondanks dat ze dun zijn), dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat beter lukt qua structuur, want qua smaak is het wel gewoon prima met soja zeker voor zoete pannenkoeken.
Ik heb heel eerlijk gezegd geen idee hoe het is ten opzichte van sojamelk want ik kan niet goed tegen soja en omdat het zo makkelijk te vervangen is met andere plantaardige melk heb ik dus nooit sojamelk in huis
Met amandelmelk vind ik ze ook wel iets stugger dan gewone pannenkoeken met melk en ei, maar had eigenlijk het idee dat dat aan het ontbreken van het ei lag. Vind ze trouwens niet vervelend stug, dus misschien dat amandel dan toch wel beter werkt? Ik denk trouwens dat ze dikker juist wat minder stug worden, die ik gisteren had waren langs de randjes wel wat stugger maar in het midden juist wat zachter en soepeler dan als ik echt crepes maak!
Bij sojamelk maakt het qua stugheid in ieder geval niks uit of je er ei ingooit of niet. Heb beide geprobeerd en er was vrijwel geen verschil. Ga de volgende keer toch maar eens met amandelmelk proberen of misschien rijstmelk? Al weet ik niet hoe die smaakt in pannenkoekenbeslag haha. En anders inderdaad maar wat dikker maken. Op zich is dat stugge niet zo heel erg maar ik rol vaak mijn pannenkoeken op met wat vulling en dat lukt dan niet echt of ze scheuren zelfs helemaal
Febo van thuisbezorgd
Oh wat apart! Dan zal het wel echt aan de soja liggen ja. Ik kan ze altijd nog wel gewoon rollen (zij het wat minder mooi dan ‘normale’ pannenkoeken) dus misschien dat die amandelmelk dan toch het verschil maakt! Rijstmelk heb ik nooit, maar voor m’n gevoel is dat wat wateriger dan amandelmelk? Kan me voorstellen dat de hoeveelheid vet in de melk verschil maakt omdat dat natuurlijk niet verdampt zoals water, misschien daar je melk op uitkiezen? (Maar misschien is dat ook wel bullshit, geen idee of er überhaupt vet in amandelmelk zit eigenlijk) Maar keep me posted als je het probeert haha, vind het wel interessant dit!
Edit: update: de sojamelk van de Appie bevat meer vet dan de amandelmelk, dat is het dus niet
Ik ga van de week gewoon experimenteren met verschillende soorten plantaardige melk. Moet toch nog voor één dag wat voor het avondeten bedenken dus dan is dat bij deze ook opgelost. Voel me net een wetenschapper haha
Ik laat het je weten!
Thanks! Ik sla het even op
In het kader van eetgeendierendag: falafel met couscous, tomaten, pompoen, kikkererwten, ui, boontjes, ras el hanout en lekker veel knoflook + feta!
Vergelijkend waren onderzoek gehouden tussen de Ristorante Mozzarella pizza van Dr. Oetker en de Casa di Mama versie.
De ristorante won, want de andere was vies