Worstjes, rijst, sperziebonen en satesaus
Indiase dahl met zoete aardappel, rode linzen, spinazie en yoghurt met naanbrood
Penne met rode pesto, zwarte olijven en balsamico-uien
Tomatensoep, tosti en slaatje. Saai.
Nachos
Ieder zijn eigen kant,
Mijne met vegan kaassaus, guac, rode ui en mister kitchen Mexicaanse spread, die van mân schatje ook nog met kaas
Vegan champignonragout, in uitgeholde broodjes met sla.
Recept voor de uiensoep?
Ik heb er ook wel een paar voor de slowcooker. Mijn favoriet in deze tijd van het jaar is denk ik mijn chicken fajita soep. Super makkelijk, vol met groente en heerlijk. Laat maar weten of je geĂŻnteresseerd bent.
Ik heb deze gebruikt maar de uien wel in batches in de pan gefruit. Ook had ik geen sherry maar wel een restje rode wijn en heb ik de soep verder op smaak gebracht met sojasaus.
Ja klinkt lekker, kom maar door!
Ja dat soort dingen zijn ook maar in mijn leven gekomen sinds ik samenwoon hoor⊠nachos pizza hotdogs staat allemaal op het menu!
Bevalt me goed hoor, verwerk er gewoon voldoende groenten in en heb een stuk minder behoefte om tussendoor te snoepen
Spruitjes, rode ui, aardappel, chorizo en appel van de bakplaat.
Turkse rijst met kikkererwten erdoor,broccoli en gegrilde nepkip.
Pompoensoep met stokbrood en smeersels en als âtweede gangâ bladerdeeghapjes en mini snacks
Wauw hier zou ik echt gelukkig van worden
Maaltijd salade, even wat vitamines aanvullen
Chips met dipsaus, vissticks met ravigotte saus, stokbrood met kruidenboter en instant noodles
Goeie combinaties ook maar ik kon niet kiezen dus ik ga zo een mooi buffet maken voor mezelf
Pompoensoep en het staat al op, maar moet nog wachten
Chicken Fajita soep voor de slowcooker (5.6L)
Samenvatting
- 680 g kipfilet
- 1 cup quinoa
- 3 paprikaâs (in blokjes gesneden)
- 1 ui (gesnipperd)
- 3 teentjes knoflook
- 4 cups/950 ml kippenbouillon (of 950L water+kippenbouillon blokjes)
- 1 limoen (sap)
- 1 blik tomatenblokjes (~425g)
- 1 potje groene pepers (~120g) of meer/minder naar smaak (ik gooi er soms ook gewoon een paar verse in, wel gesneden)
- 1 blik uitgelekte zwarte of kidney bonen (~425g)
- 1 cup mais (ik doe gewoon zoân klein blikje van 60 cent)
- 1.5 el chilipoeder
- 1 el komijn
- 2 tl paprikapoeder
- 2 tl zout
Optionele toppings: avocado, geraspte kaas of koriander
Instructies:
- Alles in de slowcooker gooien en op hoge stand ca. 5 uur laten staan, op laag 7-8 uur.*
- Kipfilet eruit halen en met twee vorken uit elkaar/in stukjes trekken en teruggooien in de soep, even roeren en optioneel verwarmen of nog even in laten trekken of direct serveren.
- Ligt er ook een beetje aan hoe groot je slowcooker is en hoe snel hij verwarmd, soms zet ik 'em ook 's nachts aan voor het slapengaan en dan staat hij denk ik 8 uur op laag en als ik na het werk thuiskom zet ik 'em dan een uurtje op hoog om te verwarmen.
Klinkt heerlijk, dankjewel! Meteen dit weekend ff maken.
Iemand tips voor een goede slowcooker toevallig? En waar moet je op letten bij de aanschaf?
Ik lig dubbel van de rugpijn+ volslagen blut+ lege koelkast=
instant noodles van Samyang.