Wat eet je vanavond

Groene curry uit zo’n verspakket

Libanees platbrood (?) met pesto, buffelmozzarella, tomaat, paddenstoelen, spinazie. En na italiaans ijs

shepherd’s pie

2 likes

Ik ga deze maken: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/1364/spicy-root-and-lentil-casserole

Ben benieuwd :slight_smile:

Röstirondjes, doperwtjes en kipschnitzel. Lekker simpel op zondag.

Aardappelschotel

Stoofvlees met trappist uit de slowcooker met vlaamse frieten :drooling_face:

4 likes

Kip met prei en champignons in mosterd-roomsaus en aardappelkroketjes erbij

Krulfriet en shoarma met sla, komkommer en paprika erbij

Surinaamse zuurkool :heart_eyes:

Hachee bij mijn ouders. Ze hebben 3,5 kilo uien gesneden. Slaap denk ik met het raam open.

3 likes

met rijst

1 like

Ik denk erover om dit gerecht vandaag te maken, alleen twijfel ik erover of ik de curry zoals hier zelf ga maken (met eventueel een beetje kerriepoeder? Het lijkt me anders weinig smaak hebben) of dat het ook lekker/lekkerder is met een pakje groene curry. Wat denken jullie?

Ik zou zelf een currypasta maken van de ui, knoflook, gember, peper en alle kruiden. Ik zou er ook nog iets van komijn of kerriepoeder idd aan toevoegen. Of Masala. Niet te zuunig met de kruiden dus, en dat met wat olijfolie in de keukenmachine gooien. Daar de pastinaak in bakken en dan kokosmelk toevoegen en laten sudderen. Ik doe er trouwens ook nooit bloem in, als je het lang genoeg zachtjes laat inkoken wordt het ook wel dikker :smile:

1 like

Pannenkoeken

Ik ga Moussaka met vegetarisch gehakt maken.

Ik heb leftover hachee meegekregen van mijn ouders, mijn moeder zei alleen dat ik wel zelf rijst en aardappels erbij moest maken.

Ga ik dat ook doen of ga ik friet halen en een patatje hachee eten vanavond?

2 likes

Ik eet vanavond een gerecht met prei, linzen en feta uit de oven (uit: de groene bakplaat) en ik ga ernaast een salade maken of iets met aardappel/aardappelkroketjes ernaast.

1 like

Ik zou voor de frieten gaan. Je hebt het gisteren ook al met gewone aardappels gehad neem ik aan?

Ik eet ovenschotel met aardappelpuree, broccoli en gehakt.

1 like

Sowieso patat. Patatje hachee/stoofvlees is echt de hemel op aarde!

1 like