Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Hoe bedenken kledingmerken namen voor kledingstukken? Je ziet dan bijvoorbeeld de ‘Nancy dress’, ‘Olivia knit’ of ‘Hailey boots’. Slaan ze gewoon een namenboek open en kiezen ze wat leuks uit, of zit er ook nog een theorie achter? :thinking:

4 likes

Omdat je tegelijk moet beginnen met z’n allen en bij fermates (dat zijn noten of rusten die aangehouden worden tot de dirigent het teken geeft om verder te kunnen) iedereen tegelijkertijd weer verder moet spelen. Daarnaast ben je best snel geneigd om in je eigen tempo te gaan spelen en gaan secties/muzikanten hun eigen tempo bepalen! Plus dat je in grote orkesten best ver uit elkaar zit en je elkaar minder goed kan horen, dus is het lastiger om zonder dirigent op het goede tempo te blijven, je gaat toch vaak hangen aan elkaar of juist eigenwijs spelen wat jij denkt dat juist is.

Ik speel zelf in een orkest en we hebben ook eens een Maestro concert gegeven waarbij random mensen gingen dirigeren (wel in wedstrijdvorm) en je merkt gewoon dat als je niet het hele orkest meekrijgt, iedereen op andere momenten gaat inzetten en het een chaos wordt.

Beetje lange post hahaha

26 likes

Heel interessant!!

3 likes

Wow bedankt voor je lange en duidelijke uitleg.

4 likes

Nee zit echt 0 theorie achter en de product omschrijving wordt al helemaal uit de duim gezogen vol met loze, hippe woorden (ik heb dit ooit 1 dag als baan gehad en ben toen heeeeeel snel gestopt).

8 likes

Hoe kan het dat als je nuchter moet zijn vanaf 00.00 voor een operatie de volgende dag (ook echt geen water), en je voor de operatie nog naar de wc gaat om te plassen, maar zo’n 3/4 uur later wakker wordt en je blaas toch weer vol zit?

Haha dit voelt wel echt als een Willem Wever vraag

4 likes

Onze nieren filteren sowieso liters liters vocht per dag en produceren dan het urine. Ook onder omstandigheden dat je aan het vasten bent. Verder krijg je vaak bij de operaties al een infuus aangehangen wat direct in je bloedbaan komt en ook dus langs de nieren komt —-> wordt gefilterd —> wordt urine.

11 likes

Ah ja inderdaad, eigenlijk heel logisch dus. Weer wat geleerd :nerd_face:

4 likes

Haha grappig, heb ik ook wat geleerd.
Vond het ook zo gek dat ik na de operatie zo snel moest plassen. Was er ook blij mee, want dan mocht ik naar huis.

5 likes

Ik mis Willem Wever :pensive:
Ik ben ook altijd weer een beetje blij als ik zo’n soort random vraag google en dan ook uitkom op de website van Willem Wever

5 likes

Het bestaat nog!

1 like

Zou er nou niemand ooit netjes kunnen schrijven op dat ding van met het Mes op Tafel?

12 likes

Het verschil tussen een ‘ik weet het niet’-krabbel en een serieus antwoord is soms niet te zien.
Edit: O en ik denk er serieus aan om aan te melden. Als ik op tv kom, zal ik m’n beste handschrift gebruiken!

9 likes

Oh leuk! Samen met @mikselke en ik!
Een FF Battle :stuck_out_tongue_closed_eyes:

9 likes

I would murder you all :smirk: in het spel dan he :grimacing:

5 likes

Maakt het nou echt uit of je door je neus of door je mond ademt bij ademhalingsoefeningen/meditaties?

2 likes

Door je neus is volgens mij sowieso beter omdat dat vieze lucht kan filteren en volgens mij word je er ook rustiger door omdat je dan langzamer ademhaalt, dus bij meditaties is door je neus denk ik beter.

6 likes

Bij ademhalingsoefeningen ligt het aan de oefening. Maar bij meditatie is het volgens mij door de neus in en door de mond (langzaam) uit.

4 likes

Ik zie vaak de combinatie om in te ademen met je neus en langzaam uitademen met je mond.

6 likes

@mikselke o echt? Leuk! Opgegeven?

3 likes