Er zijn hele kleine verschillen in het DNA waardoor je toch kan vaststellen wie het was.
Ik weet niet het goede antwoord op je vraag, maar bij veel smartphones heb je ICE ( in case of emergency) contacten. Die kan je speciaal selecteren. Als je dat gedaan hebt kunnen die mensen gebeld worden zonder dat daar een code of iets voor nodig is. Dat gaat via noodoproepen op je telefoon. Zo heb ik mijn vader en vriend daar staan mocht er iets met mij gebeuren.
Ik denk deels door namen op pasjes in je portemonnee. En in je telefoon kun je een in case of emergency instellen, die zijn wel te bellen met een code.
Nee dat is zeker waar! Ik ken verder niemand persoonlijk die dat ook heeft.
Ohh zo haha. Ik denk in een systeem opzoeken in welke gemeente diegene woont en dan de adresgegevens (van de patient) opzoeken en langsgaan (voor de partner). Of kijken wie familie is en daar langsgaan/bellen (huistelefoon als die er is). Volgens mij is bij gemeente ook bekend wie je familie is enzo.
Heel soms komt er iemand binnen die alleen niet aanspreekbaar gevonden is en niks bij zich heeft (klassiek is de hardloper met een hartaanval en alleen een sleutel in zân zak), dan bellen we de politie en die wachten dan af tot er iemand een vermissing in die omgeving meldt.
Vaak hebben mensen wel iets bij zich, als je weet wie het is kun je in het ziekenhuisdossier soms telefoonnummers vinden (als je ooit eerder bent opgenomen heb je een nood-contact doorgegeven), soms kun je in het systeem iemand vinden met dezelfde achternaam en adres en kun je daarheen bellen, veel telefoons kun je openen met een vingerafdruk (en die kun je ook bewusteloos wel afgeven).
En als je er helemaal niet uitkomt kan de politie helpen, die hebben toegang tot de GBA en kunnen daarin telefoonnummers en sommige relaties geloof ik opzoeken.
Precies zo is mijn oom overleden⊠'s ochtends de deur uit gegaan om te gaan hardlopen met niets bij zich. Mijn tante dacht eind van de middag dat hij gewoon in zijn sportkleren door naar werk was gegaan (dat kon bij zijn soort werk) en pas toen hij 's avonds nog niet thuis kwam heeft ze de politie gebeld, die belden later terug dat ze iemand hadden gevonden⊠Moest mijn tante ineens 's avonds dâr man gaan identificeren. Echt super heftig.
Klinkt aannemelijk!
Wow wat heftig idd zo verdrietig ookâŠ
Maar de politie kon haar dus pas vragen of zij hem kende adhv haar doorgegeven âvermissingâ en de bij hun onbekende gevonden hardloper?
Pff erg man, helemaal als je denkt dat je man âgewoonâ naar zn werk is. Sterkte !
Ja, zij had gebeld en vertelde dat het hoogst ongebruikelijk was voor mijn oom om zo laat nog niet thuis te zijn, dat zijn portemonnee en telefoon enzo nog thuis lagen en ze hem dus ook niet kon bereiken. Hoe dat dan verder intern gaat bij de politie weet ik niet, maar ik neem aan dat ze die vermissing hebben opgenomen, dat ergens in de uren daarna gekoppeld is aan de âJohn Doeâ die ze hadden gevonden en toen hebben ze haar gebeld om te komen checken of hij het inderdaad was.
Dankjewel! Is al wel tien jaar geleden ongeveer.
God zal me
Ik heb niet zoveel meer met festivals maar als het niet zo duur was zou ik hier graag naartoe gaan.
Wat is het verschil tussen grimeren en schminken?
Volgens mij is schminken gewoon een vlinder op iemands gezicht tekenen en grimeren echt wat ze in de toneel/film-wereld doen om iemand er anders uit te laten zien (ouder, jonger, gewond etc)
In Antwerpen is schminken je make up aanbrengen en grimeren voor film of toneel
Waar gaan muggen (en wespen etc) heen wanneer de zomer ten einde is?
Dood en / of opgevreten door spinnen, vogels, kikkers en andere diersoorten die insecten eten!
Als een vlaming dan in Nederland een Douglas binnenstapt en zegt 'Ik wil me laten schminken doe maar iets leuks" zal ze dan ook met een vlinder op haar gezicht naar buiten lopen
Hoe noemen Vlamingen dit dan?
Waarom sommige mensen hun vinger in een bierflesjes stoppen en dan een plopgeluid maken. Als het biertje net open is gemaakt.