Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Wat ik me deze nachtdienst afvraag: hoe zag vroeger de kwaliteit van het haar en de huid van mensen er uit? En met vroeger bedoel ik de tijd voordat skin en haircare een ding werd zoals wij dat nu kennen (schappen vol crèmes). Zouden mensen echt een slechtere huid hebben met rimpels en puistjes en droog haar etc? Op foto’s en schilderijen van vroeger zien mensen er nog best toonbaar uit.

2 likes

Nou ik denk dus dat acne heel erg beïnvloed wordt door hoe we tegenwoordig leven en alle hormoonverstorende stoffen en ons voedingspatroon dus dat dat vroeger echt minder voorkwam.
Maar de schilderijen van vroeger zijn wel “gefotoshopt”. De schilder maakte iedereen wel mooier dan ze zijn.
Vroeger had je meer huidziektes zoals schurft en ziektes waar je vlekken van kreeg. Daarnaast was de voedingstoestand van mensen wel slechter dus ze zullen wat grauw hebben gezien.
Rimpels hadden ze denk ik niet echt omdat ze maar 40/50 jaar werden.

7 likes

Hoe oud werden ze dan ongeveer?

1 like

Ze hadden in de middeleeuwen wel badhuizen voor de rijkere mensen. En er werden wel een soort van gezichtscrème gemaakt van bijvoorbeeld gekookte amandelen met rozeknopjes, mosterdzaad , honing en rozenwater. En zo zullen ze vast wel meer receptjes hebben gehad :smile:

7 likes

Oooh ja ja dat klinkt wel logisch. Interessant!

1 like

Wat voor mensen gaan naar Soundous? Zijn er ook mensen die voor een tweede keer naar haar gaan kijken in het theater?

1 like

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen haar echt grappig vinden dat bedoel ik meer, ze is zo overdreven altijd en net niet grappig.

6 likes

Ja vind ik ook niet maar ze zal vast haar eigen publiek hebben, want ze was toch gevraagd als huis comédienne van dwdd (was geen succes) maar dat doen ze toch ook niet zomaar? Of ze heeft hele goeie PR. In mijn omgeving ken ik iig niemand, iemand hier fan van haar?

Daarom snap ik het ook niet dat ze vaak in films komt, en voor DWDD was gevraagd. Ik ken gewoon niemand die haar grappig vindt. Vind haar wel stoer en eerlijk op tv

Dat geldt toch voor alles, ik vind muziek van Frans Bauer ook niets, maar er zijn genoeg mensen die het wel leuk vinden. Als er geen publiek zou zijn voor Soundos zou ze al lang al niet meer in het theater staan.

11 likes

Oh ik had hier ook een leuk verhaal over! Zal hem even in spoiler zetten…

Hier stond een verhaal met teveel persoonlijke kenmerken waardoor ik het na terechte kritiek heb verwijderd.

26 likes

Hahaha dan nemen je darmen ook alle vitamientjes op.

1 like

Hahaha mijn hemel, wat een verhaal. Dat dit soort bizarre dingen gebeuren joh…

Hahahahaha watttttttttt is dit

Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Ik zal mijn post verwijderen. Ik moet je eerlijk zeggen dat dit voor mij als hulpverlener geen zeldzaam verhaal is, ik heb het al meerdere keren meegemaakt met verschillende voorwerpen. Dat maakt het voor mij persoonlijk alsof het “normaal” is, en heb ik er niet goed over nagedacht.

1 like

Misschien kunnen de mensen die er op hebben gereageerd ook even hun post aanpassen? Ik heb de originele post niet gelezen, maar door de reacties er op die er nog staan kan ik eigenlijk alsnog herleiden wat voor verhaal dit was. Zeker door de bijzondere combinatie van omstandigheden is het wel heel herkenbaar voor betrokkenen denk ik :thinking:

1 like

meh :pensive:

Ja

Waar wonen/slapen meeuwen? Ik woon bij een grote gracht enn zie hier en daar wel eens een meeuw op de daken zitten maar zodra er iemand een broodkruimel in het water gooit is de hele gracht bezaaid met meeuwen.
Waar the hell zitten die beesten.

2 likes

In de hel

27 likes