Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Wauw ik wist niet dat hier een woord voor was, anorgasmisch. Nee, we ontploffen niet :blush:

3 likes

Ja dit kan ik me wel voorstellen! Er worden ook endorfines aangemaakt tijdens seks toch, wellicht dat je dat wel hebt ondanks dat je geen seksuele gevoelens hebt? Heel interessant in ieder geval allemaal, volgens mij is er ook nog veel te ontdekken

1 like

Krijg je vrij als je een zoekactie wil opzetten omdat je kind vermist is? Zo ja, wat is dat dan? Ziektewet ofzo omdat je te ziek bent van stress?

Bijzonder verlof misschien? Ligt heel erg aan de werkgever.

Als je een artikel retourneert en het komt te laat binnen, buiten de retourtermijn, wat gebeurt er dan mee? Nemen ze het alsnog in en krijg je je geld toch terug, of sturen ze het dan weer terug naar jou?

Nooit zelf meegemaakt maar als jij met je verzendbewijsbonnetje kan laten zien dat je op tijd was zullen ze niet moeilijk doen lijkt me.

Ik heb vorige week een bestelling geretourneerd naar de H&M na de retourtermijn en het is gewoon geaccepteerd. En als jij idd aan kan geven dat je het binnen de termijn hebt geretourneerd kunnen ze niet heel moeilijk doen. Want wat de post ermee doet ligt buiten jouw macht.

@Taksi maar wat nou als je hem zelf ook buiten de retourtermijn verzend? Krijg je dan alsnog je geld terug of sturen ze het pakketje weer terug? Of kunnen ze ook je geld en pakketje houden en zeggen dat het eigen risico is (“had je moeten weten toen je het te laat verzond”). Is een hypothetische vraag trouwens haha, moest er ineens aan denken toen ik laatst een pakketje op de post ging doen.

1 like

Ik heb mijn geld gewoon terug gekregen. Maar weet niet of H&M daar een uitzondering in is. Was wel een week na de uiterlijke retourdatum geloof ik :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik ga ervan uit dat h&m niet moeilijk doet, maar dit kan je niet zo stellig zeggen. In principe geldt namelijk als termijn het moment van ontvangen en is de verzender verantwoordelijk, ook voor wat de post doet.

@punaise misschien zal dit ook wel kunnen vallen onder calamiteitenverlof

@Dombo h&m is sowieso super chill daarin en volgens mij Wehkamp ook. Het kost ze meer tijd en geld als ze dan weer dat pakket moeten verzenden naar jou en waarschijnlijk heen en weer moeten mailen over het onderwerp met de klant. Misschien is het bij kleinere webshops wel anders

1 like

wow ik leer ik hier nu pas over en ik ben een beetje geirriteerd dat ik niet eerder hierover geleerd heb? De seksuele voorlichting in mijn leven kwam echt te kort geloof ik. Wel fijn om nu alsnog te leren die ik niet kapot ben :partying_face:

3 likes

Ik heb wel eens een waardebon gekregen van een kleinere webshop, toen ik het artikel te laat retour verzonden had. Gewoon het bedrag van het betreffende artikel kreeg ik.

Soms zeggen mensen ‘toeval bestaat niet’, als ze iets aan het vertellen zijn. Ik vind het altijd lastig om die uitspraak te begrijpen: waarom zou toeval niet bestaan, of waarom vinden sommige mensen dat toeval niet bestaat?

Denk omdat ze heel graag een verband willen zien. Bijv. tussen 2 gebeurtenissen of ontmoetingen. Die zou je niet los van elkaar kunnen zien. Dus alsof er een relatie bestaat
Ze zien denk ik ook graag een diepere
betekenis zo van: “kan geen stom toeval zijn geweest” die 2 zaken zijn onlosmakelijk op een of andere manier met elkaar verbonden. Vermoed ook dat het mensen zijn die in patronen analyseren of het interessant vinden om over oorzaak/gevolg, zingeving vanuit bepaalde signalen en zij- en levenspaden etc na te denken (niet zweverig bedoeld maar de een is er ontvankelijker voor dan de ander)?

1 like

Hmm ja makes sense. Ik vind het wel interessant. Het lijkt me best een uitdaging om achter alles een verband of relatie in te ‘moeten’ zoeken, als je niet in toeval gelooft

1 like

Het verband komt dan “tot je” haha en hoef je niet naar te zoeken
Wel een goeie vraag want ik zit nou na te denken over familie, vrienden en collega’s. Sommigen zijn er te nuchter voor, van anderen kan ik het goed hebben maar er zijn ook mensen die hierin doorslaan en dat is irritant
kan me voorstellen dat het soms ook grappend bedoeld is. Bijv. stel je verslaapt je, en je moeder krijgt van bol.com een hele goeie aanbieding voor de nieuwe Philips wekker in haar mail, en ze appt je “nou toeval bestaat niet”

3 likes

Haha love dit voorbeeld

1 like

Haha sort of gebaseerd op real life events

Ik ken dit vooral uit mijn christelijke achtergrond als heel letterlijk. Niets is toeval maar de (in deze context vaak positieve) gebeurtenis is een gevolg van de leiding van God.

1 like