Het verband komt dan “tot je” haha en hoef je niet naar te zoeken
Wel een goeie vraag want ik zit nou na te denken over familie, vrienden en collega’s. Sommigen zijn er te nuchter voor, van anderen kan ik het goed hebben maar er zijn ook mensen die hierin doorslaan en dat is irritant
kan me voorstellen dat het soms ook grappend bedoeld is. Bijv. stel je verslaapt je, en je moeder krijgt van bol.com een hele goeie aanbieding voor de nieuwe Philips wekker in haar mail, en ze appt je “nou toeval bestaat niet”
Haha love dit voorbeeld
Haha sort of gebaseerd op real life events
Ik ken dit vooral uit mijn christelijke achtergrond als heel letterlijk. Niets is toeval maar de (in deze context vaak positieve) gebeurtenis is een gevolg van de leiding van God.
Of het niet heel vaak misgaat met koffers op zo’n lopende band op luchthavens. Ik bedoel: je kunt gewoon iedere random koffer die je leuk lijkt van die band afhalen en mee naar huis nemen.
Ja, waarom stelen mensen? Dat antwoord heb ik niet. Maar wel een punt: je weet inderdaad niet wat het oplevert.
Haha ik ben hier ook altijd bang voor ik sta echt altijd als een of andere havik bij die band want oehh stel je voor dat ik zo iemand anders mijn koffer zie pakken en dan moet ik die achteraan rennen enzo
slaat echt nergens op.
Ja, ik heb dus dat zelfde gevoel haha. En als het niet over waarde gaat, kan het ook nog altijd een vergissing zijn of iemand met een fetish voor gedragen sokken. Je weet het niet. Je koffer kán gewoon vrij eenvoudig meegenomen worden.
Ik realiseer me nu dat het makkelijk te controleren is ivm het label. Het feit dat zo’n controle niet uitgevoerd wordt, zegt misschien dat het niet nodig is?
In hongkong was ik gewaarschuwd daar heel goed op te letten gezien dat daar blijkbaar heel vaak voorkwam. Mijn koffer pakte iemand toen idd van de band af en die liep er meteen mee weg, ben toen als een gek erachteraan gerend hahah. Maar staan veel mensen in pak/uniform die koffers pakken en naar de auto brengen dus lastig om te zien wat wel/niet klopt 
Mijn koffer is op schiphol ook 1x gestolen toen ik naar het toilet moest en die van een vriendin ook bij de bagageband, komt denk ik wel vaker voor helaas.
Ik heb ook ooit achter iemand aan moeten rennen die m’n koffer meenam. Hij geloofde niet dat het mijn koffer was en wou doorlopen.
Toen m’n naamsticker op de koffer laten zien als bewijs.
Hij had dus precies dezelfde koffer, sindsdien probeer ik altijd zsm bij de bagageband te zijn.
Grappig ja! Net zo gek vind ik “over smaak valt niet te twisten” eh jawel? Over smaak valt juist urenlang te twisten, kijk maar naar wat we hier de hele dag doen 
Ja je kunt er wel over praten, maar er wordt voor zover ik weet juist mee bedoeld dat dit geen zin heeft en nooit constructief is omdat smaak zo persoonlijk is. Je kunt geen argumenten aandragen om jouw smaak te verdedigen oid of iemand over te halen. Uiteindelijk eindig je bij dingen over smaak toch met “ik vind groen lelijk” versus “ik vind groen mooi”.
Oh sorry had de melding gemist denk ik? Maar ben er echt achteraan gegaan en toen het handvat gepakt en riep een paar keer iets van This is my bag!!
En toen ruk aan dat handvat gegeven, reageerde best fel als automatische reactie haha die persoon liet toen meteen los gelukkig en liep ook meteen weg. Vond best eng want was alleen en kende de weg niet dus durfde ook niet ver weg van die band te rennen + had nog een andere koffer, erg stressvol was het 
Eerste vraag: aangeleerd waarschijnlijk, net zoals je een accent kan leren kan je ook accentloos leren praten/zingen.
Tweede vraag: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Restaurant bestond al eerder onder het concept herberg voor reizigers, in de 18de eeuw in Frankrijk eerste restaurant zoals wij het kennen.
Dit is wel heel eurocentrisch, ik kan me niet voorstellen dat het niet al langer bestaat in andere werelddelen
Ja dat inderdaad, maar het zal wel op zelfde manieren zijn ontstaan? Eerst basisbehoeften voor reizigers, vervolgens meer uitgebreid om ook voor plezier heen te gaan.
Over accent en zingen: een groot deel van een accent is ook de intonatie van woorden en zinnen. Dus bijvoorbeeld Limburgers gaan op het einde van een zin wat omhoog in toon. Dat kan bij zingen niet echt, omdat je dan de toonhoogte en melodie volgt die in het nummer zit.
Wat interessant! Ik vind dat ook altijd zo grappig om die show van Jochem Meyer waar gij al die accenten na doet en dan fries. Exact dat hoor je idd, maar dat is dan ook hoe je het uitspreekt natuurlijk.
Doen naalden meer pijn op spieren dan in vet? Heb ik het over tattoos en injecties bijvoorbeeld. Ik heb vandaag een vaccinatie gehad in mijn arm (flink gespierd) en het doet vet veel pijn. Ben ik een watje of is het inderdaad pijnlijker omdat het spieren zijn?
N=1
Ik vind een prik in mijn arm vervelender dan in mijn buik of bovenbeen.