Volgens mij in oude Rome ook vormen van “take away”, eet kraampjes/tentjes gevonden (natuurlijk niet echt restaurant in de vorm zoals we het nu kennen)
Moet ook wel zeggen dat deze meid 'm er echt in ramde ipv kalm te prikken haha
Ook in Ostia Antica geweest?
Ja en laatst toch ook nog onder de resten van Pompeii? Misschien bedoel je die ook wel eigenlijk. Maar hier een linkje
Heel luguber sorry
Maar betaal je als (dik) persoon zoals een terror Jaap evenveel voor een (basis)crematie (verbranding) dan bij een overleden kindje?
Sorry ik weet het heel luguber maar het kwam in mij op. En sorry voor de vele ()()()()()
Waarom staat er op diepvrieseten pakje altijd dat je iets vanuit een bevroren toestand moet bereiden? Als ik vissticks maak ik een pan en ze zijn bevroren dan zou je volgens het pakje 15 min bezig zijn, maar dat is de visstick van binnen nog koud. Hoor je het niet even te laten ontdooien buiten en dan pas te bereiden?
Even mijn goede vriendin Caitlin Doughty delen voor de Amerikaanse situatie. Kort antwoord: ja, je betaald meer omdat het meer kost om te verbranden. Ik weet niet of dit in Nederland ook het geval is maar ben erg benieuwd.
Niet het moment lijkt me.
Oh denk dat ik iets mis dan, sorry.
Ja van Amerika weet ik het. Hebben ze geloof ik zelfs obese kisten.
Nee het heeft niet met gewicht te maken haha, het is gewoon 1 prijs in Nederland dan. Hoe het in Amerika bijv is geregeld is mij niet bekend.
Maar dan ben je toch dood en merk je er niks van.
Sommige mensen zijn zo dik, die passen niet in een CT- of MRI scan. Die gaan dan met de ambulance naar Utrecht om in de CT-scan voor dieren te gaan.
Dat vind ik altijd zo lullig voor ze😅
Zouden ze dan niet de uitvaart in een gewoon crematorium doen en daarna pas de overledene naar dat andere crematorium rijden? Daar zou de familie dan niets van merken.
Maar zou je dan ook daar je afscheidsdienst hebben? Of zou je ergens in je lokale crematorium worden opgebaard, dienst voorbij, koffie en cake erin, familie naar huis en dat het lichaam dan nog op transport gaat?
Als je zo groot bent is uit huis komen misschien ook al wel heel moeilijk, dat lijkt me heel naar, dat je overleden familielid door de brandweer naar buiten moet worden getakeld bijvoorbeeld.
Ik vroeg me laatst af of ambulances nu met de avondklok, na 9 uur veel kortere aanrijdtijden hebben?
Ik denk dat het voor de A1 ritten weinig verschil maakt, maar de andere ritten zijn wellicht wel wat sneller.
Soort ih verlengde hiervan: wat als ambulances nu een nood-oproep krijgen naar hele slecht bereikbare plekken, ivm het weer. Gaan politie/hulp-auto’s dan direct mee?
Door bovenstaande discussie over het cremeren van plussize mensen moest ik weer denken aan dit artikel: https://www.google.nl/amp/s/www.vice.com/amp/nl/article/nekd8q/ik-ging-op-visite-bij-het-crematorium-voor-paarden-en-hele-dikke-mensen
Het is me altijd bijgebleven. Wel fijn om te weten dus dus mensen een ‘eigen’ oven hebben.