Hahaha dit heb ik ook! Iedereen aan wie ik dit vertel is altijd intens verbaasd, ben blij dat er nog iemand op de wereld is die dit probleem deelt
Maar je kunt wel verder slapen naast die vreemde man ? Lijkt me echt grappig om te zien
Ik herken het gevoel wel. Als ik ergens anders slaap en ik word ineens wakker schrik ik ook en wil ik weg ofzo.
Ik denk meestal dat het een bekende is waarover ik toevallig aan het dromen was, dan word ik wakker, denk ik ineens dat er een collega bijv. naast me ligt, realiseer ik me dat ik naakt ben, dan denk ik ‘shit, hoe is dit nou weer gekomen? zou hij het door hebben?’ en dan zoek ik heel stilletjes in/naast bed naar een pyamashirt of een hemd wat ik dan aantrek, en daarna heb ik óf door dat het toch gewoon mijn vriend is, óf ik denk dat op deze manier naast deze persoon liggen wel acceptabel is en dan kan ik doorslapen.
Sorry maar hier moest ik best hard om lachen
Ik vind dit wel grappig en lief
Ik heb heel vaak als ik half slaap / half wakker ben dat ik vanalles denk te zien. (Soms echt een soort hallucinaties, dan zie ik heel enge megaspinnen of insecten op de muur zitten ofzo.) Maar ook echt vaak denk ik dat er allemaal mensen bij mij in de kamer zijn. Dan word ik ‘wakker’, dan denk ik kut ik zit hier gewoon in mijn nakie, wat raar. Dan ga ik helemaal moeilijk doen met mijn dekbed, dan doe ik die als een soort cape om me heen en loop ik zo naar de badkamer. Het duurt dan even voordat ik weer kan nadenken, dan dringt het langzaam tot me door dat ik alleen woon en dat er ook niemand anders bij mij in huis is. En dat het dus ook best raar is dat ik midden in de nacht met mijn dekbed om me heen geslagen door mijn huis aan het wandelen ben.
Ik heb sleep paralysis. Dus dan word ik wakker en kan ik me niet bewegen. Ben er nu aan gewend soort van. Maar dan heb ik ook hallucinaties.
Ik had dit toen mn kinderen nog kleine babies waren. Dat ze bijv in hun eigen kamer lagen maar ik snachts wakker schrok en onder de dekens en kussens ging graaien omdat ik er van overtuigd was dat ze daar lag. Kussen onder mn vriend zn hoofd wegtrekken, dat soort dingen, wilde paniek. En dan kwam opeens het besef dat ik me het inbeelde, even vette schaamte voelen, dan weer doorslapen. Bij mij was dat steeds maar een paar weken bij allebei. Lijkt me zo rot als je dat continu hebt! Die schrik die je voelt die is zo echt…
Ik weet dat bij de slager het vlees op/tussen groene dingen ligt zodat het verser lijkt. Groen naast rood(vlees) maakt het rode roder. Denk dat ze dat bij de snackbar ook doen om die reden. Stel je even van dat ongezellige felle licht voor en dan een witte vitrine waarin stapeltjes verschillend tinten bruine snacks liggen, dat ziet er denk ik heel grauw en onsmakelijk uit.
Ik heb dit ook! Alleen hallucinaties. Ik zie dan écht een spin lopen (ook als het licht is) terwijl ik wakker ben. Heb Mn vriend een keer moeten halen (ik sliep smiddags ivm nachtdienst) om de spin weg te halen, maar die was dus nergens te vinden. Terwijl het voor mij zo helder was en geen droom.
Ik heb het idee dat ik dan niet echt wakker ben. Het lijkt wel zo, maar ik zie altijd niet bestaande dieren, vaak is het een gigantische spin, maar ook wel eens een heel grote vleermuis ofzo. Als ik wakker zou zijn zou ik kunnen beredeneren dat dit niet echt kan zijn, ook omdat ik inmiddels van mezelf weet dat ik wel eens van die rare hallucinaties heb. Op het moment dat ik echter weer zo’n beest zie kan ik dat totaal niet bedenken. Ik ga dan het licht aandoen en kijken waar hij is gebleven, of ik loop mijn kamer uit en durf niet terug te gaan. Het duurt dan echt vijf minuten voor ik een beetje helder ben en kan bedenken dat het niet echt was.
Dat met die personen in mijn kamer hen ik ook! Zo raar
Ze halen die toch uit de vitrine voordat ze ze gaan frituren? Of ik ben mijn hele leven door heel Nederland altijd bij gore snackbars geweest. Nu twijfel ik, als kind ging ik vaak naar zo’n “kwalitaria” die zijn toch beter dan snackbars? Of is dat ook onzin. Ik heb in m’n hoofd dat ze altijd de snacks uit de vitrine pakten. Ik vind het ook maar een raar concept, en mensen uit het buitenland vinden het fascinerend en willen met hun hoofd voor de vitrine op de foto. Liefst met de duim omhoog.
Ja, ze halen de snacks uit de vitrine.
Waarom er bij honing vaak zo’n stokje met een bolletje eraan zit, met een lepel kun je het toch ook opscheppen?
Ja maar met zo’n stokje ook? Ik pak altijd een lepeltje en gebruik die dan om m’n thee te roeren, snap het nu niet van zo’n stokje haha
Dit precies zat ik laatst ook te denken
Over al die verhalen hierboven over gedesoriënteerd wakker worden, eigenlijk best bizar hoe diep die naakt = schaamte reflex blijkbaar zit? Dat direct de eerste reactie is in slaapdronken staat om je te bedekken, zelfs nog voordat je je eigen partner herkent. Ik weet niet, ik vind het ergens wel fascinerend, en een beetje deprimerend ook.
Ik heb juist veel nachtmerries waardoor ik vaak wakker schrik in angst en zodra ik dan de contouren van mn vriend zie voel ik me direct veilig en thuis. Vanuit mn middenrif voel ik dan alles weer ontspannen en warm worden en instinctief is het dan gelijk goed. Meestal kan ik dan gelijk mn ogen weer dicht doen en verder slapen.