Wat gebeurd er als er een vliegje in je oog vliegt en je het er niet kan uithalen (bv tijdens het fietsen). Lost dat gewoon op? Komt dat er ooit terug uit? Want na een tijdje voelde ik het vliegje niet meer en ik heb geen idee waar het gebleven is
Als ik iets in mijn oog krijg verplaatst het zichzelf uiteindelijk altijd naar mijn ooghoek. Misschien heb je het al weggeveegd of met tranen?
Dat vraag ik me dus ook af! Had er vorige week eentje die naar mijn idee gewoon achter mân oogbal is verdwenen en ik (ik ben een behoorlijke hypochonder) dacht âZometeen gaat het daar zitten infecteren en word ik blindâ , maar het is er uiteindelijk gewoon uitgetraand want ik heb er geen last meer van gehad.
Als je een pakketje retourneert, kan dit via paypal.
Is het dan paypal of de verkoper zelf die de verzendkost betaalt?
Je moet dit zelf voorschieten en het betalingsbewijs naar Paypal sturen. Zij betalen dit dan terug.
Wauw, en zij rekenen dit niet door naar de verkoper dan? Dit omdat ik zelf een webshop heb en dat zou me wel wat uitsparen. Klinkt niet als een groot bedrijf als paypal om uit eigen zak iets te betalen
Kan maar 12 keer per jaar he, dus je kunt het niet oneindig doen en lijkt me ook niet de bedoeling dat je dit als webshopeigenaar doet maar als consument toch? (Of begrijp ik je verkeerd?)
Het past wel bij hun idee van: âwij zorgen dat jij een veilige betaling hebt en als er iets misgaat vergoeden we hetâ. Kan precies een reden zijn voor mensen om met paypal te gaan betalen = weer meer geld voor paypal
Nee maar je kan dit als webshopeigenaar wel communiceren naar je (potentiĂ«le) klanten! Waardoor ze dus sneller geneigd zouden zijn bij jou te kopen met het idee van âals ik niet tevreden ben kan ik gratis retournerenâ. Ik als consument ben minder snel geneigd om te kopen als ik niet gratis kan retourneren. Maar indien ik met Paypal betaal kan dat dus wel!
(over schuimende zeep)
Het is me gelukt! Bij toeval ontdekt doordat ik wat water bij een laatste restje zeep had gedaan. Om het toch nog op te kunnen maken weetjewel.
Kwam er ineens perfect schuim uit. Dus toen heb ik gewoon wat zeep verdund met water en inderdaad, prima schuim.
Als dat nou een van de geheimen is lachen die fabrikanten in hun vuistje, dat ze wat water kunnen verkopen als zeep.
Nu ik erover nadenk vraag ik me af of al dat spul niet net zo goed zou werken als je het een beetje verdunt, net zoals die hoeveelheden voor wasmiddel die worden aangegeven op het pak wel erg royaal zijn en heel veel mensen minder nemen. Niet voor operatiezalen he maar voor thuis.
Niet dat ik me helemaal in consuminderland wil begeven, just a thought.
Het werk dan inderdaad vaak nog precies hetzelfde. Ik doe altijd als ik nog een beetje douchegel in de fles heb (die van Dove) water erbij en dan schudden en even laten staan en dan heeft het gewoon weer dezelfde consistentie, alleen dan meer. Dus een beetje werkt het!
Ik weet dat winkels regelmatig slankmakende spiegels neerzetten of zacht licht gebruiken zodat je je goed voelt over jezelf, en sneller geneigd bent om iets te kopen. Maar welke theorie zit er dan achter die pashokjes van de h&m? Want volgens mij is iedereen het er over eens dat je daar altijd met een minderwaardigheidscomplex weer uit loopt.
Waarom ze bij h&m/zara etc elk jaar de maten iets groter maken? Gaan ze er echt vanuit dat je geen enkel item langer dan een jaar draagt?
Mijn zara jeans bijvoorbeeld die ik elk jaar opnieuw koop is elke keer net iets groter, is dat zodat meer mensen zich beter voelen dat ze naar een kleinere maat kunnen? Of wat zit er achter?
Ik denk dat hun idee is dat je dan denkt dat het aan de spiegel/het licht ligt ipv hun slechte pasvorm
Ik las een keer dat ze bij h&m slecht licht hebben zodat het aantal kledingstukken dat terug wordt gebracht zo laag mogelijk is. Want als je flatterend licht gebruikt en mensen komen er thuis achter dat ze er toch niet zo goed uit zien in die nieuwe jurk, dan brengen ze m terug
Vanity sizing
Oke, ik zou juist zeggen dat ze liever willen dat mensen ĂŒberhaupt zo veel mogelijk kopen. Helemaal als je ziet hoe vaak mensen te lui zijn om iets terug te brengen. Maar de uiteindelijke berekening zal wel anders zijn dan.
Ik zit nu de serie Boardwalk Empire te kijken. Kostuumdrama, met scĂšnes soms met wel tientallen mensen helemaal mooi in jaren 20 pak die voorbij lopen etc. Beetje gekke vraag misschien maar al die figuranten: zijn er mensen die dat gewoon als fulltime baan doen? Want kan me voorstellen dat je enorm lange dagen maakt bij deze serie. Echt alle leeftijden komen voorbij (op de achtergrond). Kan iedereen zich hiervoor inschrijven, of zijn dit (beginnende) acteurs/actrices?
Dat verschilt! Ik ben vroeger wel eens figurant geweest, ik had me ingeschreven bij een castingbureau (echt heel laagdrempelig, iedereen kan zich inschrijven zonder verder iets te kunnen of knap te zijn ofzo) en dan krijg je wel eens van die oproepjes om figurant te zijn, soms is dat een middag of een hele dag, soms een aantal dagen. Soms krijg je een vergoeding, soms niet. Mensen doen dat dus vaak echt gewoon voor de lol. Soms zijn er ook figurantenplekken waar je wel iets voor moet kunnen, bijvoorbeeld een dansfilm ofzo, dat zijn dan idd vaak mensen die beginnend zijn in het vak.
Je hebt ook edelfiguranten, dan heb je een wat prominentere figurantenrol en moet je vaak ook auditie doen enzo. Er zijn best wel wat edelfiguranten die er een âbaanâ van hebben gemaakt.
Ligt eraan. In Amerika bijvoorbeeld krijg je meer betaald per klus als je bij een agency zit, maar je moet wel per maand heel veel opdrachten krijgen wil je een fijn salaris overhouden. Plus daar is het wonen heel duur.
Als Belg versta ik het Haags (?) van Goldband redelijk goed, maar ik vraag me af wat een âperky blueâ is uit het liedje Mijn Stad Iemand die het me kan vertellen?