In de meeste horecabedrijven is het gebruikelijk om een proefdag te draaien. Dan weten beide partijen wat ze aan elkaar hebben en of het is wat ze zoeken. Dat wordt in de bediening ook redelijk veel gedaan.
Oh dat lijkt me echt kut, zoveel tijd die je er dan aan kwijt bent. Ik vind het al verloren tijd als ik op gesprek moet komen en het niet zou worden haha, laat staan een hele proefdag.
waar ik werk is het vaak een gesprek, evt tweede gesprek en dan een proefdag om te kijken of het klikt/de wederzijdse verwachtingen af te stemmen. en als ze je al viavia kennen of een goed CV hebt, komt het soms voor dat je gewoon gelijk mag beginnen!
Inmiddels is de nood zo hoog voor personeel dat je soms niet eens diploma´s meer nodig hebt en bedrijven zelf vaak contact zoeken met het keukenpersoneel dat werkt bij andere horecazaken. In de zaak waar ik werk is het inmiddels zo schrijnend dat niemand de juiste papieren heeft; een patissier (tevens voormalig afwasser), een aantal voormalige bedieningsmedewerkers, een kapper en de nieuwste aanwinst: een marinebioloog. Klinkt als een zooitje ongeregeld, maar ze kunnen gelukkig wel iets lekkers op tafel zetten
Hoe train je voor synchroon zwemmen/water ballet? Ik heb in een ver verleden competitie cheerleading gedaan (à la Bring It On, niet met pom poms) maar daar stond op training altijd een coach naast die hardop telde, schreeuwde etc. Maar onderwater hoor je dat toch helemaal niet? Zij doen ook allemaal stunts met meerdere personen dus hoe tel je dan in hemelsnaam af voor je iemand omhoog gooit? Je kan inderdaad niet op de harde grond vallen, maar wel elkaar (pijnlijk!) raken als je neerkomt
Insane knap ook hoe ze meteen hun ogen kunnen opendoen als ze bovenwater komen!
Geen inhoudelijke reactie, maar wooww ik ben zo jaloers!! Echt mijn droom. Hoe was dit? Wat deden jullie? Ook echt van die bring it on achtige routines?
Haha, ik weet niet zo goed wat ik erover moet vertellen? Ik woonde destijds in de UK en daar is de hele cheer scene sowieso veeeeeel groter dan hier. Het was heel leuk, maar het is wel echt een zware sport: vaak trainden we een 20tal uur per week en heb ook meermaals een voet/arm in mijn gezicht gekregen (inclusief opgezwollen lip/blauwe plekken etc) We deden inderdaad van die routines zoals in Bring It On en tijdens competities hadden we ook van die outfitjes aan met zo’n afgrijselijk lelijk strik in ons haar
Ze hebben onderwater wel speakers zodat ze onderwater ook de muziek gewoon kunnen horen begreep ik. Dus misschien dat de coach via microfoon ofzo ze aanstuurt en dat ze dat via die onderwaterboxen horen?
En nog een vraag over synchroonzwemmen: ik snap dat ze veel make-up opdoen en hun gezichtsuitdrukkingen erg expressief moeten zijn omdat je het anders niet ziet zo ver weg zegmaar. Maar WAAROM kijken ze altijd alsof ze bezeten zijn als ze net boven water komen? Met zo’n enge grijns! Zoals bij ongeveer 1:00 in jouw filmpje.
Is het omdat ze het zelf ook heel vervelend vinden om hun adem zo lang in te moeten houden onderwater? Vind het altijd heel knap wat ze doen maar ze komen altijd zo agressief over dat ik me dan afvraag of ze het wel leuk vinden.
Ze hebben speakers onder water waar ze ook de muziek door horen. Hoe dat precies klinkt weet ik niet want heb het zelf nooit gedaan, maar door de muziek weten ze dus als ze onder water zijn wat ze op het ritme moeten doen
@Acquiesce ah tegelijk haha. Van die gezichtsuitdrukkingen heb ik me ooit laten vertellen dat het superlastig is om te lachen tijdens zo’n inspanning met adembeperking, maar of dat echt de reden is durf ik niet te zeggen.
Ohja onderwater speakers… makes sense. Kan je dan onderwater even goed horen?
Ik las ergens (geen idee of het waar is) dat ze verplicht “expressief moeten lachen” als ze boven water komen omdat er anders punten vanaf gaan.
Oh dat klinkt opzich wel logisch ja!
Ja dat hoor je best goed! Ik ben in een hotel geweest waar het zwembad speakers had, onderwaterspeakers zeg maar
Wat gebeurt er als je rode wijn in een sodastream doet?
Prikkelwijn
Nu wil ik ook zo’n ding
Hahah ik heb dit wel een keer met witte gedaan, resultaat… soort van ontploft, geen aanrader
Mijn oma dronk best vaak rode wijn met bruisend water erbij (dus echt gemengd, of soms met Port) en noemde dat dan Spa Rood. Mis dat mens echt.
Ja je moet genoeg water drinken hé! Alleen maar slim!
Je kunt het ook kant en klaar kopen Lambrusco
Ja weet ik! Maar zou graag andere rode wijnen bubbelend maken