Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Van Colgate, die verpakking zag er gewoon uit als een normale tandpasta, had het kleuterplaatje niet gezien lol.

1 like

Waar koop je die tandpasta die je nu gebruikt?

2 likes

@inezweski wij

hebben deze paar keer gehad. Vond ik wel chills

1 like

Ja ja ja. Mensen mogen wel hun tanden poetsen met mijn bloed, hartstikke zoet. Mag ik dan van iemand een beter werkende alvleesklier <3? Dankuu

1 like

Haha ik neem het je niet kwalijk <3 Kody for life

2 likes

Jaaa omg dit smaakt echt alsof je met pina colada je tanden aan het poetsen bent

Met Fluorid. Iniedergeval in Duitsland te verkrijgen.

1 like

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwj1q5ra2LfzAhWLzXcKHYttAAgYABAPGgJlZg&ae=2&ohost=www.google.nl&cid=CAESQOD2aP_gijeY0F3zrq5JcHQFu7NXl1feDXb-CDrCnEp-4e0XZalSoniYUTM0325OlhoMkPTaFHCPpQ5vmog5P6E&sig=AOD64_0IGNlquikZ32JFed7nKlxh8sJkUA&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwiwwJDa2LfzAhUHwQIHHXhECjoQwg96BAgCEEE&adurl= En dit?

1 like

Ohhh, ik ga in januari naar Duitsland. Denk dat ik alle smaken meeneem om te testen haha! Weet je ook in welke winkel ze verkrijgbaar zijn? Ik kan het zo 1 2 3 niet ontdekken.

edit: ik lees het nu! Bij de DM waarschijnlijk, ik ga eens kijken in januari :slight_smile:

Bij ‘mijn DM’ hebben ze 3 smaken. Kun je op de DM website nakijken.

Heb net van happy brush 1 gevonden vanaf 6 jaar met bananen smaak. Ook bij DM.

ik moest opeens weer aan dat spelletje ‘bubble shooter’ denken.
Maar ik vroeg mij dus af hoe je dit spelletje ooit kon winnen/in de highscore kon komen. Want hoe meer je weg speelde hoe meer punten je kreeg. Op een gegeven moment had je dus alles weggespeeld maar dan zat ik altijd op 1/10 van de mensen in de highscore. Gingen zij dan expres mis schieten zodat ze meer lagen kregen en dus langer bezig waren?

image

11 likes

Omg flashbacks naar mijn moeder die op de vaste computer in de keuken urenlang dit spel zat te spelen. En als ik dan op msn wilde “ja maar een half uurtje hè!!” en zij deed dit echt uuuuren :joy:

18 likes

Je redenatie klopt helemaal!
Kankers zijn groepen cellen die zich kunnen voortplanten zonder dat daar een zogenaamde groeifactor voor nodig is. Deze cellen delen dus constant en heel snel waardoor er een slordige ophoping van cellen komt die te snel in elkaar zijn gezet.
´´Normale´´ kankers worden veroorzaakt door mutaties die de celgroei beïnvloeden, niet direct door virus. Een virus dat kan zorgen voor mutaties wel kan zoals HPV bij baarmoederhalskanker heet een oncovirus. (Andere bekende voorbeelden zijn hepatitis B, Eppstein/Barrvirus, hepatitis C)
Een virus bevat DNA (of RNA, maar komt op hetzelfde neer) en moet dit om zich voort te planten inbrengen bij een gastheercel (een kenmerk van een virus is namelijk dat het dit niet zelf kan). Een oncovirus geeft extra genen die coderen voor oncogenen (genen die de groei en voortplanting van cellen reguleren) en daardoor kan de cel zich voortplanten zonder dat hij gestopt wordt.
Het vaccin dat wij kennen tegen HPV is overigens wel voor een specifieke vorm van baarmoederhalskanker volgens mij. Je kan dus nog wel steeds baarmoederhalskanker krijgen (sowieso door normale mutaties op de plaats, maar volgens mij ook door een ander variant van het HPV virus (waarvoor dus geen vaccin is)).
Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd (en dat alles klopt haha)

15 likes

Wat interessant en duidelijk uitgelegd voor een leek. Mooi werk ook. Thank you for that :heart:

3 likes

Ik was laatst in Leiden en toen moest ik weer aan deze vraag denken. Daar staan zulke mooie oude gebouwen. Ik heb geen verstand van architectuur dus zou niet kunnen benoemen wat voor stijl het is of uberhaupt wanneer het gebouwd is (op sommige gebouwen stond dacht ik wel een jaartal rond 18…), maar waarom wordt er niet meer op die manier gebouwd zoals jaaaaren geleden? ‘Kunnen’ we dat niet meer of is het te duur geworden ofzo?

3 likes

Volgens mij is die stijl heel arbeidsintensief en arbeid is heel duur geworden dus daarom wordt dat niet meer gedaan.
Dat heb ik volgens mij ooit op dit forum geleerd :sweat_smile:

2 likes

Klinkt logisch, thanks!

3 likes

@anon41596379
Jup, vroeger was materiaal heel duur en arbeid goedkoop, dus wilden ze het maximaal mooie uit materialen halen. En nu is het precies andersom, dus alles zo snel mogelijk er in plempen

2 likes

Dat vroeg ik me een tijdje geleden dus ook af: Wat heb jij je altijd al afgevraagd? - #2807 door Amarens

Staan heel interessante reacties onder! Bij sommige dingen had ik nooit stilgestaan.

3 likes

Lol ik ben wel vrij consistent in mijn berichten hierover

31 likes