Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Huh haha ik bedoelde gewoon een laagje paprikakruiden bijvoorbeeld, dit is wel heel geavanceerd :joy:

Maar ja what do I know, ik houd alleen van saaie chips zoals naturel of nibbits.

2 likes

Ik kijk de laatste tijd veel Made in Chelsea en vraag me opeens af hoe rijke vriendengroepen iets betalen als ze bijv samen uitgaan of lunchen. Zouden ze elkaar een tikkie sturen, zou de rijkste persoon het betalen, of de ene keer de een en dan een ander?

3 likes

Dit vraag ik me ook af, terwijl ik undercover kijk en de groep net uit eten ging in Frankrijk samen

2 likes

In mijn ervaring geldt vaak hoe rijker hoe gieriger dus ik denk gewoon tikkie/splitten. Maar goed dit is puur speculatie natuurlijk

4 likes

Oeehh waar kijk je dat? Ik heb echt een crush op Digby.

2 likes

Volgens mij is splitten/tikkie etc zoooo Nederlands. Ik heb dit met vrienden uit het buitenland echt nog nooit gedaan, hoogstens in onze studententijd maar toen betaalde je bijna overal met cash en gingen we potten of elkaar afgerond terugbetalen.

In Canada/Amerika vroegen ze bij echt eeeeelk restaurant bij het betalen: ‘together or seperate?’
Toen dacht ik echt waar betichten jullie ons van want dit zou nooit in een Nederlands restaurant gevraagd worden. Dus volgens mij is het in andere culturen soms net zo ‘erg’.

3 likes

Ja en ook omdat elke pintransactie het restaurant geld kost toch?

2 likes

Ik ben dus bureau 040 aan het terugkijken en dan zie je wel eens dat een agent een fiets vordert van een random burger op straat als ze iemand moeten achtervolgen. Dit gaat natuurlijk altijd super snel/gehaast en ik vroeg me dus af óf en hoe je dan als nietsvermoedende burger je fiets terug krijgt? :sweat_smile:

3 likes

Echt de goede oude tijd van een pot maken, en stiekem hoopte je dat je nooit de pot bij je moest houden. En dan in het begin met zoveel mogelijk €20 betalen, halverwege de avond paniek want het geld is bijna op en einde van de avond aangeschoten de laatste euros weer terug verdelen.

4 likes

Midden in de nacht nog naar de pinautomaat, hopend dat er nog iets op je rekening stond want dat checken via internetbankieren kon nog niet. En dan de dag erna geld willen pinnen voor je uitbrakvoedsel maar dat alleen nog bij je eigen bank kunnen doen want je had die dag al een keer geld gepind… Ik weet niet wat ik er precies aan mis, maar ik mis het.

21 likes

Jaaa ik mis het ook! Behalve het maar 1x per dag bij een andere bank kunnen pinnen :joy:

Mooie tijden :heart:

2 likes

Precies hetzelfde gebeurt bij mij (in het buitenland) alleen in plaats van Tikkie is het Venmo! Het is volgens mij precies hetzelfde, je kan ook geld vragen. Is heel normaal ook.

3 likes

En het leuke van Venmo is dat je ook kan zien wat je vrienden elkaar betalen. Ik ken een stel dat al twee jaar samenwoont maar nog steeds alles splitten haha. Ik gebruik de app al lang niet meer maar soms kijk ik nog even om te zien of ze het nog steeds doen. En dat gaat dus gewoon over boodschappen en Netflix enzo :’)

5 likes

Ik weet niet precies hoe het zit met conditie, maar ze slapen ook gewoon heel erg veel in het begin. Tijdens het slapen is het lijfje bezig met groeien en dat kost natuurlijk veel energie. Ik denk dat ze conditie langzaamaan opbouwen, omdat ze groter/sterker worden en daardoor steeds meer dingen kunnen. Als je onze baby’s vergelijkt met andere zoogdieren zijn mensen baby’s na de geboorte ook nog heel erg hulpbehoevend.

4 likes

Je moet wel echt al heel snel beginnen met tummy timen zodat ze hun nekje en spieren trainen. In het begin was dat dan nog geen 10 seconde maar dat gaat dan heel snel vooruit :smiley:

3 likes

Nou baby’s liggen niet stil, ze trappelen keihard met hun benen, gooien hun armen rond, tillen beide benen op, spelen met de babygym etc
En gewoon uren achter elkaar. Ik zou het niet volhouden als volwassene hoeveel een baby beweegt haha
Maar ze hijgen er soms wel bij, van enthousiasme en omdat hun longinhoud nog klein is misschien

10 likes

En die buikspieren zijn zoooo sterk. Ik deed mijn baby wel eens voor de grap na met spartelende benen en dat hield ik echt niet lang vol.

2 likes

Haha oké ff kijken hoe ik dit uitleg. Vraag me ineens af hoe het werkt als een student op een studentenhuis meedoet aan de postcodeloterij. Verdeelt de prijs dan over dat adres of over degene die meedoet? :joy: