Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik heb vlak voor Covid eens kaartjes voor een speciaal door hun georganiseerd optreden gewonnen :slight_smile:

1 like

M’n zusje heeft voor ze gewerkt en de prijzen bestaan echt en gaan ook echt weg.

4 likes

Als je bij de supermarkt je boodschappen pint, op welke rekening wordt dat dan gestort?

5 likes

Geen idee maar dit doet me denken aan een tijd geleden dat ik bij de supermarkt was waarbij een man voor mij heisa ging maken om een pakje sigaretten. Hij vroeg dus een pakje sigaretten aan de caissière en zei toen ja het geld staat al op jullie rekening heb het net overgemaakt :joy: (naar de officiële rekening van AH) dus hij wou het niet nog een keer pinnen LOL hoe bedenk je dat

26 likes

Hahaha ja nouja eigenlijk vraag ik me dus af of dit zou kunnen
Je boodschappen met tikkie betalen gaat vast ook nog wel gebeuren

3 likes

Dat kan bij sommige kleine supermarkten al! Bij mijn broer z’n supermarkt kan je op de kassa via Tikkie betalen

1 like

Ik begon met een simpel verhaal om dit uit te leggen maar het werd best complex. De tweede animatie op deze pagina legt dit uit: Uitleganimaties betalingsverkeer - Betaalvereniging Nederland

5 likes

echt heel leuk gedaan die animatie!! En wat een werk zit daar eigenlijk ook achter

5 likes

Sommige dingen in films/series/youtubekanalen vind ik zo typisch Amerikaans en ik vraag mij dan altijd af of dat nu echt zo lekker is. Bv cinnamon raisin bagels en Ezekiel brood/‘sprouted’ brood?
Heb jij dit toevallig al geprobeerd, @Echo? :sweat_smile:

1 like

Mijn partner eet Ezekiel brood hahaha ik noem dat altijd zijn bijbel brood. Ik heb het nog nooit op want het ziet er niet lekker uit. Ik lust geen rozijnen dus cinnamon raisin ook nog nooit op.

Sesame bagel is mijn go to en in de herfst pumpkin spice bagels :ok_hand:t2:

2 likes

En is Whole Foods nu echt zo’n fijne health supermarkt? :innocent:

2 likes

Ik vind Whole Foods heel fijn omdat ze veel vega en biologische opties hebben en ik ben fan van de hot food/salade bar die ze daar hebben (waar je dus zelf verschillende soorten eten in een bakje kan scheppen). Ik kom er elke week met boodschappen doen maar het enige is dat het echt heel erg duur is.

1 like

Ik ga het nu zelf googelen… maar…

Ik begrijp het werk van een dirigent nooit. Het orkest leest toch de noten?

8 likes

Je kan het misschien vergelijken met een regisseur voor films. Er is een script, acteurs en cameramensen maar de regisseur overziet dit alles en heeft een bepaalde visie.

De dirigent leidt het orkest, interpreteert het muziekstuk en geeft het tempo aan zodat het één geheel is in plaats van 20 (of hoeveel dan ook) mensen die individueel een instrument aan het bespelen zijn.

6 likes

Ken je het programma Maestro? Dat is een wedstrijd tussen BN’ers om dirigent te worden. Dat geeft wel wat inzicht… En het is best grappig! Vooral in het begin.

5 likes

Whole Foods is fantastisch als je 24 dollar voor een schaaltje aardbeien en blauwe bessen kunt veroorloven.

6 likes

https://www.preludium.nl/dirigeren

2 likes

Naar het einde van de sale toe halen veel kledingwebshops de foto’s weg waar de modellen op staan.

Doen ze dat omdat ze de beeltenis van de modellen maar beperkt mogen gebruiken? Of omdat die trui-op-een-kapstok-foto’s beter verkopen? (Lees: mensen bestellen kleding op de gok en zijn dan te lui om 't terug te brengen als het toch niet past zoals verwacht?)

7 likes

Ik vind dit zooo irritant!! Ik kan niet zien hoe lang een item is, of het oversized valt etc.

3 likes

Ik dacht vroeger altijd dat dat was omdat het te veel kost om zo veel foto’s in hoge resolutie online te hebben en dat ze dan het grootste deel van de foto’s van de sale items maar verwijderen. Maar dat heb ik zelf verzonnen en dat kan ik me nu ook eigenlijk niet meer voorstellen. Goed, ik ben ook benieuwd waarom dat is dus!

2 likes