Het gebeurt heel erg veel! Ik heb in een vergelijkbare winkel gewerkt en dan schrik je je echt rot hoe vaak er gestolen wordt en om wat voor bedragen dit ook gaat
Vooral parfum echt heel veel. Wordt dan in de lift uit de verpakking gehaald
Hoorde toevallig gisteren in de Lidl bij ons dat ze daar alleen nog grote zakken garnalen van âachterâ (specifiek om vragen)verkopen omdat ze zoveel gejat worden.
Mijn moeder, die altijd op dezelfde dagen en op hetzelfde tijdstip boodschappen doet in dezelfde supermarkt, leerde een vrouw kennen die ongeveer dezelfde boodschappenroutine had en waarmee ze altijd een praatje maakte. Chique vrouw met dure kleren en een mooie auto. Een paar maanden terug zag ze haar opeens nooit meer, en op een dag vertelde een caissiĂšre haar dat âbest veel mensenâ geen boodschappen meer doen in die supermarkt omdat ze er op een gegeven moment zijn begonnen met de binnenkant van plastic herbruikbare tassen te checken en ook de mensen bij wie ze het totaal niet hadden verwacht werden gepakt met dure producten erin die ze niet van plan waren te betalen. Vooral prosciutto, gerookte zalm en scheermesjes waren blijkbaar ââeen favorietââ. Echt bizar! Ik verbaas me er ok steeds heel erg over hoe makkelijk het blijkbaar is om dingen te stelen. Was laatst nog in een H&M met de volle make-upselectie en bijna alle poeder- en foundationdoosjes waren gewoon leeg, want die kun je natuurlijk in een pashokje supermakkelijk in je tas gooien om vervolgens het doosje terug te leggen.
Sinds net: hier staat die top2000 tv zender op, maar er is een man DJ die draait en alles, maar er is ook nog een hokje waar een vrouw zit. Wat doet zij dan?
So far nogsteeds niks gedaan. Zoveel vragen
Mijn vriend heeft in een ah gewerkt en daar jatte(n?) mensen gewoon biefstukken en zakken garnalen enzo, dagelijks.
Ik heb bij een kleine Etos op een station gewerkt en daar werden vooral vibrators en MAPâs gestolen, ook wekelijks, terwijl je daar vanaf de kassa wel de hele winkel kon zien.
Ja! Hier verbaasde ik me onwijs over toen ik vorig jaar op Sardinie was en ze in een supermarkt tegenkwam Ook geen grote keten ofzo, gewoon een klein lokaal supermarktje.
Jatten. Mensen is meervoud (daar jatten mensen, daar lopen/liepen mensen)
Jaaa hahaha, ook van Dr Oetker (die hier Cameo heet). Ik ken overigens niemand die ze koopt en heb er zelf ook nog nooit 1 op, vrijwel elke supermarkt met een broodafdeling verkoopt ook pizza (wel al taglio dus niet rond en pasgebakken speciaal voor jou) en een verse pizza kost hetzelfde als diepvriespizza! (Denk ik? De pizzeria waar ik het meest kom heeft een margherita voor 4 eur, misschien is dat meer dan diepvries maar alsnog onmogelijk zo veel meer, hahaha.)
Op het nieuwe album van clean bandit is ie te vinden!
Worden in films en series echte wapens gebruikt? Of zijn er webshops met filmwapens ofzo?
Jee wat een gedoetje is dat in NL. Gelukkig maar! Zal in de VS wel anders zijn.
Ik vroeg me net af, omdat ik weer vega wil eten en liefst ook geen melk meer en daar veel vervangers voor zijn, hoe het eigenlijk zit met eieren? Ik snap dat het van een dier komt, maar als je zelf kippen zou houden op een groot erf/weiland en ze zou voeren maar verder niks zou sturen, dan zouden ze zonder haan toch onbevruchte eieren leggen? Zonder dat je daar jonkies voor weghaalt of iets? Of snap ik het nu verkeerd? Want als een kip die alle ruimte heeft vrijwillig een ei legt is dat toch geen dierenleed of wel? (Ik snap dat eieren in de winkel niet van zulke kippen komen hoor) maar zou ik in theorie diervriendelijke eieren kunnen krijgen?
Want melk bij elk dier, zeg maar koe of geit, dat is toch door jonkies weg te halen of niet? Er is toch geen diervriendelijke manier van zuivel?
Sorry als dit allemaal heel dom is
Ik denk dat het er ook aan ligt dat onze generatie veel meer van de wereld meekrijgt en er toch meer ânegatiefâ dan positief nieuws is. Vroeger leefde men toch meer in zijn eigen âbubbelâ van het dorp/de stad waar men leefde. Plus dat de kerk een grotere rol speelde en men nog bepaalde normen/waarden nastreefden waar men houvast aan had en die tegenwoordig wat vervaagd zijn.
Lastig, want zoân kip is die gekomen van een kippenboerderij waar ze gefokt worden voor particulieren? Dus de haantjes worden alsnog vermoord, want die leggen geen eieren.
Is een kip in principe niet gefokt voor het leggen van eieren, is het niet meteen dierenleed. Wel gebruikt een kip veel energie voor het leggen van een ei. En dat ei wat niet bevrucht is, kan ze zelf ook gebruiken voor mineralen etc. Dan is het niet meteen de bedoeling dat de mens dat dan weer eet. Een kip die niet gefokt is voor het leggen van eieren, legt eigenlijk maar een stuk of 12 per jaar dacht ik. Weet het even niet zeker.
Melk is inderdaad niet diervriendelijk en zal dat nooit zijn. Maakt niet uit welk zoogdier het is. Je haalt een babydier weg en gebruikt dan het allerbelangrijkste voedsel voor jezelf ipv dat baby dier. Dat is gewoon niet logisch. (zelf heb ik echt heel lang gedacht dat een koe toch altijd melk geeft, blije milka koe in de wei.) De realiteit is anders en erg treurig.
En géén één vraag is dom. Ik wist ook heel veel dingen niet, voordat ik mij verdiepte in veganistisch eten etc.
Dankjewel! Heel leerzaam! Zat een beetje te dagdromen over Een toekomst met kippetjes en dan wel kunnen bakken met eieren als ze dan niet van een legkip komen, maar had al een vermoeden dat het niet zo simpel is.
Gelukkig wordt het steeds makkelijker vervangers te vinden
Ik vraag me af bij hoeveel mensen er daadwerkelijk een familieruzie is ontstaan tijdens kerst
Ik moet echt 28373x op een dag naar de wc. Heeft het zin om te wachten tot ik echt heel nodig moet (soort blaastraining ofzo haha) of kan ik beter/net zo goed gewoon meteen gaan op het moment dat denk âhmm ik zou wel kunnen plassen nuâ